Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Förmodligen gallsten. När akuten?

Kjell2 skrev 2019-04-27 09:43:33 följande:

Och hur skulle du göra det?

Jag får ju självmordstankar av att må så här dåligt fysiskt. Det är ju ingen simpel taskig matsmältning det handlar om. Nåt påverkar hela kroppen så att det känns som att jag ska dö.
  • Anonym (I)
    Pope Joan II skrev 2019-04-27 09:45:45 följande:

När dina prover är normala och du talar om symptom hjärtklappning, domningar, förgiftningskänsla, klåda och darrningar skulle jag tro att det är svårt för dig att övertyga dem om att detta inte skulle vara ett psykiskt ohälsotillstånd. 

De får tro vad de vill så länge jag får hjälp för det. Men jag vet ju att det är något fysiskt fel. Som också påverkar mig psykiskt så att jag blir helt nedbruten.
  • Anonym (I)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-04-27 10:50:46 följande:

Kanske vore bra om de utredde dig lite på psyk med så kan de se att det inte är nåt psykiskt. Sedan kanske det blir fart på vården om de ser hur det blir när du äter där.

Ja jag tänker det med. Vägrar de mig somatisk vård så får jag väl gå via psyk.

Tragiskt att det ska vara så här.
  • Anonym (I)
    Kjell2 skrev 2019-04-27 11:28:37 följande:

För att bli inlagd för psykisk vård, tänkte du gå via VC eller akuten?

Ingetdera. Man kan ju gå via psykjourmottagningen.
  • Anonym (I)
    Anonym (Ann) skrev 2019-04-27 17:10:11 följande:

Gå inte på att det skulle vara psykiskt. Det är en skandal att läkarna avfärdar allt som ångest som de inte hittar svar på. Hade själv en massa besvär som i journalen beskrevs som psykiska när de inte hittatnågon förklaring. Så självgoda är läkarna. Efter många besök, där läkarna trodde att jag bara ville ha uppmärksamhet, hittades borrelia. Några antibiotikakurer tog bort mina "psykiska" besvär.

Nej jag vet att det inte är psykiskt. Tänkte det i början men det hänger inte ihop alls. Jag har dessutom en fysisk förklaring på vartenda symtom jag har.

Så jäkla less nu på att höra att det är något psykiskt. Nästa gång som säger något om det slår jag nog ner tror jag.

Så jävla deppigt och skrämmande att svenska läkare är så usla att de kan missa borrelia? Tur att du fick hjälp till slut iallafall. Läkarna verkar inte ens vilja utreda saker. Bara bli av med en. Nu har jag utrett, experimenterat, funderat, läst hejdlöst mycket, experimenterat lite till, så att de ska slippa. Men det hjälper ju inte, för de lyssnar ju inte.
  • Anonym (I)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-04-28 08:59:05 följande:

Men inte så en person inte ens kan äta. Sluta bara.

Tack!

Visst att psyket kan ställa till med reaktioner, men inte sådana extrema, vidriga reaktioner som jag får. Ingen KBT kan lösa det här.
  • Anonym (I)
    Kjell2 skrev 2019-04-28 13:40:29 följande:

Men då är psykakuten fel ställe och du riskerar att bara bli hemskickad.

Fast det fysiska får mig ju att vilja DÖ! Samtidigt som jag INTE vill dö. Får jag ingen hjälp med det somatiska snart blir jag desperat för jag dör en långsam och plågsam död just nu. Då avslutar jag som sagt hellre på egen hand så jag slipper torteras till döds.
  • Anonym (I)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-04-28 19:48:45 följande:

Nej, säg inte så. Gå och prata med någon inom psykiatrin. De kan stötta dig iallafall. Så du inte behlver känna dig ensam. Kanske hjälpa dig trycka på vården med. Jag finns här för dig i tråden iallafsll. Skriv om det är något.

Tack snälla:)

Jag sätter mitt hopp till läkarbesök. Jag har lyckats få med en vän. Annars får jag lov att gå via psykiatrin.
  • Anonym (I)

Läkarbesök avklarat. De vill att jag gör hjärtutredning, allergiutredning och träffar psykolog. Tror nog fan att svenska läkare fått sina legitimation i cornflakespaket.

• Anonym (I)
    Anonym (A) skrev 2019-04-30 11:21:00 följande:

Det är väl bra att de vill utreda vidare

Men herregud jag orkar ju inte ens gå till affären. Hur ska jag orka utredningar som ändå inte kommer leda någon vart? Jag kan ju inte äta, ALLS!
Svar på tråden Förmodligen gallsten. När akuten?