Inlägg från: Anonym (lö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lö)

Splittrad

Du skriver att din relation inte är bra och inte varit på flera år.
    Vad har ni gjort för att ändra på det?

Att det pirrar är inte en indikation på att du ska byta partner... Att bygga en (eventuell) relation på pirr lär göra dig besviken.
    Du har dessutom barn att tänka på, dom borde gå i första hand, att laga den befintliga relationen, åtminstone försöka och då menar jag på riktigt göra ALLT ni kan.

Hur gamla är barnen och hur länge har du och partnern varit tillsammans?

• Anonym (lö)
    Anonym (???) skrev 2019-02-12 20:28:49 följande:
    Om jag har försökt. Känns som att jag har gjort allt. Jag anser att jag verkligen anstränger mig för att ändra på det han stör sig på och så. Men när jag ber honom ändra vissa saker mot mig så det går inte håller i 2v sen faller han tillbaka igen. Han kräver väldigt mycket av mig hur jag ska vara mot honom men det känns inte som han kan behandla mig lika tillbaka . Vi är kanske för olika. Jag har verkligen kämpat för att få relationen gå ihop

Ja, det var därför jag frågade vad ni gjort, båda två, för relationen eftersom jag fick intrycket av att den är ojämn?

Att ställa krav att den andra ska ändra sig fungerar nog ganska dåligt oftast. Kan ni prata med varandra eller är det med en "kravrelation" där den ena vill ha något och den andra vill ha något tillbaka?
    Att ändra något du inte vill, bara för hans skull kommer inte få honom att bli "nöjdare" ändå för det kommer ju lysa igenom att du själv inte känner så i så fall tänker jag, och tvärtom.

Parterapi låter ju som något som ni kan prova?

• Anonym (lö)
    Anonym (???) skrev 2019-02-12 23:16:59 följande:
    Jag har föreslagit terapi men han är inte intresserade. Han tycker vi kan lösa de själva genom att prata men om han inte förstår mig och vad som är viktigt för mig då tycker jag att vi behöver hjälp. Jag vill inte lämna hobom samtidigt som jag känner att jag vill ha mer. Jag vill känna mig lycklig i relationen igen. Att det ska vara så svårt

Uppenbart så kan ni ju inte det och det borde väl han inse och känna själv..?
    Kanske kan det vara lättare för honom om ni försöker finna parterapi på nätet? Kanske känns mindre "ansträngt" eller "pinsamt" eller hur han nu tänker/känner..

Värt att kolla upp kanske?

Lycka till

Svar på tråden Splittrad