• Anonym (nisse­)
    Äldre 28 Feb 23:40
    5454 visningar
    10 svar
    10
    5454

    När får man Grått könshår, kvinna

    Får man grått könshår när man blir äldre ?
    Min fru börjar bli gråhårig men färgar bort det så det inte syns , men hennes könshår har inte blivitt grått än , jag rakar henne 2 gånger i veckan när vi badar badkar Torsdag eller Fredag och sen Måndag eller Tisdag. jag helrakar på sommarn med så kallad sommar frilla ..  På vintern sparar jag en liten buske som vil kallar tepåsen . och den har inte  blivit  grå  än , sen helrakat neråt . hon är ju drygt 50 år ..

  • Svar på tråden När får man Grått könshår, kvinna
  • Anonym (Olika­)
    Äldre 28 Feb 23:58
    #1

    Det är nog olika. Skulle tippa på enstaka grå könshår vid 40, och helt grått vid kanske 65.

  • Anonym (A)
    Äldre 1 Mar 14:40
    #2

    Runt 40, inget som betyder något.

  • Anonym (Bengt­-Arne)
    Äldre 1 Mar 14:41
    #3

    Hon grånar där. Silver är snyggt.

  • Anonym (H)
    Äldre 1 Mar 14:49
    #4

    Haha, jag är 29 och tycker mig ha skymtat ett grått könshår. Dock har jag helrakat.. Jag är naturligt blond på skallen, så det kanske spelar roll.. :)

  • Anonym (47)
    Äldre 1 Mar 14:55
    #5
    +1

    Har inte några än men det är väl bara en tidsfråga innan de visar sig. Jag har inte så mycket grått i håret heller så det hänger väl ihop. Är 47.

  • Anonym (nisse­) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 08:26
    #6

    Trodde fler hade koll på färgen , men alla 50+ , har hel  rakat verkar det som härligt

  • Anonym (JÖ)
    Äldre 2 Mar 19:15
    #7

    Färg på hår o könshår hänger inte ihop.

    Efter ett antal år på äldreboende har jag sett att flertalet har brunt könshår fast de är grå/vita i barret.

    Färre eller sällan man sett någon med helgrå eller vit buske, fast huvudhåret mest är grått.

  • Anonym (Bizz)
    Äldre 2 Mar 19:19
    #8
    Anonym (nisse) skrev 2019-03-02 08:26:13 följande:

    Trodde fler hade koll på färgen , men alla 50+ , har hel  rakat verkar det som härligt


    Jag är 55 och orakad, på sin höjd bikiniansad när det är semester.

    Har inga grå där nere, på huvudet är jag bara grå i luggen. Färgar inte över det då det är jäkligt snyggt! Fått många komplimanger om mina "snygga slingor". Tack naturen!
  • Anonym (nisse­) Trådstartaren
    Thu 5 Dec 2019 19:47
    #9

    lyfter tråden tala med en tjej kompis  hon har fått mera rött i sitt könshår ,hon är brunett i dag..

  • Fri 6 Dec 2019 16:27
    #10

    Spelar det nån roll? Det enda som är viktigt är att inte få urinstinkande könshår i munnen.


    Om du kommunicerar med din kvinna uppstår inte dt här problemet. Lita på henne

Svar på tråden När får man Grått könshår, kvinna