• Äldre 15 Feb 14:35
    383 visningar
    2 svar
    2
    383

    Hjälp! Någon läkare eller dyl som kan veta vad jag lider av?

    Hej.

    Jag har haft en RAD konstiga symtom sedan början på okt fram till nu.

    Symtomen varierar. Och de kommer i ?attacker?. Kan känna mig frisk i ett par dagar/veckor. Sedan blir jag plötsligt sjuk igen.

    För det mesta är jag sjuk.

    Kvinna

    32 år

    äter mycket hälsosamt

    Dricker aldrig alkohol

    Röker ej

    Normalt blodtryck etc.

    Allt ser fint ut på pappret!

    Alla säger att det ser ut som jag mår bra.

    Men innuti känns det som jag ska dö!

    Det började med domningar och myrkrypningar efter en förkylning. Domningar främst i lillfingrarna, tungspetsen samt höger ryggslut/svank(stort område!) i samband med att ryggslutet domnade bort hade jag värk i nedre delen av ryggen, svettningar, svullna lymfkörtlar intill ryggraden, yrsel. Det stora fältet i ryggslutet som domnade bort på kvällen. På morgonen var känseln åter.

    Pupillen vänster öga hade svårt att dra ihop sig och ?flackade? vid belysning länge tills den drog ihop sig.

    Muskelsvaghet till den grad att jag fick svårt att träna (har idag slutat träna helt!)

    Värk i händer och fötter som strålar upp i armar och ben.

    En känsla av att det känns som om ?något äter på mitt kött?.

    Svårighet att hålla vikten (har snarare haft motsatt problem) Folk började tom reagera över att jag blivit så smal. Har lyckats äta upp mig igen med massa fett etc. men måste hela tiden äta mycket för att inte gå ner!

    Extrem fatigue! Aldrig varit såhär trött!

    Täta trängningar (har inte det längre)

    Klåda.

    Ser massa partiklar/trådar i synfältet då jag tittar mot vit yta.

    Ljuskänslighet en stund(inte nu)

    Tryck bakom ena ögat (inte nu)

    Lätt tinitus.

    Tunn puls vid ett par tillfällen i samband med extrem trötthet. Trodde jag skulle dö, tänkte att ?jaha, det är såhär jag dör då..?

    Skakningar

    Nu har jag börjat få tryck i huvudet, speciellt framtill. Börjar kännas riktigt obehagligt.

    Jag har KÄMPAT mig till jobbet varje dag. Men jag orkar snart inte jobba mer pga alla symtom/värk och trötthet! Jag är så ledsen och rädd över att jag snart inte orkar jobba längre!

    Trodde jag fått MS eller borrelia. Fick göra prover som var normalt. MR hjärna samt blodprov (blodprov visar INGA avvikelser!)

    Att tillägga är att jag vid MR fick allergirisk reaktion mot kontrastvätskan. (Jag har aldrig varit känslig mot något förut! ALDRIG HAFT allergi!). Fick då kortison intravenöst och blev då frisk i två veckor. Sedan kom allt tillbaka....

    Jag blir frustrerad för proverna visar att det är bra men hela min kropp säger annat. Känns som läkarna tror jag hittar på. Att jag är psykiskt sjuk eller liknande.

    Jag har gjort:

    Uteslutit Stress. Vilar när jag inte jobbar. Mediterar varje dag i tjugo min. Sover ordentligt.

    Lagt om kosten. Äter antiinflammatorisk mat, blev till en början HELT FRISK i två veckor då. Sedan fick jag en förkyldning och tillbaka på ?ruta ett? med värk i händer/fötter som strålar, trötthet, tryck i huvudet etc. (främsta symtomen just nu!).

    Äter tillskott på 5-htp, torkad binjure för att stödja, multivitamin, omega 3 etc. bipollen, clorella, spirulina etc etc...

    Jag visualiserar läkning. Jag tom BER till gud haha. Alltså jag är desperat.

    Har uteslutit negativa situationer, människor etc.

    jag känner mig förövrigt glad och tillfreds med mitt liv!

    Att tillägga är att jag i början på aug hade ett rött märke på höger axel på morgonen efter jag sovit. Med en liten ?blåsa? i mitten. Märket var kanske 5cm i diameter. Och det ömmade. Det var INTE en finne.

    I början på sept fick min sambo diagnos borrelia. Han fick positivt svar och en tydlig ring på bröstet.

    Men som sagt, mitt blodprov var ju negativt och därför säger läkaren att det är omöjligt att jag kan ha borrelia och att vi inte går vidare på det spåret.

    Dock har jag läst att det kan vara svårt att diagnostisera på blodprov? Att det kan vara negativt och att man ändå har det?

    Läkaren ska nu testa mitt kortisolvärde. Sedan gå vidare på annat vis. Men hon var ställd och verkar inte veta hur än. Sa att hon var tvungen att fundera..

    Snälla snälla finns det någon kunnig som kan tänka sig vet vad jag lider av? Jag vill bara få mitt liv tillbaka!

    All hjälp mottages!

  • Svar på tråden Hjälp! Någon läkare eller dyl som kan veta vad jag lider av?
  • Äldre 15 Feb 15:42
    #2
    Meriall skrev 2019-02-15 15:34:55 följande:

    Jag är ingen läkare men tänker det är något autoimmunt eller allergiskt. Blev du helt frisk under kortisontiden?


    Tack ändå för svar :)

    Ja, jag var iof fortfarande lite trött/medtagen. Men värken i händer och fötter försvann och det blev mer rörligt/varm genomströmning i kroppen...
Svar på tråden Hjälp! Någon läkare eller dyl som kan veta vad jag lider av?