Inlägg från: Anonym (Vego) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vego)

Är bensinen för dyr?

Jag är positiv till skatter eftersom vi måste rädda jorden.

Jag tycker inte disel och bensinskatt är för hög. Däremot är det väldigt sjukt att flyget är så billigt. Och det är sjukt att det nästan alltid är dyrare att åka kollektivt än att ta bilen.

Jag har nära till kollektivtrafik. Men det blir alltid bilen eftersom det är billigaste alternativet. Dessutom går det fortare. När en resa tar en timme längre och kostar mer än det dubbla är det svårt att motivera sig att sätta sig på tåget.

• Anonym (Vego)

Sånt himla tjat på folk på landsbygden. Bil är fortfarande bland det billigaste sättet att transportera sig. Dessutom är det ofta billigare att bo på landet. Slår vad om att husägare i städerna överlag har högre utgifter än husägare på landet.

Kom inte och tro att ni skulle spara pengar på om dom la en busslinje utanför dörren. Jag nära till buss och tåg men det finns absolut ingen ekonomisk vinning i att åka kollektivt. Man måste åka samma sträcka väldigt ofta innan det börjar löna sig.

Dessutom är väl inte svårare än att folk får skatta olika mycket beroende på vart man bor. T ex Stockholmare som har kollektivtrafik betalar mer för bensin än någon som har ett par mil till närmsta buss.

Svar på tråden Är bensinen för dyr?