• Underhill

Vad kan man göra när sin fru tappar lust?

Tror inte man kan göra så mycket mer än att se över sig själv. Beteende, hur man säger saker mm. Hålla sig i trim kort och gott. Runka bort eventuell frustration och försöka få till en bra dialog/kommunikation. Visst man kan påverka i viss grad men finns inte lusten där blir det svårt tror jag. Vad skulle vara en bra kompromiss tycker du?

E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (kvinna) skrev 2019-02-18 13:45:04 följande:
    Om man har tre småbarn är det ganska normalt att inte orka ha så mycket sex. Det kanske blir bättre när barnen är större.

Tyvärr är det nog så...sen blir det ju oftast vad man gör det till eller hur mycket lust det finns kvar när orken tryter :)
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (kvinna) skrev 2019-02-18 17:11:49 följande:
    Det beror också på hur krävande barnen är.

Jag utgår ifrån normen. Räknar alltså ej in undantag och eller sjukdomar. Självklart är det helt ok att vara trött och inte orka...frågan är när man inte orkar stå ut med någon som mer eller mindre alltid är trött och inte orkar :) finns ju alla möjliga och omöjliga orsaker och anledningar till trötthet och orkeslöshet...och vad kan man göra åt det hela...om man nu bara är trött :)
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 07:59:55 följande:
    Jag har ungefär samma situation. Vi har sex ett par gånger per månad, knappt. Jag har inte lyckats "fixa" det, utan har väl snarare anpassat mig, och det funkar hyfsat.

Känner väl till det där. Man anpassar sig mer eller mindre till slut. Tråkigt nog tycker jag.
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 08:25:13 följande:
    Hur ser det ut för er då?

Ser bra ut :)...tänker du på något särskilt?
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 08:38:18 följande:
    Jag tänkte på sexlivet. Jag får ett intryck att ni också har sex sällan?

Mycket är relativt. Lite mör mig är mycket för andra och vise versa. Det har gått lite upp och ner i perioder. Motsvarar dock inte vad jag önskar eller helst hade velat/mått bra av. Har hellre bra sex sällan (en gång varannan vecka) än mindre bra/dåligt sex (en gång i veckan) exempelvis. Hade vi inte haft sex mer än en gång i månaden/varannan månad hade jag gått vidare eller hittat något alternativ. Ser ju så olika ut i olika relationer tänker jag.
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Anonym (kvinna) skrev 2019-02-19 09:35:20 följande:
    Om frun eller mannen inte vill ha sex alls tycker jag att det är skäl att lämna (om det inte finns medicinska orsaker). Men har man "bara" sex 2 eller 3 gånger i månaden kan man försöka stå ut ett tag och se om det blir bättre senare.

Absolut
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Bjoer skrev 2019-02-20 13:01:33 följande:
    Grejen är ju att om man är svältfödd på sex så kommer varje situation med närhet automatiskt ses som en möjlighet. Det är som att nån är hungrig men måste lukta på maten 5 gånger om dagen i 3 dagar innan den får äta. Klart den kommer försöka ta en munsbit! Men om man är mätt så är det lätt att lukta på maten utan att bli sugen. Det hela blir en ond spriral där den ena får mindre och mindre sexlust pga. alla försök utan kvarlös närhet och den andra blir mer och mer desperat efter sex och tar fler och fler tillfällen i akt att försöka få sex.

Glasklart!
    E vi överens så kör vi
  • Underhill
    Bjoer skrev 2019-02-21 09:56:27 följande:
    Nej, jag har inte fel. Jag har varit i exakt den situationen jag beskriver själv och det var så det gick till. Onani är som att dricka mycket vatten när du är hungrig. Det hjälper för stunden men inte i längden. Speciellt om det står mat på bordet hela tiden. Ibland handlar det om att man inte förstår den andra, men ibland handlar det om att man helt enkelt har olika behov (för tillfället eller konstant). Då spelar det ingen roll hur mycket man kommunicerar eller förstår varandra.

Helt riktigt, även min erfarenhet.
    E vi överens så kör vi
Svar på tråden Vad kan man göra när sin fru tappar lust?