• Alexander Hermansson

    Hjälp!

    Jag och min tjej försöker inte att bli gravida än. Hon har sin mens nu som vi tror är mens. Vi är oroliga över att det är en mellan blödning. Jag undrar om det kan kännas som mensvärk under mellan blödning och när mellanblödningen kan komma under graviditeten. Vi hade samlag för några dagar sen och jag nästan 100% säker på att jag inte kom i henne, men om jag hade gjort det hade hon fortfarande fått sin mens då ungifär 2-3 dagar efter?

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Hejohå5324

    För det första, att du inte kommer i henne förhindrar inte graviditet, utan skydd finns det alltid risk.

    För det andra har hon ingen koll på sin cykel? När hon borde få nästa mens osv?

    För det tredje, det tar flera dagar för ett befruktat ägg att fastna osv, och hon blöder bara några dagar efter sexet så jag skulle vilja med ganska stor säkerhet säga nej, hon är troligtvis inte gravid och blödningen är nog bara mensen som kommit på besök. :)

  • Alexander Hermansson
    Hejohå5324 skrev 2019-02-19 18:20:23 följande:

    För det första, att du inte kommer i henne förhindrar inte graviditet, utan skydd finns det alltid risk.

    För det andra har hon ingen koll på sin cykel? När hon borde få nästa mens osv?

    För det tredje, det tar flera dagar för ett befruktat ägg att fastna osv, och hon blöder bara några dagar efter sexet så jag skulle vilja med ganska stor säkerhet säga nej, hon är troligtvis inte gravid och blödningen är nog bara mensen som kommit på besök. :)


    okej, tack!
Svar på tråden Hjälp!