• AnonymisJ

    Är jag magsjuk?

    Hej!

    I Lördags natt blev min pojkväns mamma magsjuk. Hon låg på toaletten och spydde när han kom hem.

    Han och jag har setts varje dag i över en vecka.

    Vi har då setts under tiden som hans mamma vart magsjuk.

    Igår, tisdag 5/3, så var han hos mig. Han har vart förkyld ett tag och sa att han kände sig febrig och ont i kroppen.

    Efter en stund ska han diska, och han säger att han måste gå på toa. Efter han är klar spyr han inne på min toa. Då fattar jag att det är magsjuka. Vi har pussats varje dag och vart nära varandra, men jag har inte känt av någonting. Har mått jätte bra.

    Min absolut största rädsla och fobi i hela mitt liv är att spy och få magsjuka. Jag vet inte om jag inbillar mig så jävla hårt att jag mår illa, är yr och har ont i magen bara för att jag är så rädd och paranoid, eller om jag faktiskt börjar bli sjuk?

    Om han inte hade kommit till mig igår så hade jag antagligen inte märkt av något eller varit paranoid?

    Gud, jag får verkligen PANIK.

    Hans mamma måste ju ha burit på detta virus/bakterier i några dagar innan hon spydde, och då smittar man ju som mest? Det betyder ju att min pojkvän redan borde vart smittad och att jag då också redan måste vart smittad eftersom vi har pussats och vart nära varandra? Men i helgen osv har jag mått jätte bra?

    Jag är jätte hungrig och törstig men vågar inte stoppa något i munnen. Hur stor är chansen att jag blivit smittad? Borde jag känt av något innan? Är jag bara paranoid eller är jag sjuk?

    Snälla hjälp!!

  • Svar på tråden Är jag magsjuk?
  • AnonymisJ

    Vill även tillägga att jag kan inbilla mig så hårt att jag mår illa så jag verkligen kan tro att jag ska spy. Blir helt paranoid och övertänker. Är verkligen LIVRÄDD.

  • Anonym (A)

    Är du magsjuk lär du bli varse och då hjälper det inte att du inte vågar stoppa nåt i munnen. Det man ffa ska undvika är att dela toalett och går det inte att undvika ska man avvakta en bra stund efter "utbrott" så mikrodroppar smittämnen i luften hinner landa. Tvätta händerna med tvål och vatten. Använd papper istället f.a dela handduk. Låt inte den sjuke hantera mat.

  • Anonym (...)

    Chansen är ju stor att även du blir magsjuk. Dock smittar inte magsjuka fören det brutit ut/börjat få symptom.

    Sanera toaletten eller använd en annan toalett om du har 2 och tvätta händerna ofta och noga och torka på en egen handduk eller helst pappershanddukar. Låt inte pojkvännen hantera mat eller vara och gräva i kylskåp/skafferi.

    Pora äta och dricka något lätt är du magsjuk så får du ju det oavsett om du ätit eller druckit

Svar på tråden Är jag magsjuk?