• Soligtochfint

    Clearblue advanced ägglossningstest blinkande gubbe, babyplan test positivt?!

    Jag slutade med p-piller för 3 månader sedan. Dom 2 senaste månaderna har jag testat ägglossningstest från både babyplan och clearblue advanced, dubbel hormonimdikator. Då har jag fått resultaten första dagen: tom cirkel och ingen stegring på babyplan testet.

    Andra dagen: blinkande smiley(hög) och ingen stegring.

    Tredje dagen: fast smiley och garanterat LH- stegring. Jag kände bara av symtomen första cykeln efter p-piller stoppet.

    Nu tredje månaden fick jag resultaten första dagen: tom cirkel och ingen stegring på babyplan testet.

    Andra dagen: blinkade smiley och stegring på andra testet. Positivt test

    Tredje dagen: blinkade smiley och ingen stegring på andra testet. Och likadant resultat dagen efter.

    Hur ska jag tolka detta? Ska jag lita på babyplan testet som visade en LH- stegring på fredagen så jag hade ägglossning på lördagen? Eller ska jag lita på clearblue som inte upptäckte någon ägglossning, eller har jag haft ägglossning ändå? Blir inte klok på det här....!

Svar på tråden Clearblue advanced ägglossningstest blinkande gubbe, babyplan test positivt?!