Inlägg från: Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)

    Hur får jag orgasm??

    Jag förstår inte hur jag ska onanera, har prövat I duschen, i sängen, med leksaker. Jag hittar klittan, blir lite upphetsad och sedan dör det ut.

    Jag har svårt att bli låt, och blir aldrig vår. Skulle gärna vilja förklara för min sambo hur han ska göra med då han inte är så erfaren, men vet inte ens själv hur man ska göra. Tips?

  • Svar på tråden Hur får jag orgasm??
  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)

    Det är lättare när jag dricker, jq

  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)

    Jag blir upphetsad. Min sambo vet inte mycket om kvinnokroppar, och jag har ju svårt o lära honom då jag inte heller vet mycket.

    Så hur ska jag börja?

    Har inhandlat en stimulator nu, så får vi se om det kan bli bra.

    Är sugen på att ha med någon annan i sängen med oss, eller swingersklubb, hur ska jag lägga fram detta till min sambo?

  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)
    Anonym (fråga) skrev 2019-02-19 19:00:48 följande:

    Hur gammal är din sambo egentligen?


    28 år är han
  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)

    Ja, vi har haft en dipp i vårat förhållande och enligt honom själv är han inte oerfaren. Han har haft många kvinnor men är rädd att det är som med andra, in och ut och så är de klart

  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)

    Okej, nu hade jag och sambon sex i duschen. Mycket bättre denna gången, nu var jag upphetsad och våt då jag fantiserade och kollade lite på nätet före.

    Älskar att suga och tog hela kuken I munnen, det gör mig oerhört kåt.

    Jag kom inte, men det var nära, och sedan var han försenad till jobbet så hann inte göra klart mig innan tyvärr

  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)
    Anonym (Hm) skrev 2019-02-19 22:25:16 följande:

    Så nu kan du plötsligt bli kåt ändå? Hela denna tråd börjar lukta troll.


    Jag har aldrig prövat att kolla på port innan och att fantisera, det har mest varit att jag hsr känt press. Men nu kanske jag har kommit på hur jag ska göra, det och lite alkohol.

    Nej det är inget lurt med detta, jag har aldrig varit kåt förr, men efter att ha läst på, lyssnat på böcker och så då verkar de gå bättre.

    Jag har fortfarande inte fått den orgasm en som jag längtar efter, vilket detta inlägget handlar om
  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)
    MrFlex skrev 2019-02-20 10:49:48 följande:

    Orgasm är summan av två saker; upphetsning och fysisk nervstimulans.

    Båda behövs och är den ena svag behövs det mer av den andra.

    Många (främst unga killar) och även du själv verkar hänga upp mycket kring den fysiska stimulansen men den är ju den enklaste delen att lära sig även om partnern inte direkt talar om hur den vill ha det. Även om man kanske kan lyckas "tvinga fram" en orgasm genom fysik stimulans så blir den oftast inte så skön. Den måste växa fram av lust tycker jag.

    Jag tycker det är mer intressant att utforska vad som gör min partner riktigt kåt men här är det oftast viktigare med kommunikation. Det är inte alltid så lätt att lista ut detta på egen hand (tankeläsning).

    I ditt fall låter det som att lusten är problemet. Fokusera på det snarare än den fysisk stimulansen. Fundera på vad som gör det från vettet kåt och förmedla sedan detta till din kille.

    Är det väldigt trögt så skulle jag nog undersöka hormonerna även om vården verkar vara ganska kass på detta område, främst för kvinnor. Du använder inte p-piller eller hormonspiral?


    Hej, det låter vettigt det du skriver.

    Jo, jag har hormonspiral.
  • Anonym (KvinnaSomVillHaOrgasm)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-03-06 14:58:33 följande:

    Det är ju såklart oerhört svårt att berätta för eller lära en annan kvinna hur man får orgasm. Jag lärde mig relativt tidigt (omkring 10 år) och jag kommer utan problem både ensam och med partner, det brukar ta ca 30-60 sekunder ensam och kanske 1-5 minuter med partner, men med min sambo kan jag också få multipla orgasmer, 5 i rad har hänt. Jag har i alla fall generellt lätt att få orgasm.

    Ett råd väldigt många ger kvinnor som inte har lyckats få orgasm är ?slappna av?, men det kan vara väldigt missvisande. På ett sätt ställer jag mig helt bakom det rådet men på andra sätt inte alls! Jag ska förklara hur jag menar. För mig (och de allra flesta kvinnor skulle jag tro) är det väldigt viktigt att slappna av i tanken och inte stressa, inte stressa över att man måste komma och komma snabbt, inte tänka på att det är jobbigt för personen som tillfredsställer en tex, inte tänka på annat, inte fundera på hur man ser ut, om partnern tycker man smakar illa (om man blir slickad) etc, inte tänka på något som inte rör sex där och då. Var i nuet bara, stressa inte över annat. Känn efter hur det känns i klitoris när den blir stimulerad, fantisera eventuellt om saker eller situationer du finner upphetsande samtidigt.

    Att slappna av helt i kroppen funkar inte för mig om jag vill få orgasm, då händer ingenting. Men att slappna av mentalt, att släppa stress, press och prestationsångest, DET är superviktigt! I KROPPEN däremot, där säger jag precis tvärtom! SPÄNN! Jag spänner framförallt slidmuskulaturen när jag vill komma, oavsett om det är vid onani eller med partner, jag spänner den regelbundet, som i pulser. Spänn-slappna av-spänn-slappna av osv, jag gör fortare och fortare ju närmre jag kommer en orgasm. Jag kan också göra mig själv fysiskt upphetsad genom att enbart spänna slidmuskulaturen (jag KAN även få mig själv att komma genom att enbart spänna fittan, men det tar lång tid och är jobbigt fysiskt.) I tillägg till att spänna slidmusklerna i pulser så spänner jag även andra delar av kroppen, och det har jag läst och hört är vanligt bland många kvinnor, jag spänner tex ben och magmuskler ganska mycket, men det sker oftast utan att jag tänker på det.

    Om du inte vet vilka muskler jag menar med slidmuskulaturen, vilka man ska spänna när man vill bli upphetsad eller komma, så är det de muskler man använder när man är väldigt kissnödig och försöker hålla sig. Man kan öva på att spänna dessa muskler genom att föra in ett finger (eller slid-/geishakulor om man har) och knipa runt fingret/kulorna, att man försöker hålla fast det med slidmusklerna.

    Jag hoppas att någon kanske blir hjälpt av detta och jag hoppas att alla kvinnor kan få lära sig att få orgasm, det är på tiden nu!


    Tusen tack för alla dina tips, jag ska försöka få lusten tillbaka, vilket är svårt när man känner sig pressad då sambon vill ha mycket sex och jag inte riktigt för tillfället har lust :(
Svar på tråden Hur får jag orgasm??