Inlägg från: Trudna |Visa alla inlägg
  • Trudna

Bf november 2019

Plussade i söndags!!!! Skulle haft mens för en och en halv vecka- men den dök aldrig upp i kombination med mer ömma bröst än vanligt! Och lite magkatarr stickningar. Inget illamående än.

Men dumma gravida oroliga tankar snurrar i huvudet. Likaså känslig för tårar :)

• Trudna

Första två dagarna gick jag runt i nästan lite chock lycka googla på allt men jag rekomenderar att ni bara ska hålla er till 1177.

Är det era första barn? Det är första barnet för mig och jag har tid hos barnmorska nästa vecka. Ska bli så spännande.

• Trudna
    Glädje5 skrev 2019-03-27 08:20:05 följande:

Vad är det för orostankar du har?

Jag har haft sjukt mycket ångest så skönt o inte vara ensam!

Är otroligt gråtmild och känslig helt extremt och vill vara nära honom så mycket.

Haha det är det mesta jag oroar mig över. Första två dagarna började jag morgonen med att grina för ingenting ???? men de kommande två dagarna har jag gått runt i ett lyckorus. Bortsett från nojjor över toxoplasma (har katt, bytt på låda och ätit grönsaker som jag inte sköljt) eget vatten i brunn, vad jag inte får äta, har jag gjort något dumt första 4 veckorna innan jag visste jag var gravid mm

Vad har du för orotankar?
  • Trudna

Någon mer än jag som inte mår illa? Jag är i V6

• Trudna

Fick panik i går, en liten brun flytning i trosan. Inte kunnat sova i natt - haft mulnande värk som mensvärk. Någon som haft liknande? Det är första barnet och jag är i v7 kanske 8.

Enligt 1177 står det under V8 att det inte är ovanligt med blödning eller nollande värk- men blir ändå orolig. Hur länge ska jag ha nollande värken?

• Trudna

Nä värken är lindrigare än mensvärk. Men det känns i nedre delen av magen. Imorse var det inga flytningar men två timmar senare fick jag en brun flytning under toalertbesöket. Nästa besök därefter inget alls.

• Trudna
    Emlc95 skrev 2019-03-30 11:19:07 följande:

Det låter som helt lugnt, inga konstigheter :) Brun flytning tyder på att blödningen slutat. Om det är en blödning som pågår är det rosa flytning eller blod

Tack :) hur länge kan det pågå? Ett dygn?
  • Trudna

Det ska sköterskan på 1177 också. Att slemhinnorna är så sköra... och att det var ingen fara om det inträffar fler gånger under graviditeten. Önskar däremot att den molnande värken skulle avta... och att jag börjar må illa hahaha vill må illa som alla andra. Jag borde vara glad att jag inte mår illa :)

• Trudna

Nej nej nej... nu kom det blod, inte mycket men rött blod ???? kan det fortfarande vara ok? Jag känner mig så förtvivlad - vill inte förlora barnet....

• Trudna

Om jag tar ett nytt gravtest och det visar att jag är gravid så måste det vara lugnt eller? Så orolig nu- molnande värk i nedre delen av magen.... känns som när jag ska få mens ;( men jag håller tummarna att det är växtvärk, livmodern som växer och blodkärl som brustit. Bara rädd eftersom det började med bruna flyttningar och nu vid senaste besöket var det blod. Kissenödig hela tiden och livrädd varje gång jag går på toaletten....

• Trudna
    SB92 skrev 2019-03-30 14:05:05 följande:

Kom blod för mig med idag, rött på pappret, hade brun äa flytningar för 2 veckor sen också :(

Vilken vecka är du i? Har du också molnande värk?
  • Trudna

V 7 misstänker jag. Jag är så rädd.... jag har av och till haft molnande värk men nu könns det sen midnatt verkligen som mensvärk -som innan mensen är på gång. På 14 timmar har jag haft två bruna flytningar och en blödning på pappret. Kan det inte bara sluta....

Svar på tråden Bf november 2019