• Anonym (Anony­m)
    Äldre 11 Feb 23:09
    522 visningar
    6 svar
    6
    522

    Familjeproblem

    Hej!

    Jag har en situation som jag undrar hur ni tänker om den för jag vet inte om jag har helt rätt eller om jag bara är självisk och tänker på mig själv.

    För snart 1 år sedan så gick min mamma bort vid 59 års ålder och jag är 21 år gammal. Det är en lång historia som jag inte tänkte berätta nu men den hör ihop med det jag vill skriva om.


    Det som har stört mig något otroligt på senaste tiden är min pappa, under julen så bestämde han sig att istället för att vara med familjen hemma hos oss och fira som vi alltid har gjort när min mamma levde så tyckte han att det var en bättre idé att han åker på en middag med en tjej som han träffade 8 månader efter att min mamma gått bort, vilket jag även påpekade till honom, jag tycker det är sjukt skumt att han inte firar julafton hemma hos oss första året som min mamma gått bort. Men han åkte ändå på sin middag och så var det inte mer med det, samma sak hände på nyår och nu är han iväg i långa perioder på 2-3 veckor då jag inte ens träffar han längre (då bor jag fortfarande hemma i samma hus)


    Jag är sjukt tacksam för min uppväxt och att jag har ett tak över huvudet men asså det känns inte rätt att han gör såhär, självklart är det kul att han har träffat en tjej det är verkligen inte kul att vara ensam när detta har hänt men han känns verkligen inte ens som min pappa längre och jag har så många tankar som går vänster och höger! vet inte vad jag ska tycka eller vad jag ska tänka, så jag ville skriva av mig lite och se om någon annan där ute kan ge mig någon synvinkel eller i alla fall åsikt av situationen.

    (sorry om texten är rörig, tänkte inte innan jag skrev)
    och om ni har frågar så får ni gärna ställa dem

  • Svar på tråden Familjeproblem
  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 12 Feb 22:38
    #2

    Ja absolut och det har jag också, jobbar för fullt och har mitt egna liv men känns fortfarande fel.

Svar på tråden Familjeproblem