• Anonym (En vecka)
    Äldre 26 Mar 19:11
    7489 visningar
    8 svar
    8
    7489

    Era erfarenhet med Kyleena hormonspiral

    Satt in en Kyleena för bara en vecka sen så lite tidigt att utvärdera än. Hade Jaydess innan det, märker ingen skillnad än. Borde få blödning om några dagar om det fortsätter som förut med liten mens var fjärde vecka. Får återkomma om det!

  • Anonym (En vecka)
    Äldre 28 Mar 20:32
    #2
    Anonym (En vecka) skrev 2019-03-26 19:11:25 följande:

    Satt in en Kyleena för bara en vecka sen så lite tidigt att utvärdera än. Hade Jaydess innan det, märker ingen skillnad än. Borde få blödning om några dagar om det fortsätter som förut med liten mens var fjärde vecka. Får återkomma om det!


    Dagen efter jag skrev förra svaret, alltså igår, kom mensen, lite tidigare än beräknat. Blödit lite mer än jag gjort de senaste tre åren med Jaydess, men det var samma med första blödningen med Jaydess också, det är mer slemhinna som blöder ut då. Hoppas på mindre och regelbundna blödningar eller inga blödningar alls sen.
  • Anonym (En vecka)
    Tue 2 Apr 2019 19:12
    #3
    Anonym (En vecka) skrev 2019-03-28 20:32:53 följande:

    Dagen efter jag skrev förra svaret, alltså igår, kom mensen, lite tidigare än beräknat. Blödit lite mer än jag gjort de senaste tre åren med Jaydess, men det var samma med första blödningen med Jaydess också, det är mer slemhinna som blöder ut då. Hoppas på mindre och regelbundna blödningar eller inga blödningar alls sen.


    Blödde fyra dagar varav ganska mycket två dagar. Haft en del mol i äggstockar och rygg. Nu börjar det ge sig.
  • Anonym (En vecka)
    Fri 12 Apr 2019 19:22
    #5

    Nu är det 3,5 veckor sedan Kyleena sattes in och jag tror att det var ägglossning för ett par dagar sen. Hade ägglossningsflytningar och kände av äggstockarna så det verkar bli samma som med Jaydess, att det blir vanliga cykler med mens och ägglossning var 4.e vecka.

    Nu har inte jag sexuellt samliv nu, men när jag hade det med Jaydess så använde vi också avbrutet pga att jag var rädd att ett ägg skulle bli befruktat ändå eftersom jag hade ägglossningsflytningar... Det känns inte riktigt rätt för mig eftersom det då blir ett nytt liv, även om det inte kan fästa i livmoderslemhinnan pga att den är för tunn.... Detta är det jag tycker är nackdelen med hormonspiral, de säger att det inte ska bli befruktning men jag är skeptisk ändå eftersom både ägglossning sker och fertila flytningar finns. Blivit gravid med minipiller då det var ägglossning och fertila flytningar så jag vet att iallafall det gestagenet inte alls stoppade befruktning för mig... Hormonspiralen sitter ju däremot ivägen för ett befruktat ägg och livmoderslemhinnan blir för tunn för embryot för att kunna fastna.

    Det är det problematiska, hormonspiralerna är så accepterade pga att de inte påverkar hormonerna man har själv och därmed måendet, men just det ger också möjligheten för att ett ägg som släpps faktiskt blir befruktat.

    Men annars så är hormonspiral ju så otroligt effektiva.

  • Anonym (En vecka)
    Sat 27 Apr 2019 08:29
    #7

    Fick en andra mens efter insättandet av Kyleena igår, ganska exakt en månad efter förra, så det är alltså samma som med Jaydess att det blir regelbunda cykler. :) Blöder väldigt lite och inget ont.

Svar på tråden Era erfarenhet med Kyleena hormonspiral