Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Förmodligen gallsten. När akuten?

Levt på gallstenskost hela veckan nu, superfettsnålt, inga ägg, äpplen, choklad, apelsiner, nötter. Däremot gluten och laktos som idiotfolk tjatar om att ta bort pga ibs, känslig mage blabla. Ingen smärta eller illamående alls. Däremot svimfärdig pga svälter. Provade idag att äta ägg, bam, smärta (under höger jävla revben) och illamående, uppsvälld som om jag var i 7e månaden. Och nu börjar klådan. Så jävla obvious vad felet är att det är pinsamt.

• Anonym (I)
    modsey skrev 2019-04-05 09:03:34 följande:

Ja men då har du ju hittat din kost som fungerar! Fortsätt med den och komplettera med mer mättande produkter som fungerar. Ta en produkt i taget och lägg till så du vet vad som fungerar

Jag skulle gärna fortsätta med den kosten eftersom den fungerar för magen. Däremot mår resten av kroppen jättedåligt med yrsel, svaghet, myrkrypningar, trötthet och hjärtklappning :( pest eller kolera. Får försöka se om jag kan hitta något energitätt och näringstätt som samtidigt är fritt från fett.
  • Anonym (I)

Är verkligen på det sista strået nu. Mår dåligt, uruselt dåligt nästan konstant. Magsmärtor, hjärtklappning, illamående, förgiftningskänsla, darrningar, huvudvärk, yrsel, klåda, domningar i armarna, andfåddhet. Ingenting hjälper. Orkar knappt röra på mig ibland. Torrspyr. Ser till och med sjuk ut med blodsprängda ögon. Var på närakuten häromdagen men blev hemskickad för proverna var bra. Jag förstår inte att det ska behöva vara så här. Så ledsen.

• Anonym (I)
    Kjell2 skrev 2019-04-25 07:20:25 följande:

Något som gör att vården ibland är lite skeptisk är om det finns en historia av psykisk sjukdom, hög konumtion av starka värktabletter, missbruk/beroende av någon sort. Stämmer något av detta in på dig?

Nej. Jag har haft ångest men inte särskilt svår. Vill inte ens ha tabletter, bara hjälp.
  • Anonym (I)
    Kjell2 skrev 2019-04-25 07:28:05 följande:

Du har symtom som kan tyda på mycket. Inga av de vanliga dignosmetoder visar tecken på gallsten. En förslag är att du åker in till akuten, nämner inte ordet gallsten men berättar om dina besvär istället.

Annars får du väll vara hemma och lida.Klara du att jobba?

Jag har blivit så avskräckt från vården. Klarar inte av att bli ivägskickad igen. Mår så dåligt ibland att jag vill avsluta mitt liv och blir jag ivägskickad igen vet jag inte vad jag gör.

Nej jag klarar inte av att jobba. Klarar knappt av att ta mig till affären.
  • Anonym (I)

Gick till akuten. Blev bryskt ivägskickad. Orkar inte mer.

• Anonym (I)
    Kjell2 skrev 2019-04-25 10:42:18 följande:

Varför det? Vad sa du och vad sa de på akuten?

Jag sa att jag har hjärtklappning, domningar i hela kroppen, yrsel, illamående, förgiftningskänsla, klåda och darrar i hela kroppen varje morgon. De frågade om jag har det nu och jag sa ja. De sa att det inte var akut och att jag får boka en tid på vc istället.
  • Anonym (I)
    Kjell2 skrev 2019-04-25 11:22:56 följande:

Dina problem är inte akuta men besvärliga och har varit länge.

Du bör se till att få en kontinuerlig kontakt på VC, inte byta om du blir kränkt, och låta det ta tid. Räkna inte med någon snabb förbättring.

Troligtvis kommer det innebära, under lång tid, provtagningar, test av olika behandlingar, utvärdering av resultat.

Men jag orkar verkligen inte mer.. Min kropp är slut. Helt slut. Jag kan inte äta nånting alls utan att det känns som att jag stoppat i mig gift. Jag orkar knappt röra mig längre. Är rädd för att ramla ihop. Får dödsångest.
  • Anonym (I)
    Kjell2 skrev 2019-04-25 11:40:41 följande:

Men varför sa du inte det till akuten! Att du inte kan äta något t ex.Vad har du ätit de senaste två dygnen?

Hur kom du till akuten?

Är du sjukskriven från jobbet?

Jag fick ju inte ens komma till det innan satkärringen snäste av mig. Just nu äter jag mest yoghurt, bröd, naturdiet. Igår fick jag i mig lite carbonara vilket förmodligen är orsaken till att jag mår extra dåligt idag.

Ja jag är hemma från jobbet.
  • Anonym (I)
    Kjell2 skrev 2019-04-25 11:50:10 följande:

Var du på akuten eller inte? är du skjuskriven av läkare eller bara sjukanmäld till jobbet?

Nu har du två val då akuten inte är aktuellt.

-Ta dig till VC och förbered dig på en lång resa som kommer kräva mycket tålamod från din sida.

-Fortsätt som förrut

Vad väljer du?

Ja, jag var på akuten. Jag är bara sjukanmäld än så länge.

Just nu tror jag faktiskt inte att jag orkar något alls. Jag har ingen kraft kvar i min kropp. Jag får vänta tills jag kollapsar
Svar på tråden Förmodligen gallsten. När akuten?