• Anonym (G)

    LIVRÄDD för att gå till tvättstugan

    Hej!

    Jag har utvecklat en fobi att gå ner i tvättstugan. Bor i Stockholm i en hyresrätt. Det är helt isolerat i tvättstugan som ligger på källarlokal. Skulle jag skrika skulle ingen höra. Idag när jag gick ner möttes jag av två pundare som varit inne i tvättstugan. Det stank som att de hade rökt på i tvättstugan. Jag kände att nu får det vara nog. Är det värt denna extrema rädsla? Jag är dessutom gravid och ensamstående. Har ingen i min närhet som kan hjälpa mig med tvätten. Vad ska jag göra? Är rädd att jag förlorar barnet för att jag är så rädd.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden LIVRÄDD för att gå till tvättstugan
  • Anonym (Hjälp)

    Kan du inte bjuda hem någon vän som går ner med dig? Ni kan väl fika under tiden?

  • Anonym (Fia)

    Gå inte sent på kvällen ?Pratar med nån i mobilen samtidigt?Skaffar larm?

  • korngryn

    Finns det någon möjlighet att ställa in en tvättmaskin i köket eller badrummet i lägenheten? Det låter ju hemskt att ha det som du har det, lider med dig! Men tvätta måste man ju göra.

  • Anonym (Tvätr)

    Måste du tvätta så sent?

    Kanske har nån familjemedlem du kan tvätta hos under nån dag medans du ändå är där.

    Tror inte de är lika läskigt av tvätta mitt på dagen.

  • Anonym (Tvätr)

    Måste du tvätta så sent?

    Kanske har nån familjemedlem du kan tvätta hos under nån dag medans du ändå är där.

    Tror inte de är lika läskigt av tvätta mitt på dagen.

  • Anonym (G)

    Jag har tyvärr bara en kombination hemma men den är värdelös och kan inte torka. Vissa saker kräver en torktumlare. Jag kommer vara livrädd även när barnet kommer och är rädd även på dagtid.

  • Anonym (G)
    Anonym (Fia) skrev 2019-02-18 21:39:18 följande:

    Gå inte sent på kvällen ?Pratar med nån i mobilen samtidigt?Skaffar larm?


    Jag låtsas alltid prata med någon i mobilen. Har tänkt på larm men det är så ljudisolerad i källaren så.det skulle inte höras tyvärr.
  • Anonym (KBT?)
    Anonym (G) skrev 2019-02-18 21:48:01 följande:

    Jag har tyvärr bara en kombination hemma men den är värdelös och kan inte torka. Vissa saker kräver en torktumlare. Jag kommer vara livrädd även när barnet kommer och är rädd även på dagtid.


    Om jag var i din situation så skulle jag nog söka hjälp hos en KBT-terapeut eller liknande.
  • Anonym (G)

    [quote=79453082][quote-nick]Anonym (G) skrev 2019-02-18 21:48:01 följande:[/quote-nick]Jag har tyvärr bara en kombination hemma men den är värdelös och kan inte torka. Vissa saker kräver en torktumlare. Jag kommer vara livrädd även när barnet kommer och är rädd även på dagtid.[/quote

    Kombi skulle det stå

Svar på tråden LIVRÄDD för att gå till tvättstugan