• Äldre 18 Feb 18:57
    1914 visningar
    8 svar
    8
    1914

    Var hittar man alla andra ensamstående pappor och mammor för vänskap?

    Hej,

    Nu testar jag det sista vad Internet kan erbjuda för att kanske få bukt med den här problemet, nämligen min ensamhet av att vara ensamstående mamma på hel tid. Jag känner verkligen inga andra ensamstående, vart jag än vänder mig så är det par. Jag är den enda ensamstående mamman på jobbet, bland mina vänner är jag fortfarande singel, alla har för länge sedan hittat sin partner och lever i psrförhållande.

    Min vardag känns väldigt trist, jag gör mitt bästa för att inte låta det märkas, men jag orkar inte hålla masken upp längre. Jag saknar sällskap av vuxna jämnåriga, vän eller partner...Tinder känns helt fel, det verkar som om alla är ute bara efter att hitta en sexpartner. Inte min grej alls.

    Vart ligger problemet tror ni? Kan man inte skaffa en grupp på fb för alla ensamstående föräldrar? Finns det redan en sån grupp?

  • Svar på tråden Var hittar man alla andra ensamstående pappor och mammor för vänskap?
  • Äldre 23 Mar 18:17
    #2
    smellycat skrev 2019-03-20 10:42:14 följande:

    Hej,

    Jag undrar detsamma. Håller på att separera nu och kommer ha mitt barn på heltid med endast enstaka dagar då hon är med pappan. Jag känner mig otroligt ensam och har väl egentligen gjort länge. Mina gamla vänner har helt andra liv och bor i andra städer, så jag känner ett akut behov av att träffa andra personer i samma sits. Så vill du prata med mig får du gärna göra det :) Vart bor du?


    Hej, tråkigt att du ska separeras. Jag börjar ångra min separation. Livet är härligt utan en ex som är narcissist, men det är tufft för man har mycket mer ansvar. Snart orkar jag inte mer. Jobbar 40 h i veckan, kör mina barn till träning, lagar mat, städar, tvättar och sover. Inget liv jag önskar någon annan. Hela tiden på gång . Önskar någon tog hand om mig. Jag är också människa, det var inte så jag hade föreställt mig ett liv med barn och familj. Jag kämpar och det värsta är hur människor förklarar sin förakt mot ensamstående mammor. Jag bor i Malmö.
Svar på tråden Var hittar man alla andra ensamstående pappor och mammor för vänskap?