• Anonym (Bulan)

    7 månaders ramla ur sängen.

    Som rubriken lyder. Är helt förstörd just nu. Känner mig sämst o det med rätta. Min lilla kille dunsa i golvet idag från vår säng. Ett fall på kanske 45 cm. Har en liten röd bula i pannan. Han grina direkt o jag tog upp honom.

    1177 sa att jag skulle va vaksam på slöhet, trötthet, kräkning, om han förändrade sig på någe vis..

  • Svar på tråden 7 månaders ramla ur sängen.
  • Anonym (.)

    lägger ni inte kuddar för på sidorna av sängen så han inte ska ramla?

  • Whitehorse1979
    Anonym (Bulan) skrev 2019-02-18 09:41:15 följande:

    Som rubriken lyder. Är helt förstörd just nu. Känner mig sämst o det med rätta. Min lilla kille dunsa i golvet idag från vår säng. Ett fall på kanske 45 cm. Har en liten röd bula i pannan. Han grina direkt o jag tog upp honom.

    1177 sa att jag skulle va vaksam på slöhet, trötthet, kräkning, om han förändrade sig på någe vis..


    Det har hänt många föräldrar.

    Däremot hade jag ändå sökt vård, 1177 hade jag inte gett mycket för i detta ärende.


  • Pope Joan II
    Anonym (.) skrev 2019-02-18 09:45:49 följande:

    lägger ni inte kuddar för på sidorna av sängen så han inte ska ramla?


    Bättre att ta av benen eller (om det är en kontinental) bara använda mellan och bäddmadrass under perioden av fallrisk. 

    En mycket lätt åtgärdad sak. 
  • Anonym (Bulan)
    Whitehorse1979 skrev 2019-02-18 09:46:13 följande:

    Det har hänt många föräldrar.

    Däremot hade jag ändå sökt vård, 1177 hade jag inte gett mycket för i detta ärende.


    Jo det har det nog men usch, känns inge kul alls.

    Okej, så vi bör åka in? Han är precis som vanligt. Men det kanske kan komma efteråt? Vad gör dom på sjukhuset?
  • Whitehorse1979
    Anonym (Bulan) skrev 2019-02-18 09:49:43 följande:
    Jo det har det nog men usch, känns inge kul alls.

    Okej, så vi bör åka in? Han är precis som vanligt. Men det kanske kan komma efteråt? Vad gör dom på sjukhuset?
    Jag förstår dig,.
    Såg en gång en mamma med sitt lilla barn på akuten, bebisen hade ramlat ner från skötbordet.

    Jag tycker det, hellre en gång för mycket.
    De gör kontroller, kollar ögon och reflexer.

    Min son ramlade nerför trappan hos sin pappa, han kräktes inte direkt.
    Han tuppade av en liten stund.
    Hjärnskakning och vi blev inlagda.

    Jag fick en fotboll i huvudet, det tog några timmar innan jag reagerade och då blev det akuten efter råd från 1177.
    Hjärnskakning blev diagnosen.
  • Whitehorse1979
    Anonym (Bulan) skrev 2019-02-18 09:49:43 följande:
    Jo det har det nog men usch, känns inge kul alls.

    Okej, så vi bör åka in? Han är precis som vanligt. Men det kanske kan komma efteråt? Vad gör dom på sjukhuset?
    Jag förstår dig,.
    Såg en gång en mamma med sitt lilla barn på akuten, bebisen hade ramlat ner från skötbordet.

    Jag tycker det, hellre en gång för mycket.
    De gör kontroller, kollar ögon och reflexer.

    Min son ramlade nerför trappan hos sin pappa, han kräktes inte direkt.
    Han tuppade av en liten stund.
    Hjärnskakning och vi blev inlagda.

    Jag fick en fotboll i huvudet, det tog några timmar innan jag reagerade och då blev det akuten efter råd från 1177.
    Hjärnskakning blev diagnosen.
  • Anonym (Bulan)
    Whitehorse1979 skrev 2019-02-18 09:52:06 följande:

    Jag förstår dig,.

    Såg en gång en mamma med sitt lilla barn på akuten, bebisen hade ramlat ner från skötbordet.

    Jag tycker det, hellre en gång för mycket.

    De gör kontroller, kollar ögon och reflexer.

    Min son ramlade nerför trappan hos sin pappa, han kräktes inte direkt.

    Han tuppade av en liten stund.

    Hjärnskakning och vi blev inlagda.

    Jag fick en fotboll i huvudet, det tog några timmar innan jag reagerade och då blev det akuten efter råd från 1177.

    Hjärnskakning blev diagnosen.


    Men usch, otäckt med alla fall o slag mot huvudet, en fotboll kan ju komma med världens kraft den också.

    Men plutt. Vad hände under tiden ni var inlagda? Hur gammal va sonen då?

    Man är ju orolig att nått inne i huvudet händer som man inte märker.. Usch. Det känns så jävla dumt .. Min lilla plutt.
  • modsey
    Anonym (Bulan) skrev 2019-02-18 09:49:43 följande:

    Jo det har det nog men usch, känns inge kul alls.

    Okej, så vi bör åka in? Han är precis som vanligt. Men det kanske kan komma efteråt? Vad gör dom på sjukhuset?


    Är han som vanligt skulle jag inte åka in. Blir han dålig som i att han kräks, eller bli slö åk in.

    På sjukhus så observeras de, man gör mycket sällan på de du beskriver något mer.
  • Anonym (Bulan)
    modsey skrev 2019-02-18 09:57:14 följande:

    Är han som vanligt skulle jag inte åka in. Blir han dålig som i att han kräks, eller bli slö åk in.

    På sjukhus så observeras de, man gör mycket sällan på de du beskriver något mer.


    Han är precis som vanligt. Han var ju himla trött innan han ramlade så ja, men ingenting annat. Han är ju såklart lite ledsen men gör väl ont. Han grejar o leker med sina saker o jollrar o har sig. Hm. Är så orolig att han ska ha fått nått man inte ser. Slå i huvet liksom. Åh. Känner mig sämst idag.
  • Whitehorse1979
    Anonym (Bulan) skrev 2019-02-18 09:55:34 följande:
    Men usch, otäckt med alla fall o slag mot huvudet, en fotboll kan ju komma med världens kraft den också.

    Men plutt. Vad hände under tiden ni var inlagda? Hur gammal va sonen då?

    Man är ju orolig att nått inne i huvudet händer som man inte märker.. Usch. Det känns så jävla dumt .. Min lilla plutt.
    Det gjorde den, jag gjorde en elegant piruett och slog i marken.

    De gjorde kontroller var 15e minut i början.
    Sen glesades det ut under dagen.
    Jag minns att de pratade om operation men det behövdes aldrig som tur var.
    Han var ca 2 år när detta hände.

    Ta det lugnt nu.
    Åker du inte in så var i alla fall observant.
    Låt honom inte sova.
    Om, så väck med jämna mellanrum.
    Och försök släppa känslan, du är ingen dum mamma.
Svar på tråden 7 månaders ramla ur sängen.