Inlägg från: uhsumkat |Visa alla inlägg
  • uhsumkat

Är detta ett problem i mitt förhållande?!!

Det är ju bara du som vet om det är ett problem. Det är rätt ...konstigt att du frågar andra om de tycker att du har ett problem och sen ska du anamma den åsikten.

Jag hade liknande problem i mitt förhållande i början. Jag tog upp det en hel del och tillslut insåg jag att jag måste acceptera att hen valde att inte svara ibland därför att hen inte visste vad hen i så fall skulle svara. Hen tycker tat det är bättre att vara tyst än att bara säga en massa skit för att något ska bli sagt.
    Samtidigt insåg jag att jag blev irriterad att hen inte svarade när JAG ville att hen skulle svara.

Så. jag tar ansvar för mins känslor så när jag blir irriterad över att hen inte svarar så säger jag det. "jag vill att du svarar för att jag känner mig osäker (eller vilken känsla jag har).
    Hen tar sitt ansvar och svarar ibland "jag vet inte vad jag ska svara".

Jag tycker att ditt största problem är att du inte vill kommunicera om det som är ett problem. Du säger att eftersom hon inte gör som du säger är det ingen ide att säga något. Det är helt fel grund att stå på i ett förhållande anser jag. Jag tycker att man istället pratar när det är ett problem. Man diskuterar och reflekterar och möts sen på halva vägen.

För om man bara vill ha sin vilja igenom bör man separera och leva som singel.

Svar på tråden Är detta ett problem i mitt förhållande?!!