• Anonym (Johan­)
    Äldre 24 Feb 14:15
    44819 visningar
    561 svar
    561
    44819

    Är gifta kollegan intresserad?

    frökenfia skrev 2019-02-23 18:39:18 följande:

    Nästa vecka ses vi bara någon enstaka dag på jobbet. Ska jag berätta vad jag känner? Eller borde jag bara låta det vara? Velar fram o tillbaka. Vet inte vad som är bäst.


    Berätta vad du känner, det är win-win.

    Antingen är det besvarat och du har tolkat rätt och då får du veta det och det slipper rinna ut i sanden.

    Eller så säger han att Hoppsan, jag har bara varit trevlig men nu stryker vi ett streck över det och fortsätter vara kollegor.

    Och då slipper du bygga upp luftslott och feltolka att han är trevlig, ler eller säger godmorgon eller sätter sig jämte dig på lunchen eller vad det nu är.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 26 Feb 06:00
    Lione81 skrev 2019-02-26 00:35:36 följande:

    Ta inte ut ngt i förväg. Detkan vara hans sätt och vara och kanske tycker om dig mer som en härlig trevlig kollega. Medans du går och tänker i betydligt våtare planer. Så kan verkligenheten komma ifatt, den dagen han släpper bomben för dig.

    - Herregud, nej nej trodde du att det var något på G??? Förlåt förlåt, jag har ju fru och barn och älskar dom fast det är lite tufft. Vad dumt det här blev, avslutar han. Du vänder dig bort, vipps har någon sparkat bort dina ben.

    Vill du veta så fråga bara kollegan när ni är ensamma vid rätt tillfälle. Istället för att gå runt och tro något du inte vet med 100%. Han kanske ser dig som en jättebra kollega+vän.


    Kan vara så och just därför ska hon prata med honom så hon slipper undra.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 27 Feb 10:53
    Anonym (jaha) skrev 2019-02-26 13:14:07 följande:

    Njae. om TS tänkte rationellt och inte var förblindad och uppslukad så skulle jag kunna hålla med. Men vad tror du kommer hända när hon är så besatt av kollegan och får reda på att han vill ha henne?

    Det är som att ge en alkis nycklarna till baren och låta hennes samvete avgöra


    Då vet hon att hon hade rätt och så kan dom vara otrogna. Ärligt talat, om dom väljer det är det inget att ha. Man ska inte ha relationer med alkisar.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 27 Feb 10:58
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-26 13:58:46 följande:

    TS - förlåt långt inlägg men jag har ju varit / är i liknande sits.

    Om han ser på dig på samma sätt eller inte är (nästan) omöjligt att veta om du inte frågar. Såhär är det/ har det varit för mig (och jag vet inte vad han tänker):

    1. Han kommer förbi min arbetsplats många ggr varje dag och snackar. Jag sitter oftast i öppet landskap men har ingen fast plats så jag är på lite olika ställen i lokalerna, men det är bara till mig han går, han brukar hitta mig. Vi jobbar på olika företag, samma koncern, samma lokaler.

    2. Han bokar upp konferensrum för oss att bara sitta och hänga och snacka i, ?låtsasmöte?. Mer i höstas än nu dock. Vi turas om att göra en agenda för mötet med skämtsamma punkter och ofta med flirtig ton (ex 1. Hur gör djur? 2. Vem köper cigg? 3. En jobbpunkt vi behöver fixa 4. Dagens låt etc etc)- dock berör vi väldigt sällan punkterna på agendan när vi sen ses, men den görs ofta ändå, som en kul grej.

    3. Han skriver ofta på Skype (det gör dock jag också, så both ways.) Det kan gå flera dgr utan att vi skriver något och även vara dagar där vi skriver hela dagen. Sedan innan sommaren-18. Mer sällan nu.

    4. Om jag mailar och behöver hjälp/ställer en fråga går han 9 ggr av 10 bort till mig (olika avd) istället för att bara maila svaret. Eller så säger han att vi bokar ett möte och kollar på det (varav problemlösning 10 min av 60 typ, resten häng/snack)

    5. Han har då och då med sig en godis, en clementin eller liknande som han ger mig när han går förbi min plats. Inte hemifrån alltså, men fr kontoret.

    6. Han skickar roliga memes på insta (jag med, both ways). Samlar på sig roliga klipp som vi kollar på när vi tar en kaffe (?jag har sparat massa som jag ville visa?). Det skickas även på kvällar och helger, dock kan det gå dagar emellan. Inga konversationer direkt, utan i stort sett bara klipp och några skrattemojis fram och tillbaka.

    7. Vi skickar fredagslåtar till varann, en tradition sen typ 6 mån tillbaka (började på skämt). Vi har en gemensam playlist på Spotify. Han startade den efter att vi skickat låtar fram och tillbaka några månader. Båda skickar en eller flera låtar till varann, den andre bestämmer vilken/vilka som kvalar in på listan. Låtarna är högt och lågt. (Mer sällan nu)

    8. Vi har gemensam vårdnad om en penna. Ett skämt som spårat - en penna från det externa bolaget vi har som gemensamt arb.område som han snott därifrån för att jag skämtade om det när vi var där. Och nu när han är på semester har jag ansvar för pennan (han kom och gav den till mig innan han drog).

    9. Vi skämtar ofta om : - Kommer du? - Kommer! - Cigg? (As in = cigg efter bra sex.) När vi skriver på skype och ska ses på ett möte. Flirtigt skämt med andra ord.

    10. Han biter sig ofta i läppen när vi hänger, när han lyssnar på mig. Förmodligen omedvetet? (Jag har svårt att fokusera då.)

    11. Han har kroppsligt annars inte visat något direkt annars. Han har inte, vad jag kan se, vidgade pupiller när vi pratar (annars klassiskt tecken på intresse). Borde han inte ha det tänker jag? Faktiskt en av de starkaste orsakerna till att jag tänker att han enkom ser oss som vänner. Pupiller kan man inte styra över.

    12. Han har inte sagt nåt om att han känner nåt för mig. Och han slänger inte komplimanger runt sig heller så det är inte det. Han kallar oss ?dream team? jobbmässigt, ex de ggr jag är så less på vårt arb.område att jag sagt att jag vill sluta att jobba med det, eller lämna över till nån annan.

    13. Han har inte gjort några fysiska närmanden. Inte ens en kram. Ev lagt handen på axeln i korridoren.

    14. Det kan gå några dagar utan kontakt. Dock om jag varit borta fr jobbet några dagar utan att ha sagt ngt (ex vabbar eller jobbar hemma) kommer det ofta ett - Var är du?!?.

    15. Om jag ska iväg på resa vill han gärna att vi hinner hänga / ta en fika dagen innan eller så. (Both ways). När jag skriver att jag har mkt möten kan jag få tillbaka ?Men jag då?!?.

    16. Vi skrattar sjukt mkt ihop och har väldigt mkt internskämt.

    17. Jag får känslan av elektrisk stämning när vi sitter nära. Jag kan ju inte svara för om han känner det också.

    18. Dock är jag rätt säker på att han inte kommer att säga nåt, göra något eller att han skulle gå över den fysiska gränsen. Då hade han gjort NÅT under senaste året, det har han inte.

    19. Han verkar lycklig med sin fru och talar väl om henne.

    20. Han är väldigt familjeorienterad och lägger i stort sett all sin tid på sina barn och familj.

    Så. Vad vill han? Ser han mig som nåt mer än kompis? Eller är det lika stor chans att han ser han mig som hans roliga kollega, jobb-bästis och inget mer? Jag vet inte. Jag har dock tagit till mig av råden jag fått, att INTE fråga - för vad ska jag göra med svaret OM svaret är att han är intresserad? Då är dock mitt utgångsläge nu att jag inte vill vara otrogen (jag har landat i det). Om du känner att du vill något med kollegan och är beredd att ta konsekvenserna - då säger jag fråga honom. Annars låt bli. (Men ja. Det äter upp mig tankemässigt att inte veta också, trots att jag bestämt mig för ne. Men jag inser att släcker jag en ångest så väcker jag bara en annan).


    Friendzone, helt klart! Så här är vi mot tjejer vi inte är attraherade av men har kul ihop med och får en liten bekräftelsekick av. Hade han varit intresserad hade han visat det. Visa det betyder bjuda ut på date, förklara sina känslor. Ge en klementin, skoja och ha internskämt gör man med killar också. Han känner säkert dock att du är lite intresserad varför han trivs i ditt sällskap. Aka, du boostar hans ego, skrattar åt hans skämt, beundrar hans utseende, trånar osv.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 27 Feb 11:00
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-26 15:04:40 följande:

    Ja, jag säger ju det (baserat på svaren ovan). Det är inte lätt att veta om vi bara är jobb-bästisar eller har en flirt. Varken för er eller mig.

    FYI - nej, jag har inte spaltat upp det såhär i min tråd. Jag gjorde ett urval nu i den här tråden då det kunde vara relevant för TS.

    Tankfull - Precis. Vi ÄR bra vänner och har verkligen skitkul ihop. Det är ju det jag hoppas att vi kan vara. Att skratta ihop kan man dock visst göra med en flirt eller någon man är intresserad av. Vi har hittat en rolig flirtig jargong - sen om det är bara för skojs skull eller något mer kommer jag aldrig veta.


    Jo det är lätt för oss att veta. När vi killar är intresserade blir vi nervösa, spänner oss, raggar, flirtar, gör något åt det helt enkelt. Din beskrivning passar bra in på flera av mina manliga kollegor, dom går till och med längre och kallar mig ?Snygg-Johan? osv men det är ju internskämt. Jag tror inte att dom är bögar för det.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 27 Feb 11:02
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-26 20:22:39 följande:

    Jag kan skratta med någon och även vilja ligga med samma person, så ja - jag är sån. Vi skrattar ofta när vi sitter nära och kollar på hans eller min tel på nåt roligt klipp. Jag tror nånstans även att humorn är vårt sätt att avväpna allt? Jag gör ju exakt samma saker som han ovan på listan nästan (jag går dock inte bort till honom typ nånsin) och jag känner ju något för honom, men jag talar väl om min man etc - men jag har ändå lyckats bli förälskad i den här mannen. Så visst kan han sitta i samma sits - men som sagt - vi har grymt kul som vänner och det är ju det enda vi kan bli också.


    Jo men du är kvinna. Ni skrattar åt våra skämt när ni vill ligga. Vi hånglar upp er när vi vill ligga eller bjuder ut på date...
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 27 Feb 12:15
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 11:11:55 följande:

    Det är ju toppen om han bara ser oss som vänner (vi kommer ju inte bli mer än så). Bjudit ut mig för att ses i smyg utanför kontoret har han gjort, det var efter det jag bestämde mig för att backa. Skrivit att han inte är långt ifrån gränsen när vi skrivit på Skype har han också. Det ovan är ett urklipp av hur han/vi är mot varann. Jag har inget behov av att redovisa allt han eller jag gjort/sagt, varken här eller i min egen tråd, jag ville i denna tråd mest visa TS att en relation kan upplevas olika beroende på vilka delar man lyfter fram och att det är svårt att veta till 100% utan att fråga rakt ut - inte minst syns det på hur vissa är 100% säkra på att han vill ligga och andra 100% på att han inte vill. I mitt fall spelar det dock ingen roll nu, (förutom för min nyfikenhets skull).


    Ok, då är du friendzonad men han kan också tänka sig ligga. Intresserad på allvar? Nej. Kär? Nej. De flesta män kan trots allt tänka sig ligga med dom flesta kvinnor.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 27 Feb 12:38
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 12:32:51 följande:

    Jag tror inte heller att han är intresserad på allvar, lämna frun etc, det är inte jag heller och har inte varit vid nån tidpunkt. Men blev jag ändå förälskad? Ja. Seriöst nog att lämna min familj? Nej. Därför har jag också inte gjort något och nu valt att backa bort mer och mer.

    Sen. Allt beror på hur man formulerar sig. Allt det i den listan ovan är sant - jag valde att formulera mig som jag gjorde i den listan för nyansera allt. Detta nedan är också sant, men ett annat sätt att formulera sig på:

    1. Han skriver till mig i stort sett varje dag på Skype, kommer förbi där jag sitter utan anledning många ggr per dag.

    2. Ibland byter han arbetsplats och sätter sig vid mig, trots att vi eg jobbar på olika företag och inte alls sitter ihop (men inne hos oss är det free-seating, så det går, men det är inte vanligt, vet att andra reagerat på det). Det gör han bara när han kan sitta med mig.

    3. Kollegorna märker vår kemi/energi och vi har fått det påpekat flera ggr att det är nåt med oss.

    4. Sex-skämt är återkommande.

    5. Han bokar upp konferensrum för att han och jag ska hänga själva, 1-3 timmar. Inget möte, bara att han vill umgås. Ingen annan får vara med, det är han tydlig med.

    6. Han har bjudit med mig på AW?s med vårt externa företag. Noga med att ingen annan skulle följa med, bara han och jag.

    7. Han föreslog att vi skulle på en (helt onödig) konferens i höstas m övernattning (bara vi fr vårt företag). Jag sa nej.

    8. Om jag frågar om vi ska ta en kaffe så kan han ställa in ett möte för det och säger att allt handlar om prioriteringar.

    9. Han vill aldrig att andra är med när vi fikar, bara han och jag. Därför föredrar han också att boka upp ett rum och bokar in ett låtsasmöte där vi kan sitta så att inga andra tränger sig på.

    10. Han bokade in en lunch för oss i två timmar utanför kontoret för att bara umgås i höstas, vi åkte fr kontoret vid olika tider för att ingen skulle misstänka något. Vi hade datorerna med, han kollade på ettor och sa skämtsamt att man kanske skulle skaffa sig en etta man kan hänga i. (Här gick min gräns)

    11. Han hör av sig på kvällar och helger.

    12. Om jag jobbar hemma hör han av sig och frågar lite skämtsamt om han får komma över. Och att jag annars borde vara inne på jobbet och hänga m honom.

    13. Han vill alltid sitta nära, visar jag ett klipp / något på telefonen så lägger han alltid sin hand på min som håller telefonen.

    14. Han biter sig i läppen och fuktar läpparna när han lyssnar när jag pratar.

    15. Han spänner ofta musklerna när han går förbi mig.

    16. Han nämner aldrig sin fru vid namn.

    17. Han skickar låtar med låttexter om sex, förbjuden kärlek, att vilja men inte kunna vara med någon.

    Jag ville nyansera allt med min förra 20-punktslista, för att visa att inget är svart eller vitt. Precis som ni tolkar det jag skriver, tolkar ju jag honom med å ena sidan / å andra sidan. Därför KAN jag inte veta till 100% vad han tänker. Även om jag visst känner det.

    Fortfarande solklart enbart friendzone fr hans sida? Kanske. Vill han enbart ligga (som var mitt utgångsläge)? Kanske. Seriöst intresserad? Nej, det tror jag inte.


    Kvinnor och män är inte likadana! Väldigt många män flirtar lite om dom kan, väldigt många kvinnor tolkar vad som helst som förälskelse. Jag har en tjejkompis som jämt tror att någon är kär i henne men sanningen är att hon blir utnyttjad av man efter man. Han är först på (och REJÄLT på med blommor och hela köret), efter att dom har haft sex slutar han visa intresse eller är borta långa perioder men hör av sig ibland efter 2 månader.

    För kvinnor spelar allt mycket större roll, du skulle inte hålla på såhär med massa andra män på kontoret bara för att dom var öppna för det, eller hur? Men det skulle han. Tro mig.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 27 Feb 12:42
    Anonym (Johan) skrev 2019-02-27 12:38:41 följande:

    Kvinnor och män är inte likadana! Väldigt många män flirtar lite om dom kan, väldigt många kvinnor tolkar vad som helst som förälskelse. Jag har en tjejkompis som jämt tror att någon är kär i henne men sanningen är att hon blir utnyttjad av man efter man. Han är först på (och REJÄLT på med blommor och hela köret), efter att dom har haft sex slutar han visa intresse eller är borta långa perioder men hör av sig ibland efter 2 månader.

    För kvinnor spelar allt mycket större roll, du skulle inte hålla på såhär med massa andra män på kontoret bara för att dom var öppna för det, eller hur? Men det skulle han. Tro mig.


    Kan tillägga att jag själv legat med henne och att hon antagligen tror att jag är hopplöst förälskad i henne som hon tror om alla andra.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 27 Feb 17:36
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-02-27 13:03:16 följande:

    Jag är dock inte som din kompis som tror att alla som pratar med mig är kära i mig ;). Jag skrev ju det också - jag tror INTE att han är kär i mig eller menar något seriöst - det har ju inte jag gjort heller. Frågan för mig (när det var aktuellt / när jag inte hade bestämt mig var jag stod) var om han var ville ligga eller inte. Inte gifta sig och leka lyckliga familjen.


    Vill och vill. Om han är full på nästa konferens och du kryper ner naken i hans säng kanske han gör det men han går inte omkring och drömmer och fantiserar om det som du gör.

    Han verkar vara en otrogen typ som söker bekräftelse utifrån och om du kunde gå in i hans telefon kan jag nästan lova att du hade hittat en massa flirtar, kanske också älskarinnor.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 13 Mar 20:05
    frökenfia skrev 2019-03-13 18:55:05 följande:

    Om känslorna tar över och är besvarade spelar nog inget annat någon roll. Men jag vet att jag aldrig kommer ta det första steget. Och å ena sidan plågar det mig. Jag plågas av att vara förälskad men inte kunna berätta det. Om jag skulle avslöja mina känslor finns risken att han berättar det vidare till någon vän eller i värsta fall till sin fru. Det scenariot vill jag inte finna mig i. Därför är det bäst att jag håller tyst. Men det är väldigt plågsamt. Trodde aldrig det här kunde hända mig.


    Skärp dig, OM han berättar det för sin fru kommer ju dom skratta åt det bara, inget kommer hända dig!

    Det bästa är att du pratar ut med honom! Man ångrar det man inte gjorde, du kommer gå omkring resten av livet och tro att han nog var förälskad i dig och att du gått miste om något stort annars.

    Det värsta som kan hända är att han inte är intresserad tillbaka men högst troligen vill han inte ställa till med en scen så han kommer INTE berätta det vidare på jobbet och inte heller för sin fru om hon är svartsjuk. Är hon däremot chill och litar på honom kanske han berättar det men då kommer hon ju som sagt skratta åt det och vifta bort det.

    Du kommer må bättre av att berätta oavsett hans reaktion och du slipper grubbla och fantisera.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 14 Mar 11:23

    Min fru är snyggare än alla tjejerna på mitt jobb, hon är en klassisk skönhet och har ofta fått höra att hon liknar en filmstjärna. Hon är 35 och ser ut som 25 så jag är väl fel man att fråga. Jag är inte otrogen, har aldrig varit. Jag tänker inte som en man som inte är kär i sin fru eller har ett stort bekräftelsebehov utanför förhållandet. Viktigaste är dock att jag litar på henne i allt och att vi har kul ihop och inget gnatigt, tjatigt förhållande med en massa bråk.

    Om Jennifer, 24, som ser helt ok ut skulle få känslor för mig skulle jag se det som en komplimang bara, jag är inte intresserad av nåt mer än att ha det trevligt på jobbet, med alla. Jag skulle definitivt inte gå till chefen eller snacka skit om henne, antagligen vara schysst som vanligt. Det har dock inte hänt och jag tror inte det skulle hända heller.


    frökenfia skrev 2019-03-13 21:57:25 följande:

    Det kan ju bli värre än att de skrattar bort det om han skulle berätta det för sin fru... Hur skulle du reagera om en ung, snygg kvinna som du spenderar mer tid med än din fru skulle få känslor för dig...? Hur tänker en man? Skulle vilja gå in i hans hjärna ibland...


  • Anonym (Johan­)
    Äldre 14 Mar 18:35
    Anonym (jaha) skrev 2019-03-14 14:18:18 följande:

    Och TS kollega tänker och känner såklart precis som du?

    Jag tycker det enda ditt inlägg gör är att spä på TS fantasier och rationaliseringar.

    Varken du eller hon vet vilket slags förhållande mannen lever i, vad han känner för frun eller för TS. Allt är bara lösa antaganden och rena fantasier.

    Och när det kommer till antaganden och fantasier så spelar rationalisering en väldigt stor roll. TS vill ju att allt hon känner och vill ska besannas och bevisligen är hon beredd att lägga alla moraliska aspekter åt sidan för att få det att bli verklighet. Det är inte ett rationellt tänkande öht utan mer önsketänkande eller ren besatthet som man ofta ser hos tex älskarinnor.

    Om TS hade tänkt rationellt så hade jag absolut hållit med dig,  kommunikation är oftast en bra lösning på problem. Men när allt bygger på irrationellt känslobaserat tänkande, önsketänkande och fantasier så är det inte riktigt samma sak, för allt som sägs kommer att vridas och vändas till att passa in i det man känner.


    Vilket konstigt svar, är du inte läskunnig? Det du citerar är ett direkt svar på Fröken Fias direkta fråga till MIG om hur JAG skulle tänka i en hypotetisk situation hon målade upp. Dessutom skrev jag att alla män inte tänker som jag och att jag nog är fel man att fråga.

    Resten av din kommentar är också väldigt konstig eftersom jag sagt till henne att hon borde säga som det är till den där kollegan så att hon slipper fantisera och får svart på vitt vad han verkligen tänker och tycker.

    Du kanske ska läsa igenom det du tänker reagera på en extra gång...
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 16 Mar 07:54
    Anonym (jaha) skrev 2019-03-14 22:06:54 följande:

    Ja fast det var ju precis det som inte var någon idé när man är så besatt som TS är.

    Varför i helvete ska hon öht inleda en reaktion med en upptagen man? Det enda det kommer resultera i är en massa sårade människor.


    Hon är besatt för att hon läser in saker. Får uppfattningen nu att hon hellre fantiserar att han har det dåligt med sin fru än frågar och får veta sanningen.

    Varför tror du att dom kommer inleda en relation om hon berättar sina känslor?

    Om han gör det är han ju en otrogen skit ändå. Och Frökenfis är en otrogen skit. Bättre att dom är med varandra isåfall, varför ska deras partners dras med två skitstövlar som lägger all sin energi på att tråna efter andra?

    Det kan också vara så att hon bara läser in varenda steg hon tar på fel sätt. Då är det bättre att hennes bubbla spräcks och hon får en reality check.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 16 Mar 07:56
    frökenfia skrev 2019-03-15 23:32:28 följande:

    Om bara han kunde ta steget att säga något först ...


    Det kommer inte hända. Det är du som startar trådar på nätet om det. Erkänn att du inte frågar för att du innerst inne vet att allt är önsketänkande. Vad har du att förlora? Ditt luftslott?
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 16 Mar 07:59
    frökenfia skrev 2019-03-15 21:59:24 följande:

    Tillbaka till min fråga om kollegan är intresserad eller ej. Idag hade han kunnat gå tidigare men stannade till sist med mig. Men när han såg att jag tänkte stanna längre frågade han om det kändes ok att jag stannade kvar ensam. Varför frågar han det? Ville han bara visa omtanke? Jag sa först ja och då drog han sig för att gå. Till sist sa jag att jag kunde fortsätta på måndag istället, så vi gick samtidigt. Men han väntade in mig med att ta på mig skorna, jackan osv. Varför gör han det? ingen annan kollega gör det. Och han gör inte så med någon annan heller. Då ville jag bara fråga rakt ut. Men vågade inte. Han kommer nog inte heller våga om det är så att han har känslor/känner attraktion för mig. Om vi är så lika som jag tror kommer ingen säga nånting.

    Återigen under dagen har samtal om barnen kommit upp, men inget om frun. Jag vet att jag är knäpp som håller på såhär men det känns verkligen som om han är olycklig i sitt äktenskap och att vi skulle vara lyckliga tillsammans. Det är sjukt hur lika vi är och tycker om saker och ting. Känns som vi är ämnade för varandra... Tänker på min man som jag bråkat med om så enkla saker. Med den här mannen skulle jag aldrig ha såna konflikter...

    Jag är införstådd med att barn o respektive skulle bli oerhört sårade om ngt skulle hända mellan oss. Men det är inte heller bra för någon att stanna i ett förhållande endast för barnens skull...


    Det är väl inget konstigt att man väntar in om man är dom sista två som går? Han kanske är en gentleman och hade gjort samma sak för Anders eller tjocka Berit? Du kanske ger ett väldigt skört intryck så att det kommer automatiskt att fråga om du är ok med att vara ensam?

    Fråga honom om frun istället för att anta saker. Och come clean.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 17 Mar 21:16
    frökenfia skrev 2019-03-16 21:12:41 följande:

    Jag håller inte med dig om det du säger att jag inte frågar honom för att jag innerst inne vet att det är önsketänkande. Rädslan o ovissheten för vad som kmr hända om jag berättar om mina känslor är det som hindrar mig... För innerst inne vill jag inte såra någon eller bli hans älskarinna. Jag har alltid varit en principmänniska och äktenskap är väl egentligen ngt heligt för mig. Men om det inte fungerar och man inte är lycklig måste man väl ha rätt att bli det med någon annan...


    Tror jag inte på. Däremot tror jag att du förstorar upp det här så länge du inte frågar. Man är olika mot det motsatta könet, speciellt personer som ser bra ut (du skriver ju att du är snygg). Jag tror att du också är lite trevligare mot en ung, valpig kille som är snygg på 23 som börjar på jobbet, speciellt om han verkar vara tafatt och rodnar när du pratar och följer dig med blicken som en liten hund.

    Det betyder ju inte att du ägnar all tid åt att längta efter honom.

    Jag är trevlig mot alla men är säkert omedvetet mer hövlig mot unga, osäkra tjejer som rodnar och ger ett skört intryck.

    Jämfört med hur jag automatiskt beter mig mot en 25-årig alfahanne som tränar på gymet 7 dagar i veckan.

    Jag ser inte hur något stort drama skulle kunna utspela sig om du frågade honom om hans fru eller berättade om sina känslor.

    Antingen känner han likadant eller inte. Känner han likadant kommer han hålla det hemligt för andra och känner han inte likadant vill han väl ändå inte sätta igång jobbiga rykten på jobbet som kan drabba honom också, antagligen berättar han då också bara för sin fru om dom har en trygg relation och han är säker på att hon kommer fortsätta lita på honom.

    Det är liksom mest i ditt huvud det här är stort för andra än dig själv...
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 17 Mar 22:05
    frökenfia skrev 2019-03-17 21:57:51 följande:

    Johan; förklara för mig varför man måste vara så himla trevlig då, om det inte är för att man är intresserad av ngt... han frågar mig jämt vad jag ska göra efter jobbet, på helgen, vart jag har bott och jobbat. Han verkar vilja veta allt om mig. Och vi har mycket gemensamt så det gör kanske hela konversationen mer spännande... Förstår inte heller varför han väntar in mig för att gå på lunch, letar upp mig om jag inte är på arbetsrummet för att äta lunch ihop. Jag kan misstolka allt det här men tycker det är ovanligt att en manlig kollega som jag egentligen inte känt speciellt länge har sån ?koll? på mig. Jag anser inte att jag ger ett så kallat skört intryck... Snarare tvärtom, vill säga att jag är ganska självsäker (förutom de gånger jag inte klarat av känslorna och rodnat och flytt hans blickar. Detta har dock inte hänt den här veckan). Varför håller en gift man upp dörren för en gift kvinna? Finns väl ingen anledning att vara en gentleman mot någon annan än sin fru (?) Men jag har observerat honom och noterat att det bara är mot mig han är såhär... Så plågsamt att inte veta vad han vill...


    Håller upp dörren för alla kvinnor utom arga sådana som tar illa upp för det. Även äldre kvinnor som snart går i pension...

    Jag ger dom inte rosor och smycken dock, det får bara min fru, förstår du skillnaden?

    Han känner väl sig bekväm med dig.

    Om du tror att han är så intresserad så kör. Isåfall är det ju grönt.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 20 Mar 09:15
    Lione81 skrev 2019-03-19 22:35:49 följande:

    Nu kan vi inte ge dig mer råd Fia. Du vill inte fråga, du är en kvinna och gar mål i munnen. Varför frågor du oss varje dag hur du ska göra?!?!?

    Vi har ju gett dig förslag.

    Då får väl du leva i din bubbla och fundera i dagar/veckor/månader om du inte är tillräckligt rakryggad och vågar vara en kvinna,

    Ursäkta för dom starka orden. Men varför be be be be be om råd och inte göra ngt åt dig?


    Hon känner på sig att hon önsketänker och trivs med att fantisera, vill få andra att bekräfta henne i sina fantasier.
  • Anonym (Johan­)
    Äldre 28 Mar 02:18
    frökenfia skrev 2019-03-27 21:35:57 följande:

    Jag har verkligen försökt ta avstånd för att dämpa mina känslor, försöker sätta mig in i hans huvud o lista ut hur han tänker o ser på saker o ting. Det kan vara så att han bara råkar vara väldigt trevlig och vill prata av sig på jobbet... men häromdagen när vi skulle gå gick jag förbi honom för att ta min jacka o kom aningen för nära och kände hans lukt... inget hände och inget kommer heller att hända då ingen av oss kommer ta första steget. Vi har nog för mycket moral för att kunna vara otrogna, trots att äktenskapet är skit. Men hade ögonen mötts i den stunden hade vi log läst varandras tankar... Jag vet inte vad som kommer att hända, låter tiden avgöra o skriver av mig här i tråden emellanåt...


    Förstår inte ditt resonemang? Skulle ni ta jackorna samtidigt så är man ju fysiskt nära några sekunder, du såg inte hans ansikte men du vet att du kunde läsa hans tankar och att dom var precis som dina? Hur vet du att han inte tänkte på en annan kollega ;), sin fru, fotboll, mat, klockan osv?

    Jag hade tyckt att du varit lite obehaglig om jag var han och kunde läsa dom här tankarna.
Svar på tråden Är gifta kollegan intresserad?