Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Anonym (Sommar) skrev 2019-02-16 09:40:25 följande:

Hej,

Det är första gången som jag skriver här. 

Jag är gift och har tre barn. Vi är en vanlig och lycklig familj. Jag älskar min fru och vill vara med henne resten av mitt liv. Men de senaste år har det kommit ett problem som gör att jag mår så himla dålig.

Jag är en person som behöver mycket nära kontakt. Att kissas ofta, kramas, och att ha sex minst några gånger per vecka. De första åren var precis så här med min fru. Så jag tyckte att jag hade hittat den rätta personen för mig. Vi kunde ha sex när som helst. Om vi var på utflykt, om vi var i bilen.... 

Men de sista åren har det blivit att vi har sex ca 2 gånger per månad. Och även då känns det ofta att vi har det för att hon vet att jag behöver det. Och resten av dagarna kramas vi ofta, men vi kissas väldig selan. Det känns mer som att vi är bara bra kompisar ibland.

Hon vet hur jag mår och att jag är så frustrerad. Men det är ju inte hennes fel att hennes lust har minskat så mycket. Jag tänker väldigt ofta att jag borde hitta någon kk men samtidigt vill jag inte ha ett hemligt liv för kvinnan som jag älskar.

Jag vet inte riktigt varför skriver jag här. Men kanske finns det folk här som har haft samma problem och lyckades att fixa det?

Jag har ungefär samma situation. Vi har sex ett par gånger per månad, knappt. Jag har inte lyckats "fixa" det, utan har väl snarare anpassat mig, och det funkar hyfsat.
  • Anonym (Man)
    Underhill skrev 2019-02-19 08:17:42 följande:

Känner väl till det där. Man anpassar sig mer eller mindre till slut. Tråkigt nog tycker jag.
    Hur ser det ut för er då?
  • Anonym (Man)
    Underhill skrev 2019-02-19 08:36:05 följande:

Ser bra ut :)...tänker du på något särskilt?
    Jag tänkte på sexlivet. Jag får ett intryck att ni också har sex sällan?
  • Anonym (Man)
    Underhill skrev 2019-02-19 09:11:55 följande:

Mycket är relativt. Lite mör mig är mycket för andra och vise versa. Det har gått lite upp och ner i perioder. Motsvarar dock inte vad jag önskar eller helst hade velat/mått bra av. Har hellre bra sex sällan (en gång varannan vecka) än mindre bra/dåligt sex (en gång i veckan) exempelvis. Hade vi inte haft sex mer än en gång i månaden/varannan månad hade jag gått vidare eller hittat något alternativ. Ser ju så olika ut i olika relationer tänker jag.
    Där nånstans går väl gränsen också för mig. 1-2 gånger per månad funkar. Men skulle det blir mera sällan skulle det vara hårt. När vi kommer dit är det kanske dags att avsluta sexlivet.
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?