Inlägg från: gavle026 |Visa alla inlägg
  • gavle026

Bf november 2019

Plussade tidigare i veckan och stannar gärna här ett tag :) Får 27 nov som beräknat datum men gissar lite tidigare då det blir kejsarsnitt för min del då jag har två sådana bakom mig och då blir det så även nu. Hoppas hoppas hoppas att det håller sig nu bara, har 3 missfall mellan mina tidigare barn så det blir många oroliga veckor nu, men känns så häftigt att det faktiskt tog sig!

• gavle026

Grattis Kstadtjej87 :)

Vilket klantigt bemötande du fått Emlc95, hoppas verkligen du slipper den personen framåt. Man är ju liksom utsatt och nervös som det är redan, man behöver inte nån bm som gör det hela värre! Själv ringde jag också i v 5 (förra veckan), egentligen i ett jobbärende då jag skulle följa upp en klients besök, och passade då på att fråga om jag kunde få boka en tid framåt även om jag just plussat. Nu har jag ju bara pratat på telefon med just den bm men fick en sån himla bra känsla för henne så hoppas den infrias vid mötet om dryga 2 v.

• gavle026
    Malin Annie Carolina skrev 2019-03-27 10:51:07 följande:

Idag hade vi äntligen tid för vårt ultraljud som jag bokade in för två veckor sen eftersom att jag var övertygad om att jag drabbats av ett MA. Har ju skrivit innan om att gravidkänslan bara försvann så var helt övertygad om att det inte gick den här gången (har ett MF bakom mig där jag upplevde exakt samma känsla). Ingen har direkt tagit mig på allvar då jag börjat må mer och mer illa och andra symptom har ökat men jag var fortfarande övertygad, jag var inte gravid längre! Men så är vi på UL och helt plötsligt dyker det upp ett litet riskorn med tickande hjärta. Allt var bara hjärnspöken och nu måste jag ställa in mig på det här på riktigt. Har dock svårt att vara överlycklig när man mår illa konstant men försöker! Och försöker att inte oroa mig mer nu även fast det är svårt. Känner dock att googlandet måste upphöra :) 

• gavle026

Oj mitt egna meddelande kom visst inte med Malin Annie Carolina, men grattis vilken härlig känsla!!! Önskar också få komma på ett tidigt vul pga tidigare historik, men vi får se vad bm säger när jag ska dit om ett par veckor 9

på första besöket. Samma lika här gällande googlandet, allra helst när man ligger vaken på nätterna googlar man runt på allt möjligt och omöjligt, risker hit och dit osv. Måste nog också lugna mig med sånt och börja chilla en aning :)

• gavle026

Går in i v 6 nu, inte så värst mycket symtom mer än att magen är svullen. Haft ett par vågor av illamående men inget allvarligt, nästan så man går och väntar på det för att få lite bekräftelse på att det är nåt därinne :) Gick förbi en slambil imorse på väg till jobbet och det hade nog fått vem som helst att vilja spy, gravid eller ej :)

• gavle026

Ja det är sant, man får väl försöka förlita sig på att så länge inte kroppen talar om nåt annat för en så är man faktiskt gravid, men känner mig väldigt ogravid just nu faktiskt... Det här är min tredje graviditet (förutom 3 missfall) men grabbarna är 6 och 10 nu så det var ju ett tag sen senast :) Minns dock att illamåendet med första var ganska påtagligt första veckorna fram till kanske vecka 12, sen kom det tillbaka i typ vecka 20 när man trodde att man var safe :)

• gavle026

[quote=79543403][quote-nick]Mad ele ine skrev 2019-04-02 19:51:52 följande:[/quote-nick]Hej!

Ännu en som nyligen fått ett plus efter 1 år utan skydd. Digitalt test visar på 3+ så preliminärt slutet på november. Haft tydliga symptom ungefär 4 veckor, rejält värkande bröst och molande värk/växtvärk i magen.

Blir mitt tredje barn (2012 & 2014) men sambons första. Ringde mvc idag och fick tid på torsdag ????[/

Grattis! Samma här, tredje barnet men min sambos första. Tog ut p-stav i maj eller juni förra året så det tog några månader men nu bara håller man tummarna att allt går som det ska! Har tid hos bm nästa fredag, längar :) Hoppas att ev kunna få ett tidigt ul pga tidigare missfall och MA mellan de andra två graviditeterna, får se om bm tycker att det är befogat eller inte.

• gavle026

Grattis till era plus alla! Och 7 år (!) Cruella81!! Vad häftigt med plus och att allt ser bra ut! Jag tyckte jag fick vänta länge på plus och det tog typ 9 månader, man får lite perspektiv på saker och ting ibland. På fredag har vi första mötet hos bm, ska bli spännande. Ska göra mitt bästa för att få boka ett tidigt vul, känner att jag skulle bli mycket lugnare om jag fick bekräftat att det finns ett hjärta som tickar. En av tre gånger det inte gått vägen för mig pågick graviditeten ända till v 12-13 men egentligen hade den avstannat redan i v 7, så snopet och sån grym besvikelse. Hoppas på annat den här gången!!

• gavle026

Grattis Zasu!! Ville härlig känsla, hoppas också på att få uppleva den inom kort. Inskrivningssamtal imorgon och förmodligen planering av kub-test. Har också ungefär sedan jag upptäckte att jag är gravid haft en knöl/öm svullnad i ena armhålan, har ju naturligtvis googlat som man gör med allt och sett att man kan få svullna körtlar under graviditet, men eftersom det inte ger sig så ringde jag Hc idag och fick en tid imorgon, får se vad de säger. Idag knatar jag in i vecka 8, whoop whoop :) Bf är egentligen 27 november men kommer att bli tidigare då jag vet att det blir kejsarsnitt. Frågan är hur mycket tidigare då yngsta sonen var en månad tidig, men gissar runt mitten på november nånstans.

• gavle026

För min del om jag skulle bli beviljad ett tidigt ul så är det för att jag tidigare haft tre missfall, eller två missfall och ett MA. Gällande kub så har jag inte gjort det vid tidigare graviditer men nu är jag jag lite äldre och förutsättningarna lite annorlunda så jag ska prata med bm imorgon på första mötet men det lutar åt att vi kommer att göra kub.

• gavle026

Grattis Snöoväder, vad läckert!! Jag skrevs in förra veckan hos bm (går in i v 9 idag) och ska tillbaka till henne nästa fredag, bla för cellprov. Sen tror jag att det blir ett längre glapp till nästa besök. Har fått tid för kub-ultraljudet den 20 maj, vilket känns som en hel evighet eftersom det är det enda ultraljudet innan rutinultraljudet i sommar. Känns som att dagarna segar sig fram nu. Mår ganska illa, tycker att antingen äter man för att man mår illa eller så mår man illa för att man är mätt :) Har berättat för ett par kompisar, och kommer att bli tvungen att berätta för ett par till om två veckor, sen är min önskan att vänta till efter ultraljudet i maj innan vi berättar för föräldrar. Får väl se om vi kan hålla oss till det :)

• gavle026

Ja jag har varit lite nojjig över cellprovet men det ska ju absolut inte ha någon inverkan på graviditeten så det är väl bra att få det överstökat. Samma här, man hoppas kunna dölja det ganska länge, men är svullen som bara den så får väl se. Har en tarmsjukdom så mina tarmar lever sitt egna liv även i vanliga fall och ger svullen mage, och det är ju inte bättre nu direkt :) Nä nu får veckorna trilla på så man kan slappna av lite! De vänner jag berättat för är en nära som ligger ungefär en månad före i graviditet, en som fick sin son i mars efter insemination och min närmaste vän som jag ska på konsert med i november (!) och hon blev lite fundersam över varför jag bokat sittplatser :) :)

• gavle026

Går in i vecka 10 imorgon, och på fredag ska jag på mitt andra besök till bm. Tiden sniglar sig fram och jag bara väntar på ultraljud i samband med kub den 20 maj... Påverkas ganska mycket märker jag av mina tidigare missfall och går runt och oroar mig och är nojjig trots att det inte är så mycket man kam göra bortsett från att vänta och hoppas på det bästa. Har börjat vakna vid 03 för att sedan inte kunna somna om nåt mer, blir ju som en zombie på jobbet. Någon mer som vet att de kommer att snittas? Jag är beräknad 27 nov men eftersom det blir snitt så blir det nog kring den 20:e gissar jag. Hoppas ni som mår illa snart får en vändning på måendet :)

• gavle026

En till med svart bälte i googlande på ?fel? saker här. Har skärpt till mig lite på slutet men är hopplös emellanåt. Har ju också haft ett par missfall innan men är mest orolig för att det ska vara avstannat men att kroppen ändå tror den är gravid som också hänt mig en gång. Men försöker tänka positivt nu! Ser fram emot kub om 3 veckor med skräckblandad längtan. Bara att hoppas att allt ser ok ut då och OM det gör det kommer jag att kunna slappna av lite mer vilket vore otroligt skönt och välbehövligt! Ikväll ska vi berätta för två av våra närmsta vänner som kommer över på middag. Tror inte de misstänkt nåt så det blir intressant :)

• gavle026

Ja pusta ut och ta det imorgon, kommer säkert gå bra :) Här är det dags för kub imorgon och jag är mer eller mindre ett nervvrak... Fick nyss en påminnelse från mig själv i mobilen och blev full i skratt, har ju inte väntat på nåt annat i 4 veckor nu så risken att glömma bort det trots gravidhjärna känns ju som minimal :)

• gavle026

Kuben gjord här i måndags, fick samlade siffran 1:893 och det känns väl överlag rätt ok, jag har åldern lite emot mig så förstod ju innan att det i sig skulle dra ner. Len det var häftigt att få se att det fanns nåt som levde runt därinne! Nu längtar man ju till rul ännu mer :) Borde bli i mitten av juli. Fick bf-datumet ändrat ett par dagar till 29 nov så gissar på ca 20 nov eftersom jag kommer att snittas.

Svar på tråden Bf november 2019