• Äldre 5 Mar 15:13
    1670 visningar
    12 svar
    12
    1670

    Bästa mjölkfria chokladen?

    Jag ska bjuda ett sällskap där en är mjölkproteinallergiker. Jag behöver använda choklad i bakningen och undrar vilken mjölkfria choklad som är godast! Finns ju mycket skitchoklad och vill ha en riktigt god.

  • Svar på tråden Bästa mjölkfria chokladen?
  • Äldre 6 Mar 07:49
    #9
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-03-05 15:32:50 följande:

    Förresten, när jag bakar använder jag alltid Icas bakchoklad. Den tycker jag fungerar bra till bak.


    Innehåller inte den mjölk?
  • Äldre 6 Mar 07:51
    #10
    Mrs Green skrev 2019-03-05 21:41:33 följande:

    Jag använde Lindt's 70% nyligen när jag bakade till en mjölkproteinallergiker. Det stod att det kan innehålla spår av mjölk, men för henne var det i alla fall inga problem, det beror väl på hur känslig man är. 


    Jag får kolla detta! Brukar använda Lindt 70% själv när jag bakar. Riktig äkta choklad ska ju bara innehålla kakao och kakaosmör, men såklart om man tillverkar den med samma maskiner som man gör mjölkchoklad eller annat med så kan det ju finnas spår.
  • Äldre 6 Mar 07:53
    #11
    FtS70 skrev 2019-03-05 15:49:47 följande:

    Vem bakar med choklad som innehåller mjölk? Mjölkchoklad är ju meckigt som tusan att jobba med...


    Jag tänker inte baka med mjölkchoklad. Finns spår av mjölk i mycket mörk choklad, men det kan hända att min gäst tål det.

    Förresten, det ska väl inte finnas mjölk i någon choklad alls om det är bra kvalitet? Vit choklad ska väl göras av 100% kakaosmör smaksatt med vanilj, eller har jag fel?
Svar på tråden Bästa mjölkfria chokladen?