• Natalia

    Hetsätning

    Jag måste skriva av mig, vill egentligen inte diskutera detta men kan ändå vara skönt att få svar på om jag har ett problem eller inte.

    Det är så att jag till större delen av mitt liv (är 25) har hetsätit. Jag kan ha ätit middag och tio minuter senare är chipspåsen (eller något annat onyttigt) framme. Kan ibland äta en hel påse, för att sen känna en enorm skam. Detta händer alltför ofta och nu när jag har blivit medlem på gymmet så tränar jag överdrivet mycket, för att få bort skuldkänslorna. Jag väger ungefär 20 kg för mycket, jag är 1.56 cm och väger 74 kilo. Jag har aldrig spytt upp det jag har tryckt i mig och har absolut ingen tanke på det heller. Men, jag har ju ändå ett problem känns det som. Någon som kan svara på vad det kan vara? Eller hur jag ska sluta?

  • Svar på tråden Hetsätning
  • Anonym (Kiddo)

    Önskar jag kunde skriva ett ordentligt svar, men har inte möjlighet just nu. Det du beskriver låter ju precis som en ätstörning, möjligen hetsätning eller eventuellt ortorexi.

    Nu vet jag inte hur tvångsmässigt ätandet är för dig, men eftersom du själv känner att det är problematiskt skulle jsg råda dig att ta kontakt med vården.

  • Anonym (Ät)

    Känns ätadet tvångsmässigt? Du kan vara på väg att utveckla en ätstörning så sök hjälp hos din våldcentral.

Svar på tråden Hetsätning