• Äldre 3 Mar 14:24
    380 visningar
    6 svar
    6
    380

    Namn hjälp!

    Vad tycker ni om Carl? Ge mig fler förslag både flick och pojknamn!

  • Svar på tråden Namn hjälp!
  • Äldre 3 Mar 14:27
    #1
    +1

    Carl eller Karl står sig i alla tider. Liksom Erik. Gustav, Oskar, Viktor m.fl.

  • Äldre 3 Mar 18:36
    #2

    Det är fint men det kan lätt bli Kalle.

  • Äldre 3 Mar 20:23
    #3
    -1

    Vackert, starkt, bra, tidlöst, gångbart. Men är du inte okej med att det blir "Calle" av det så skulle jag rekommendera att hoppa.

    Andra klassiska och enkla namn:

    Alice, Karin, Ebba, Clara.

    Ludvig, Oscar, Erik, Frank.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 3 Mar 20:27
    #4

    Fint, men Kalle/Calle är hemskt. Kanske att han kommer gå under Charlie med vilket är ok men lite barnsligt.

  • Äldre 4 Mar 00:32
    #5
    +1
    Gill skrev 2019-03-03 14:24:14 följande:

    Vad tycker ni om Carl? Ge mig fler förslag både flick och pojknamn!


    Inget fel på det namnet. Enkelt och klassiskt. Är inte överdrivet förtjust i det svenska smeknamnet Kalle men håller ni fast vid att han heter Carl så kan ni komma undan några år iaf.
    Flickvariant är ju Carla, Clara eller Carin.

    Andra fina namn

    Pojknamn:
    Alvar
    Axel
    Jonah
    Tord

    Flicknamn:
    Freja
    Ellen
    Elvira
    Amalia

  • Äldre 4 Mar 00:59
    #6
    +1

    Tycker det är ett rätt fint namn, fast personligen föredrar jag dock stavningen Karl framför Carl.

    Andra förslag:

    Lars, Nils, Frans, Per, Clas, Daniel, Gabriel, Leif, Bertil, Bjarne, Walter, Werner, Birger, Melker, David, Aron, Arne, Arnold, Arvid, Ivar, Alvar, Joar, Reidar, Albert, Albin, Arthur, Assar, Allan, Petter, Lennart, Glenn, Olof, Gottfrid, Vilgot, Konrad, Enok, Eskil, Emil, Erland, Harald, Harold, Hilding, Hilmer, Helge, Herman, Hermod, Johan, Edward, Emrik, Henrik, Fredrik, Rikard, Alexander, Axel, Ola...etc

    Karla, Cajsa, Karolina, Carin, Carina, Carna, Cara, Katja, Kerstin, Marika, Maja, Martha, Marianne, Mirjam, Irma, Iris, Yrsa, Ylva, Yrla, Aria, Alva, Astrid, Ingrid, Frida, Freja, Tyra, Mira, Vera, Veronika, Clara, Sara, Elsa, Blenda, Beda, Gerda, Sigrid, Signe, Sandra, Stina, Svea, Gunhild, Hilda, Tilda, Hilma, Wilma, Helga, Hanna, Henny, Emmy, Elin, Linnéa, Linn, Teresia, Doris, Dora, Disa, Gisela, Adela, Elwira, Ellen, Gabriella...etc 

Svar på tråden Namn hjälp!