• Anonym (Anonym)

Feber vid hjärtklappning?

Hej

Får alltid feber vid hjärtklappning. Hjärtat kan slå jättefort i flera timmar ibland, jag blir skakig och så blir jag även yr . När hjärtklappningen släpper så släpper även febern. Så har det varit flera gånger.

Har frågat läkare om det men de verkar inte riktigt lyssna på det. De säger bara att jag kanske hade en infektion just då. Men jag kan ju inte ha det hela tiden tycker man. Sen som sagt försvinner ju febern när jag inte är sådan längre.

Någon som har en tanke om det?

• Svar på tråden Feber vid hjärtklappning?
  • Anonym (Lilja)

Om hjärtklappning uppkommer tillsammans med feber, yrsel, kallsvettningar eller samtidigt känner sig matt bör man söka hjälp .

Hur många gånger i veckan får du hjärtklappning med feber och känner dig yr?

Hur länge sitter det i är det 1 timme eller 30 min eller längre/ kortare stund?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Lilja) skrev 2019-02-05 12:04:34 följande:

Om hjärtklappning uppkommer tillsammans med feber, yrsel, kallsvettningar eller samtidigt känner sig matt bör man söka hjälp .

Hur många gånger i veckan får du hjärtklappning med feber och känner dig yr?

Hur länge sitter det i är det 1 timme eller 30 min eller längre/ kortare stund?

Det är alltid när jag får panikångest. Då får jag sådan hjärtklappning, med feber och yrsel. Men det är olika hur ofta det är. Ibland 2 ggr i mån. Ibland nån/några gånger i halvåret. Det är så i 4 timmar ibland. Har jag lugnande medicin så hjärtklappningem och min oro försvinner försvinner även febern.
  • Anonym (Anonym)

Riktigt jobbigt är det iallafall och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Det blir alltid så. Varenda gång.

• Anonym (Lilja)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-02-05 12:58:20 följande:

Det är alltid när jag får panikångest. Då får jag sådan hjärtklappning, med feber och yrsel. Men det är olika hur ofta det är. Ibland 2 ggr i mån. Ibland nån/några gånger i halvåret. Det är så i 4 timmar ibland. Har jag lugnande medicin så hjärtklappningem och min oro försvinner försvinner även febern.

Tycker det låter som det hör ihop med din panikångest.

En del behöver hjälp med sin panikångest och det är många som lider av det idag.

Känner du att panikångest begränsar ditt liv tycker jag absolut att du bör söka hjälp för att få rätt hjälp med detta.

Behandling de brukar erbjuda för panikångest:

KBT

kognitiv beteendeterapi

Psykologisk behandling

läkemedel.

Om du tänker efter när uppkommer panikångesten?

Är det när du är mer stressad har mer saker att hinna med eller på morgonen när du ska iväg? Kvällen ?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lilja) skrev 2019-02-05 13:40:32 följande:

En del behöver hjälp med sin panikångest och det är många som lider av det idag.

Känner du att panikångest begränsar ditt liv tycker jag absolut att du bör söka hjälp för att få rätt hjälp med detta.

KBT

kognitiv beteendeterapi

Psykologisk behandling

läkemedel.

Är det när du är mer stressad har mer saker att hinna med eller på morgonen när du ska iväg? Kvällen ?

Ja men får man feber av panikångest? Det är mest det . Det känns som kroppen reagerar så av hjärtklappning. Har haft ångest i över 10 år så det var jag hur det funkar men det är just det där med feber jag oroar mig för.
  • Anonym (Anonym)
    Svensk Pirat skrev 2019-02-05 13:26:38 följande:

Du kanske inbillar dig - ta tempen nästa gång.

Nej det gör jag verkligen inte för jag kallsvettas och fryser och blir varm samtidigt och blir yr. En gång var den på nästan 39. O jag har provat flera olika yrmp mätare. Jag kollade såklart febern då jag kände så. Det har jag gjort varje gång jag fått hjärtklappning. O varje gång har det blivit så.
  • Anonym (Anonym)

Ibland har jag enbart haft hjärtklappning och ingen panikångest. Men det är ändå likadant. Så jag menar inte det nu.

• 1234568
    Anonym (Lilja) skrev 2019-02-05 13:40:32 följande:

KBT

kognitiv beteendeterapi

Psykologisk behandling

läkemedel.

Panikångest ger inte feber.

Däremot så ger feber hjärtklappning. Har du tagit tempen så du är säker på att du har feber? Man kan ju känna sig väldigt varm om blodtryck och puls stiger plötsligt. Om du verkligen mätt febern, och du har tillfällig feber (över 38 grader) + hjärtklappning, och det försvinner med någon betablockare, då tycker jag du ska uppsöka en annan läkare för att kontrollera lite mer. Hormoner är en sak som kan ställa till det.
  • Anonym (Anonym)
    1234568 skrev 2019-02-05 13:47:08 följande:

Panikångest ger inte feber.

Däremot så ger feber hjärtklappning. Har du tagit tempen så du är säker på att du har feber? Man kan ju känna sig väldigt varm om blodtryck och puls stiger plötsligt. Om du verkligen mätt febern, och du har tillfällig feber (över 38 grader) + hjärtklappning, och det försvinner med någon betablockare, då tycker jag du ska uppsöka en annan läkare för att kontrollera lite mer. Hormoner är en sak som kan ställa till det.

Ja jag har kollat febern varje gång. Det har varit näsyan 39 en gång. Då hade jag mycket hjärtklappning. jag har hormon problem också. För högt prolaktin och andra hormoner som testosteron ligger för högt med.

Kan det ha med det att göra? Hur då isåfall, vet du det?
Svar på tråden Feber vid hjärtklappning?