• Anonym (Ts)

    När ska jag berätta att jag inte går på p-piller?

    Jag har dejtat en kille ett tag, i helgen ska han hem till mig och vi har redan börjat trissa up stämningen inför att vi ska ligga. Däremot tar jag inte p-piller men har kondomer hemma. Däremot vet jag ju inte hans storlek så kan ju bli lite flopp...

    Därför undrar jag: killar hur och när skulle ni vilja få reda på detta? Jag vill ju inte att det blir en big deal i onödan men vill ändå förbereda honom

  • Svar på tråden När ska jag berätta att jag inte går på p-piller?
  • Anonym (Han)

    Men han borde väl rimligtvis inte förvänta sig oskyddat samlag första gången?! Och om han gör det så skulle jag ha dragit öronen åt mig (eller åtminstone försäkrat mig om att han testat sig för könssjukdomar först. Inte för att man kan se alla vid tester, men ändå...). Han har väl förhoppningsvis med sig kondomer i passande storlek.

  • Lilyje

    När ni pratar om er helg nästa gång så säg lite flörtigt ?glöm inte att ladda upp med kondomer *blink blink*? typ


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (Suck)

    Vill han ligga oskyddat första gången så har han gjort det förr, och risken att han har "flugor i trumpeten" är rätt stor. Jag hade inte ens bemödat mig med att förklara varför jag inte ville ligga utan kondom. Ju mer negativ till kondom en kille är desto större varningssignal enligt mig.

    Jag har faktiskt till och med nobbat sex med killar som bara förväntat sig att jag sköter skyddet, jävligt avtändande att vara oansvarig.

    Sista 2 killarna jag varit med har resonerat som jag, man skyddar sig tills man vet att den andre är fri från sjukdomar, både för sin egen skull och för att vara mån om varandra.

Svar på tråden När ska jag berätta att jag inte går på p-piller?