• Anonym (Kaffedraken)

    ”Slappna aaaaav!! Det kommer när det kommer”

    Exakt så sa min make ikväll till mig när vi försökt få barn i 2 år med olika hormon oxh behandlingar. Alltså mitt hjärta brast! Jag har suttit i ett år och tryckt hormoner, sprutor, gynbesök, nålar. Mått dåligt, och mått ännu sämre varenda månade med hormoner som gjort mig mer ledsen när stickan visar minus. Han tyckte nu att vi skulle avbryta allt och ?hoppas att det tar sig? ändå då han tror att allt är humbug och påhitt att jag inte kan bli med barn. Fan jag är helt förstörd. Mer än ett helt år jag spenderat på hormoner, ändrat cykel, mått dåligt av hormoner osv osv.. så ger han bara upp? Pga att han tror att allt löser sig då?

    Kanske inget någon kan kommentera ett någorlunda svar till men ville bara spy ur mig min sorg..

  • Svar på tråden ”Slappna aaaaav!! Det kommer när det kommer”
  • Anonym (Kaffedraken)

    Han har nog inte fattat alls vad infertilitet innebär.

    Har ni gjort denna resa tillsammans eller är det bara du? Hur vet du att "felet" ligger hos dig? Är han verkligen lika säker som du på att han vill bli förälder?

    Det är hemskt när folk ska "trösta" och klappar lite förstrött på magen och säger "de små rackarna kommer lite när de vill!" Nej, det funkar inte alltid så och det är otroligt krossande och frustrerande att inte få se plussat.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du är nog extra känslig just nu...

    din man är säkert precis lika trött på dett som dig och män ÄR dåliga på att prata kvinnligt språk. Jag slår vad om att du uppfattar det hårdare än vad han menar. Han menar säkert som han säger. Det är dags för er att slappna av och vara med varandra. Mysa och ha sex för kärlek och lust inte för att bli gravida. Det är ju faktiskt så de säger på mottagningarna och proffsen. Först när man lär sig att koppla av så är kroppen mottaglig för bebbe.

    Stress och oro förstör hela processen. Din sinnesstämning sänker fertiliteten.

    Han menar väl, det är jag 99% säker på.

    Slappna av och rå om varann.

    Naturen kan man inte stressa på. Biologiskt så är ni inte kompatibla. Det kan vara naturens sätt att rensa bort genetiska fel. Men vi tvingar naturen att kringgå det. Finns mycket vetenskap runt detta. Diagnoser och psykiskt ohälsa har en stor del i detta. Men folk ska ha barn till varje pris.

    Nu tar du säkert detta som kritik. Inte alls konstigt. Jag håller ju med din man som du avskyr för tillfället.

    Hoppas det går vägen och ni får ett lyckligt liv och en frisk och kry bebis.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag förstår hur tungt kommentarer väger när man själv är helt besatt av att bli gravid. Folk runt omkring har ju absolut ingen förståelse vad du går igenom så det kan man ju skaka av sig om de uttrycker sig dumt (ibland).. men att din man säger så måste göra ont!! <3 Har ni pratat mer om det? Jag har en tendens till att vrida och vända allt till hårda ord när jag är väldigt skör och ledsen även fast min man inte menar så. Såg att någon annan också skrev något om det. Men du har all rätt i världen att bli ledsen!! Hoppas ni kan prata ut om det, kram

  • Anonym (Kaffedraken)

    Inte så mycket jag kan säga för att trösta :( vet hur Jävligt det var när folk runtom sa så och kan inte föreställa mig det komma från ens partner.

    Ni behöver prata med varandra. Ska ni ta en annan väg till barn? Eller vill han inte längre?


    Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden ”Slappna aaaaav!! Det kommer när det kommer”