• Anonym (rädd)

    är det sant att man bajsar på sig när man foder barn

    gör man det? det verkar hemskt! vad pinsamt det måste vara!

  • Svar på tråden är det sant att man bajsar på sig när man foder barn
  • Anonym (.)

    Vet inte om det händer alla men jag bajsade. Kan säga att det är ingenting jämfört med smärtan att föda. Var också orolig innan.

  • Anonym (rädd)
    Anonym (.) skrev 2019-02-27 12:25:19 följande:

    Vet inte om det händer alla men jag bajsade. Kan säga att det är ingenting jämfört med smärtan att föda. Var också orolig innan.


    så man skäms inte pga att smärtan är så intensiv typ?
  • Fjäril Vingad

    Det händer, ja. Och det är inte pinsamt alls. Personalen torkar diskret utan att ens nämna det.

    Själv är man så fokuserad på att föda att det där inte ens är nåt att bry sig om.

  • Anonym (rädd)

    Men var tar det vägen då? ligger det där på britsen...eller ramlar det ner på golvet?Förvånad

  • Anonym (Fia)

    När jag fick min äldsta fick jag lavemang innan, med tvåan sa dem att det inte är rutin längre.
    Man kan dock få om man vill, iallafall då.

    Har man "skitit ur sig" ordentligt innan så blir det inte så mycket iallafall.

    Har en gammal bekant som blev så akut skitnödig under förlossningen men barnet låg i vägen och skiten kom inte ut.
    Sen när barnet väl flyttade sig undan så duschades barnmorskan i avföring... inte SÅ mysigt kanske.
    Det hände dock på 70-talet och är nog hyfsat ovanligt.

  • Anonym (Tina)
    Anonym (rädd) skrev 2019-02-27 12:31:19 följande:

    Men var tar det vägen då? ligger det där på britsen...eller ramlar det ner på golvet?


    I många fall vet man inte ens om det. Undersköterska och barnmorska håller ofta emot med varma handdukar under utdrivningen och det finns dukar och annat tillgängligt så de är ju där och torkar och grejar hela tiden. Man märker inte oj nu kom det bajs och oj nu torkade dom bort det. Sån är min erfarenhet i alla fall.

    Att det kommer lite ibland är inget konstigt eftersom ändtarmen och förlossningskanalen är "grannar " och det är ju ett enormt tryck när barnet passerar.
  • Anonym (A)

    Jag gjorde inte det och har inte hört talas om det. Men det kanske kan hända.

  • Anonym (rädd)
    Anonym (A) skrev 2019-02-27 12:37:02 följande:

    Jag gjorde inte det och har inte hört talas om det. Men det kanske kan hända.


    är du övernaturlig  ? var det för att du hade varit på toa innan eller?
  • Anonym (Baaajs)

    Väldigt vanligt och du kommer inte ägna det en tanke när det händer, om du ens märker det.

  • Anonym (Emma)

    Japp. Det är dock inte det minsta pinsamt. Minns att jag var orolig innan men när man ligger där så är det det sista man tänker på. Jag lovar.

Svar på tråden är det sant att man bajsar på sig när man foder barn