• Forumvärd

    Dagens fråga: Vad skulle du ge för råd?

    Vad skulle du vilja säga till dig själv som ung? Har du något råd till ditt unga jag?  

  • Svar på tråden Dagens fråga: Vad skulle du ge för råd?
  • Zoegazz
    Anonym (...) skrev 2019-02-06 13:11:12 följande:

    Nej du vill kanske det men öppna ögonen medans du kan säger jag bara.  Kram Kram!


    Tråkigt att du känner så! Själv är jag mycket nöjd med tillvaron :)
  • Aniiee

    Börja dricka kaffe medan du är ung, så folk fattar att du är vuxen sen.


    I have a growing lack of disgust for you
  • JohanVonGyllensked

    Sakta i backarna nu! LEV LIVET OCH DRICK CHAMPAGNE SOM JAG!
    Nu är jag trött på att pöbeln ska ta över Stockholm!
    Vem i hela världen skulle vilja jobba på familjeliv när du inte alls behöver jobba som mig? Jo det ska jag säga dig att det ända du ska göra är att sitta på verandan, låta hembiträdet servera ostron och poppa en skumpa! Då säger du sen bara, FYFAN VA BRA JAG HAR DET och usch för pöbeln!

    Simma lugnt mina små städareCool

  • John22

    Jag skulle nog säga åt mig att plugga och satsa på saker som du är intresserad av och som kan leda till en bra framtid, inte sådant som dina polare väljer.

    Jag skulle säga åt mig att ta tillvara på tiden jag har med de människor som betyder mycket, för de kan försvinna mycket tidigare än man anar.

    Avslutningsvis hade jag sagt åt mig att verkligen se till att toalettdörren var låst den där dagen i gymnasiet, när drömtjejen öppnade dörren...

    Utöver det har det gått oförskämt bra för mig i livet, och jag har inga andra större grejer jag ångrar eller hade velat göra annorlunda.

  • Anonym (No)

    Slösa inte ungdomslivet på att ha pojkvänner, umgås med vänner istället och ha kul.

  • Anonym (Fi)

    Flera stycken! Först muntra upp om att det blir bättre, sen att vara noga med att inte ha oskyddat sex och sen att man alltid ska säga nej om det inte känns bra/rätt.

  • Anonym (Jahapp...)

    Jaha, mitt svar dög inte så får väl omformulera mig då!! Gör precis ALLT annorlunda mot vad du tänkt. Skaffa barn utan man vid 18, jobba aldrig på det där jobbet du blir erbjuden, flytta inte till det där boendet som är det enda i stan. Gå inte den där skolan du ville gå på, lär inte känna nån av de du råkar stöta på. Sök dig i allt på andra vägar än vad som just nu ser bäst ut- då kommer livet bli bättre än det nånsin blev. Och just det- skit i att du hatar skolan sen åk 6 och utbilda dig till det enda yrke du egentligen nånsin velat ha.

  • Anonym (Hg)

    Våga vara ensam, du behöver inte ha förhållande efter förhållande! Och känn ingen press med att plugga, ta din tid och känn efter vad du vill göra.

  • Anonym (Lily)

    Satsa på utbildning, befatta dig inte med idioter till killar som bara utnyttjar dig, skaffa inte barn vid 20, di är värdefull, tänk längre än till morgondagen!

    Jag har svårt att förlåta mitt unga jag, som fattade mer än lovligt korkade beslut, och var lättlurad.

  • Anonym (Kvinna)

    Tänk på dig själv och låt inte köra över dig.Ha trevligt och va med människor som är bra för dig.Res!Var inte naiv,livet kan vara svårt .

  • Lilyje

    Ha inte så j*vla bråttom med att flytta hemifrån, dina föräldrar tas ifrån dig alldeles för tidigt ändå.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (Kvinna 40 plus)

    Skaffa en bra utbildning innan du får barn.

    Välj inte man efter hur normen ser ut, välj med hjärtat.

    Välj vänner med omsorg.

    Le alltid mot de som är du äta och blyga samt säg hej.

    Lev oberoende av materiella ting

  • fredsduvan
    Forumvärd skrev 2019-02-06 10:06:35 följande:

    Ja, det är ju mobilsajten som ställer till det och levererar ???? Istället för en smiley


    ALL KÄRLEK
Svar på tråden Dagens fråga: Vad skulle du ge för råd?