• Anonym (Fruga­n)
    Äldre 8 Feb 06:05
    1128 visningar
    4 svar
    4
    1128

    Natural cycles, hur många försök innan ni blev gravida?

    Bara hittat trådar där man aktivt försöker skaffa barn med hjälp av Natural cycles just nu. Men jag vill veta hur många cykler det tog för er som redan har plussat! :)

    Så hur många försök innan ni blev gravida?

  • Svar på tråden Natural cycles, hur många försök innan ni blev gravida?
  • Anonym (K)
    Äldre 8 Feb 06:18
    #1

    Första gången jag blev gravid med NC var det oplanerat. Inte pga slarv utan att äl, som under över ett års tid alltid skett på dag 15, skedde på dag 11 så den sista gröna dagen skulle egentligen ha varit röd. Jag fick mf den gången men efter det bestämde vi oss för att aktivt försöka bli gravida igen. Min cykel blev normal direkt efter mf och äl skedde återigen på dag 15. Det tog åtta cykler innan jag blev gravid igen. Jag har varit gravid ytterligare tre gånger innan och då har jag inte använt NC. Då har jag blivit gravid på första, andra och tredje försöket. NC gör att du får bra koll på din cykel för att veta när chansen är som störst att bli gravid. Den kollen kan du dock få på andra sett också. NC är ingen mirakelmetod som gör att du blir gravid snabbare. Även om du vet när du har äl och prickar den är det bara 20-25% chans (beroende på ålder) att du blir gravid just den gången. Lycka till!

  • Anonym (Fruga­n) Trådstartaren
    Äldre 9 Feb 08:57
    #2
    Anonym (K) skrev 2019-02-08 06:18:14 följande:

    Första gången jag blev gravid med NC var det oplanerat. Inte pga slarv utan att äl, som under över ett års tid alltid skett på dag 15, skedde på dag 11 så den sista gröna dagen skulle egentligen ha varit röd. Jag fick mf den gången men efter det bestämde vi oss för att aktivt försöka bli gravida igen. Min cykel blev normal direkt efter mf och äl skedde återigen på dag 15. Det tog åtta cykler innan jag blev gravid igen. Jag har varit gravid ytterligare tre gånger innan och då har jag inte använt NC. Då har jag blivit gravid på första, andra och tredje försöket. NC gör att du får bra koll på din cykel för att veta när chansen är som störst att bli gravid. Den kollen kan du dock få på andra sett också. NC är ingen mirakelmetod som gör att du blir gravid snabbare. Även om du vet när du har äl och prickar den är det bara 20-25% chans (beroende på ålder) att du blir gravid just den gången. Lycka till!


    Tack så mycket för svar! Jag förstår ju att det inte är någon mirakel metod men spännande att se hur olika det är för alla och så :) Tack!
  • Anonym (Fruga­n) Trådstartaren
    Äldre 16 Feb 10:59
    #3

    Hallå? Någon mer måste väl ha plussat med NC? :D

  • Äldre 23 Feb 11:48
    #4

    Tog sig på första försöket för mig med NC :)

Svar på tråden Natural cycles, hur många försök innan ni blev gravida?