• Anonym (blandade känslor)

    återuppleva samma resa fast med ny pojkvän?

    jag gjorde min drömresa till Vietnam och Thailand för ca 4-5 år sen tillsammans med min dåvarande kille. det förhållandet tog slut efter den resan.

    jag har alltid velat göra om den resan och uppleva allt igen. för just där och då var allting helt perfekt. jag är osäker på om jag kanske bara minns det så bara för att allt eskalerade mellan oss efter den resan.

    Hur som helst detta var ju några år sedan. jag har gått vidare och träffat min drömkille. vi planerar våran vinterresa nu. och jag som sagt vill gärna tillbaka, och han vill också dit då han aldrig varit där förut.

    jag har blandade känslor inför allt detta.

    det känns helt underbart att få åka dit igen med någon som man verkligen älskar. samtidigt som jag får en klump i magen av det pga vad som hände efter förra gången jag var där.

    kommer detta bli våran resa? Eller kommer det bara bli massa gamla minnen av vad jag och mitt ex gjorde? tror ni jag kan göra om denna resa och göra det till vårat och skapa nya minnen? Eller kommer det bara påminna om mig och mitt ex? Jag kanske är skittöntig, men ena halvan av mig vill medans andra halvan av mig skriker nej.

  • Svar på tråden återuppleva samma resa fast med ny pojkvän?
  • Anonym (Praktisk)

    Så ta laos kambodia myanmar och några nya ställen I Thailand.

  • Anonym (K)

    Jag tycker att du ska göra en helt ny resa. Byt värdsdel och gör en resa i USA istället. Passa på innan drumpf förstör precis hela landet 

  • Anonym (nja)

    Ja, man kan resa till "gamla" resmål med ny partner, inget konstigt egentligen.

    Däremot ifrågasätter jag ditt syfte med varför. Att åka tillbaka till en plats man gillar är bara trevligt, men det låter på din beskrivning som om det mer handlar om nostalgi och att återuppleva det där perfekta, som du skrev att ni hade. Det verkar inte direkt handla om resmålet. Att då byta ut person du reser med men hoppas på samma känsla som förra gången - jag vet inte, det låter inte helt "sunt"? Kanske missförstår jag din text.

  • Lilyje

    Om ni tvunget vill åka till samma länder så kan ni ju välja andra städer/byar/resmål än vad du åkte till med ditt ex.

    Att försöka återskapa precis samma resa tycker jag låter dömt att misslyckas.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Pierott

    Känns mest som det skulle bli en resa för din skull, down memory lane. Åk nån annanstans där ingen av er varit innan. Det kommer bli ERAN resa, inte du, ditt ex o din nya resa.

  • TriC

    Håller med om vad de flesta skrivit; åk någon annanstans. Skapa helt nya minnen! 

  • Pilsner
    Lilyje skrev 2019-02-18 05:42:49 följande:

    Om ni tvunget vill åka till samma länder så kan ni ju välja andra städer/byar/resmål än vad du åkte till med ditt ex.

    Att försöka återskapa precis samma resa tycker jag låter dömt att misslyckas.


    Detta oberoende av vilket resesällskap man har.
  • Anonym (A)
    Lilyje skrev 2019-02-18 05:42:49 följande:
    Om ni tvunget vill åka till samma länder så kan ni ju välja andra städer/byar/resmål än vad du åkte till med ditt ex.
    Att försöka återskapa precis samma resa tycker jag låter dömt att misslyckas.
    Håller med
  • Anonym (V)

    Hela trådstarten handlar bara om dig. Om du ska tycka det är fantastiskt eller jobbig. Vad tror du din nya pojkvän tycker om att åka till de resmål du ditt ex hade som fantastiskt upplevelse?? Jag hade tvärvägrat att åka till samma ställe. Världen är stor, det finns massor av andra fantastiska platser att uppleva och skapa nya minnen på, för båda. Åk till Malaysia eller Bali. Eller Australien eller Sydamerika. Eller var det nya svarta, klimatsmart, åk till Borås!

Svar på tråden återuppleva samma resa fast med ny pojkvän?