Inlägg från: Snöoväder |Visa alla inlägg
  • Snöoväder

Bf november 2019

Plussade igår och om allt går vägen borde bf vara runt den 26e november, vågar knappt tro detta efter så många års försök att vi skulle få ett plus på våran första ivf behandling!

Har lite lätt mensvärk som kommer och går, känner av det väl om jag nyser med...

Öma och svullna bröst, vad har ni andra för symtom?

Jag är i v4+5 dagar idag

• Snöoväder
    Isavanna1 skrev 2019-03-24 09:43:10 följande:

Alltså jag är så orkeslös, jag orkar ingenting. Mår konstant lite illa och är yr. Självklart är detta jätte jätte positivt och jag är såklart glad över det på ett sätt. Men jag fungerar ju inte, hur får man till ett normalt liv när det är så här? Och dessutom måste fejka att allt är som det ska. Jag måste städa till kaninerna (6 st) plantera om tomater och chili, gräva ner bärbuskar och träd och hämta ett barn hos en kompis och jag vill helst bara gå och lägga mig i soffan och tycka synd om mig själv. I morgon kör det igång en ny intensiv jobbevecka och jag vet inte hur jag ska orka... Förlåt för mitt gnäll. Jag är otroligt tacksam för det lilla miraklet jag bär på.

Man måste få gnälla och klaga, det är en stor process/påfrestning som kroppen ska gå igenom och tyvärr tar det energi och ork. Men du får se det som positivt den dagen ni har fått ert lilla hjärta!
  • Snöoväder

Jag är i vecka 6 (5+3) och blir så trött på dagarna än fast jag lägger mig tidigt på kvällarna och sover bra många mer timmar nu än innan. Är ni andra trötta? Vad gör ni för att hålla er pigg och fokuserad på jobbet? Har aldrig varit någon direkt kaffedrickare så tror inte det kan hjälpa mig och håller mig helst ifrån kaffe nu

• Snöoväder
    Emlc95 skrev 2019-03-29 16:06:16 följande:

Är infernaliskt trött sen vecka 5... Man får sova mer och härda bara, gå och lägga sig kl 19 om det behövs och man har möjlighet. Det ger med sig mot slutet av första trimestern oftast.   Har ni vilorum så du kan ta en powernap på dagen? 

Okej, jo vid 8 på kvällen går jag och lägger mig... Nej tyvärr finns ingen möjlighet till att vila på jobbet. Bara att bita ihop, jag får ta med något söt att äta under dagen ????
  • Snöoväder
    godisrottan skrev 2019-04-05 07:56:50 följande:

Jag har bf 27 november. Andra ivf försöket. Vid första fick jag missfall redan två dagar efter pluset. Så nu håller jag tummarna!

Jag har än så länge mått bra och inte känt av det så mycket mer än ömma bröst. Men idag mår jag illa och är fruktansvärt trött! Är också förkyld så frågan är om jag bara är sjuk eller om det är symtom?

Jag har bf 26e också genom ivf. 6+3 idag

Har varit ganska trött hittills men börjar nu må lite sämre på morgnarna, inte riktigt illamående än men känns som det är nära.. Tror förkylning kan vara symptom, jag är täppt i näsan väldigt ofta vilket jag aldrig är annars och det stod att man kunde bli det någonstans.
  • Snöoväder

Har sån hemsk mensvärk idag, trotts alvedon och bruna flytningar... Så rädd att det inte kommer gå vägen den här gången är i vecka 7 (6+4)

Ingen som kan komma med något lugnande?

• Snöoväder
    druvan52 skrev 2019-04-06 18:26:11 följande:

Har också haft mycket värk till och från. Det som lugnade mig lite var det tidiga ultraljud man får via IVF-kliniken, har du inte tid för det snart?

Okej, 1,5 vecka kvar tills det.... Dagarna går såååååå långsamt!
  • Snöoväder
    Emlc95 skrev 2019-04-06 21:05:22 följande:

Tappat allt illamående sen några dagar tillbaka. 3,5 v till nästa ultraljud. I mitt huvud har ju barnet dött och vi kommer inte få veta förrän dess. Tänk om man bara kunde varit lite positiv...

Hur långt gånger är du? Du kan inte få komma tidigare. Jag har 1,5 vecka tills vårat första och det känns långt bort än. Du ska ju vänta nästan en månad
  • Snöoväder
    Emlc95 skrev 2019-04-06 21:43:36 följande:

V 9+ nu. Var på ultraljud i v 7+4 enligt äl, då var embryot 14 mm så motsvarande 7+6 och hjärtat pickade på fint. Bokade själv om 3,5 v eftersom det är efter v 12+, så efter det kan man ju som slappna av...

Här läst någonstans att emot vecka 10 kan symptom minska eller försvinna. Utan att det är någon fara. Hoppas allt är bra och det bara är att du kanske slipper de nu
  • Snöoväder
    Cruella81 skrev 2019-04-07 09:41:54 följande:

Hoppar in i tråden. Gravid i v9 (8+3) bf 14 nov efter att ha försökt få barn i 7år. Har nu lyckats med ivf försök 3. Har bagaget 2 långa protokoll ivf försök och 3 fet försök. Är i en blandning av lycka och oro.. har gjort vul som visade en frisk liten mini krabat med normala hjärtslag och inga tecken på utomkveds. Kub har vi bokat till 25 april.

Grattis, vilken lycka efter så många år och försök! Grattis till er två andra som skrivit med självklart!
Svar på tråden Bf november 2019