• Deedeeone

    Livmodertappen strax innan ägglossning?

    Hej allihopa!

    Jag har börjat hålla koll på min tapp mer och känner skillnader kring cykelns gång, imorgon är det enligt min app dags för ägglossning, tog test nu på morgonen och det var fortfarande ingen glad gubbe som dök upp.

    I några dagar nu så har min tapp suttit rätt långt ner och varit ganska centrerad, har även känt att flytningarna varit lite mer flytande (inget glad gubbe under dessa dagar heller) .

    Nu kände jag på min tapp för en stund sedan och den sitter rätt högt upp plötsligt och är väldigt bakåtvänd. Varför är det så om det nu ska vara dags för ägglossning inom kort?

    Kan jag ha haft ägglossning tidigare trots negativa ÄL-tester?

    Vi försöker bli gravida och oroar mig för att ägglossningen ska utebli denna månaden nu när tappen beter sig konstigt.

    Någon som kan lugna mitt oroade sinne med egna erfarenheter?

    Jag vet att det finns massor med andra trådar om livmodertappen men jag hittar ingen som riktigt ger svar på det jag undrar.

  • Svar på tråden Livmodertappen strax innan ägglossning?
  • Deedeeone
    bligravid123 skrev 2019-02-25 21:00:27 följande:

    Bra fråga detta undrar jag med.

    Har tyvärr inga svar men någon annan kanske har?


    Ja jag hoppas det, då svårt att veta sånt här men jag blir så frustrerad när kroppen beter sig annorlunda. Jag fick ingen glad gubbe nu på morgonen heller och enligt appen så ska jag ju ha ägglossning idag :(
  • oshark

    Vad appen säger kan du egentligen strunta i. Den har ingen aning. Sen kan den absolut ha rätt ibland, men då har den mest tur.

    Några dagar innan ÄL ska tappen börja mjukna och öppna sig. Den ska även vara hög. Så om den blivit hög idag och du ännu inte fått ett positivt ÄL-test skulle jag gissa att ÄL är några dagar bort.

  • Deedeeone
    oshark skrev 2019-02-26 09:50:26 följande:

    Vad appen säger kan du egentligen strunta i. Den har ingen aning. Sen kan den absolut ha rätt ibland, men då har den mest tur.

    Några dagar innan ÄL ska tappen börja mjukna och öppna sig. Den ska även vara hög. Så om den blivit hög idag och du ännu inte fått ett positivt ÄL-test skulle jag gissa att ÄL är några dagar bort.


    Den är så högt upp idag så man knappt når den, den känns även rätt mjuk, men tog ett ÄL-test för en stund sedan som fortfarande var negativt. Får testa imorgon igen och hoppas på det bästa! Tack så mycket!
  • Deedeeone
    bligravid123 skrev 2019-02-27 20:14:16 följande:

    Hur var din livmoder då?


    Tappen känns öppen, inte jätte långt ner men nu kan jag nå den, väldigt mycket ÄL-flytningar.

    Idag vaknade jag med väldig värk i tjejmagen, nästan som mensvärk.

    Det som var mest utmärkande var flytningarna, det gick inte att missa att det var ägglossningen som hade kommit på besök :)
Svar på tråden Livmodertappen strax innan ägglossning?