Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Förmodligen gallsten. När akuten?

Anonym (Anonymm) skrev 2019-05-07 15:43:14 följande:

Det värsta är väl att det känns som de ofta inte ens lyssnar på en. Då blir man ju rädd. Ska man själv behöva vara påläst för att få hjälp ? Helt fel. Min pappa tex fick blodförgiftning när han hade kateter. De hade inte bytt den på länge. Han var ändå på vårdcentralen för han mådde skit. Men fick ingrn hjälp för något då. Så det blev blodförgiftning av det. Han klarade sig iallafall som tur var men rädd blir man ju som sagt. Så hemskt.

Fast läkare hatar att man är påläst och försöker hitta lösningar själv också. Då hamnar man i somatiseringsfacket, även om man innan inte sökt vård på många många år.

Vet inte riktigt hur man ska bete sig egentligen.

Tur att det gick bra för din pappa, läskigt ju!
  • Anonym (I)
    Anonym (Gallan) skrev 2019-08-28 22:08:11 följande:

TS, har tänkt på dig, dina inlägg vill liksom inte släppa taget på mig. 

Hur har det gått för dig? Hur mår du nu? 

/"Gallan"

Jag mår bara sämre och sämre för varje dag som går. Äter jag så får jag tre anfall om dagen på tre timmar vardera. Kan inte tolerera fast föda alls. Det blir bara till gult skum och jag får fruktansvärt ont under både höger och vänster revben, bröst och rygg. Får bara i mig flytande nu men även det gör ont. Har gått ner i vikt till 45kg och känner mig konstant yr, darrig, svag och illamående. Har haft feber snart 3 veckor.

Får ingen hjälp från vården. De hävdar att det inte är något fel på gallan även om det är där det gör ont. De har gett mig diagnosen ibs och tycker att jag ska lära mig leva med det.
  • Anonym (I)
    Anonym (Stoppljus) skrev 2019-08-29 10:34:12 följande:

Har du förutom ont i magen också feber så bör du åka till akuten på en gång.

Jag har varit där flera gånger. Tagit prover etc. Höga vita blodkroppar varje gång men de skickar ändå bara hem mig.
  • Anonym (I)
    Anonym (Stoppljus) skrev 2019-08-29 10:48:44 följande:

Åk en gång till. Och fråga vad det är du har.

De säger att de inte vet, att de inte kan göra någonting. "kontakta vårdcentralen".
  • Anonym (I)
    Anonym (Stoppljus) skrev 2019-08-29 10:58:10 följande:

Varför gör du inte det?

Jag har gjort det men de gör inget mer.
  • Anonym (I)
    Anonym (Aj) skrev 2019-08-29 11:03:53 följande:

Ha de inte gett dig diagnosen IBS?

Preliminärt. Problemet är att jag tycker att det inte riktigt stämmer. Jag kan inte äta ibs-kost. Jag kan inte äta nånting. Ingen fast föda. Knappt ens nyponsoppa nu. Allt gör ont och kommer ut som gult skum.
  • Anonym (I)
    Anonym (Stoppljus) skrev 2019-08-29 11:20:22 följande:

Hur mycket feber har du? Vad säger vårdcentralen om din feber? Det är inget ibs-symptom.

38. Varje dag. De säger ingenting om det precis som de inte säger något om mina höga vita blodkroppar som har varit flera provtagningar.
  • Anonym (I)
    Anonym (Stoppljus) skrev 2019-08-29 11:33:23 följande:

Varför frågar du inte?

Jag har gjort det. De säger att det inte är något att bry sig om och att det är smärtan som kan ge förhöjningen av vita blodkroppar.
  • Anonym (I)
    sextiotalist skrev 2019-08-29 11:48:11 följande:

Du menar att stark viktnedgång, problem med att äta, kontinuerliga magsmärtor är inget att bry sig om.

vad är det för nötter till läkare du har mött?

Jag vet inte. Det känns som om jag hamnat i en kafkaroman. Jag blir ivägskickad gång på gång. Jag klarar inte min vardag längre. Kan inte gå till affären. Kan inte sova pga att jag vaknar av smärtorna. Har också fått problem med hjärtat som blir sämre. Får arytmier oftare och oftare. Det är iallafall diagnostiserat men görs ingenting åt.
  • Anonym (I)
    Anonym (Stoppljus) skrev 2019-08-29 12:03:41 följande:

Det är inte normalt att gå omkring med feber.

Vad har de sagt om dina magsmärtor? Att du ska få någon behandling? Ska du utredas mer? Eller är det meningen att du ska lära dig leva med smärtorna?

Är du sjukskriven för magsmärtorna?

Nej jag ska få träffa psykolog bara. Får lära mig leva med smärtorna. Är sjukskriven en månad. Sen är det meningen att jag ska jobba igen. Men jag kan inte ens komma till affären längre och blir bara sämre så jag vet inte hur det ska gå.
Svar på tråden Förmodligen gallsten. När akuten?