• Anonym (SCB)
    Äldre 7 Feb 23:20
    8611 visningar
    155 svar
    155
    8611

    Sexlust kvinnor 40-50år

    Vid vilken ålder hade du bäst sex, var kåtast och känner att vid dem åldern var mitt sexliv bäst.

    Kan du beskriva ditt sexliv från 20 års ålder och fram till idag. Något du vill göra om, prova vara 20år igen för att fittan presterade bäst då eller njuter du som mest av sex idag efter din 50 årsdag?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexlust kvinnor 40-50år
  • Anonym (Delic­ious)
    Äldre 12 Feb 14:01
    #61
    Anonym (...) skrev 2019-02-12 13:56:26 följande:
    Kanske är vid 40. Jag tror inte det är något fysiologiskt annorlunda som gör att lusten ökar utan det har enbart att göra med att man lär känna sig själv och sin kropp samt blir säkrare på sig själv och vågar ta för sig i sängen och njuta fullt ut utan att bry sig om sitt utseende osv. Bra sex gör att lusten ökar. Lust föder lust.

    Erfarenhet och mognad gör ju sitt till såklart. Jag tror även den biologiska klockan är med på ett hörn. För att inte tala om hur relationen har varit eller är man levt/lever i. Kan ju se lite olika ut från kvinna till kvinna. Tror med på att lust föder mer lust...oftast.
  • Äldre 12 Feb 14:04
    #62
    Anonym (Delicious) skrev 2019-02-12 13:49:33 följande:

    Så, vad tror du det är som gör att din lust ökar? Trodde för övrigt att parken var vid 40:)
    Det är som med män och impotens, det är individuellt. Själv tillhör jag dom som fikk ökad lust efter klimakteriet.  Utflugna barn = mera tid och energi.  Man kan helt änkelt lägga mera tid på sig själv.
  • Anonym (...)
    Äldre 12 Feb 14:08
    #63
    Miss Sunny skrev 2019-02-12 14:04:20 följande:

    Det är som med män och impotens, det är individuellt. Själv tillhör jag dom som fikk ökad lust efter klimakteriet.  Utflugna barn = mera tid och energi.  Man kan helt änkelt lägga mera tid på sig själv.


    Jag har också läst att det är rätt vanligt att kvinnor får mer lust när de inte längre behöver oroa sig för graviditet. Och jag kan verkligen tänka mig att samlivet blir enklare när barnen är utflugna. Så det är nog inte så ovanligt att det blir ännu bättre efter klimakteriet.
  • Anonym (Delic­ious)
    Äldre 12 Feb 14:10
    #64
    Miss Sunny skrev 2019-02-12 14:04:20 följande:
    Det är som med män och impotens, det är individuellt. Själv tillhör jag dom som fikk ökad lust efter klimakteriet.  Utflugna barn = mera tid och energi.  Man kan helt änkelt lägga mera tid på sig själv.

    Jo, barn äter ju upp en hel del tid, inte minst i dagens curling samhälle :) Troligen lite vanligare att man som förälder idag är äldre när barnen flyttar ut än man var förr, sen är det givet individuellt. Troligen vanligare med klimakteriet närmare 50 än 40.
  • Äldre 12 Feb 14:25
    #65
    +1
    Anonym (...) skrev 2019-02-12 14:08:26 följande:
    Jag har också läst att det är rätt vanligt att kvinnor får mer lust när de inte längre behöver oroa sig för graviditet. Och jag kan verkligen tänka mig att samlivet blir enklare när barnen är utflugna. Så det är nog inte så ovanligt att det blir ännu bättre efter klimakteriet.
    Ingen graviditetsrisk, ingen förb..... mens längre. Man kan ha sex bara för att njuta. Man lär sig slapna av, och bejakar sin seksualitet och njutning på ett helt annat sätt. H¨¨arligt !

    Att man då gärna föredrar yngre män med starkare libido, är väl inte så konstigt. Flört   
  • Anonym (50 years of grey)
    Äldre 12 Feb 15:41
    #66
    Anonym (...) skrev 2019-02-12 13:45:35 följande:
    Du menar alla studier som visar att kvinnor peakar vid ca 35?

    Sex vid äldre år 50+ har nog andra problem än just lust gissar jag. Tex blir många kvinnor sköra och torra i underlivet efter klimakteriet och många män får potensproblem- kan ju lika gärna ha fysiska orsaker snarare än mentala- lust osv. Och en rent fysisk orsak går ju att komma runt om man kan prata om det och söka hjälp. Vilket jag tror flera gör nuförtiden.
    Nja, inte 35 heller, Frågar ett antal tusen slumpvis utvalda i en stor undersökning så får du svaret att kvinnor oftast har lust perioden18 -24 år, sedan går det utför, andelen som aldrig har lust är väldigt hög vid 50-65-74 för kvinnor (jämför med männens "aldrig har lust stapel" för 50-65-74 :)  männen har dock låg/sällan vid 18-24.  Det verkar vara en seglivad myt att kvinnor peakar i högre åldrar, det är ju faktiskt män som gör. klicka lite på den blåa knappen under "så ofta känner svenskarna lust, i procent" så får du se,  då är det alltså ett snitt av svenska folket, och inte de som själv väljer att läsa om sex på nätet som röstar. Att enskilda individer vaknar och får ett fantastiskt sexliv på ålderns höst är ju kanon, men det är inget som återspeglar sej i statistiken.

    just det, undersökningen, länk här:
    (tror det var den största undersökningen av svenskarnas sexvanor sedan 1967 förövrigt)

    wwwe.aftonbladet.se/redaktion/martin/sextabeller/dag1_mob.html

  • Anonym (Lajla S)
    Äldre 12 Feb 23:13
    #67
    Miss Sunny skrev 2019-02-12 14:25:48 följande:
    Ingen graviditetsrisk, ingen förb..... mens längre. Man kan ha sex bara för att njuta. Man lär sig slapna av, och bejakar sin seksualitet och njutning på ett helt annat sätt. H¨¨arligt !

    Att man då gärna föredrar yngre män med starkare libido, är väl inte så konstigt. Flört   
    Hörs alldeles underbart ut.
  • Äldre 13 Feb 00:35
    #68
    Anonym (Lajla S) skrev 2019-02-12 23:13:37 följande:
    Hörs alldeles underbart ut.
    Ja, det ska jag lova dig. Hade besök av min unga älskare i helgen, och jag känner det än.  Helt utenomjordisk sex, jag blir het och blöt bara jag tänker på honom.   Den härligaste macho mandoften jag har känt, snygg kropp och magisk kemi. Han är den enda som har knullat mig till nästan blackout och klagomål från grannen.
  • Anonym (Delic­ious)
    Äldre 13 Feb 07:32
    #69
    Miss Sunny skrev 2019-02-13 00:35:42 följande:
    Ja, det ska jag lova dig. Hade besök av min unga älskare i helgen, och jag känner det än.  Helt utenomjordisk sex, jag blir het och blöt bara jag tänker på honom.   Den härligaste macho mandoften jag har känt, snygg kropp och magisk kemi. Han är den enda som har knullat mig till nästan blackout och klagomål från [quote=79438590][quote-nick]Miss Sunny skrev 2019-02-12 14:04:20 följande:[/quote-nick]
    Anonym (Delicious) skrev 2019-02-12 13:49:33 följande:
    Så, vad tror du det är som gör att din lust ökar? Trodde för övrigt att parken var vid 40:)
    Det är som med män och impotens, det är individuellt. Själv tillhör jag dom som fikk ökad lust efter klimakteriet.  Utflugna barn = mera tid och energi.  Man kan helt änkelt lägga mera tid på sig själv.

    Tid går ju alltid att prioritera förvisso och prioriterar man om så kan orken med infinna sig lite oftare, men visst blir det enklare utan barn. Definitivt enklare om man är singel och har fått tag i en stadig KK...eller om man har ett arrangemang i sin relation som gör sådant möjligt :) Ser ju väldigt olika ut för oss alla där vi är i livet :)
  • Anonym (Man)
    Äldre 13 Feb 13:15
    #70

    Kan jag passa på och fråga i denna tråd? Jag upplever att min fru har fått svårare att nå orgasm nu vid 50. Är det flera som har råkat ut för det? Tidigare har hon kanske kommit varannan gång, men nu är det betydligt vanligare att hon blir otillfredsställd.

Svar på tråden Sexlust kvinnor 40-50år