• Phoenix Scorpio

    Tatuering på minderåriga

    Hej!

    1. Vad tycker ni om minderåriga (Under 18 år) tatuerar sig?

    2. Har ni någon tatuering ni gjorde som minderåriga, eller känner ni någon som gjorde en under 18 års ålder?

    3. Jag vill gärna tatuera mig, inte något stort, utan väldigt litet. Har redan några motiv som jag vill tatuera, och jag vet vart jag vill tatuera. Tatueringarna är väldigt personliga så det ända som kommer kunna göra att jag ångrar mig i framtiden är om tatueraren gjorde ett dåligt jobb. 

    Tips på platser som tatuerar minderåriga med målsmans tillstånd?

  • Svar på tråden Tatuering på minderåriga
  • Anonym (jollie)

    1. Det tycker jag inte att man ska, den sitter där hela livet, då kan man vänta till sin 18-årsdag.

    2. Nej, jag känner bara smarta människor som väntat så att de kan gå till en seriös tatuerare.

    3. Är det då inte bättre att vänta och gå till en tatuerare som gör ett bra jobb? Dvs, seriös? Inte rädd för blodsjukdomar och skit? Skulle inte lita på en tatuerare som tatuerar minderåriga för 5 öre.

  • Anonym (H)

    Min kusin var en riktig fjortis när hon var yngre och tatuerade sig hos en oseriös idiot när hon var 16. Det ångrar hon bittert idag och inte fan blev det snyggt! Varför så bråttom?

  • Gravid99

    Jag gjorde själv 2 stora tatueringar som minderårig ( 15&16 ). Jag älskar dem fortfarande lika mycket som jag gjorde då ???? tycker dock att man borde vänta med större tatueringar tills man blir mer mogen. Men lättare tatueringar som en blomma eller en text osv tycker jag inte är några problem. Men gå till en studio med bra recentioner

  • EmberEyes
    Phoenix Scorpio skrev 2019-03-11 23:09:40 följande:

    Hej!

    1. Vad tycker ni om minderåriga (Under 18 år) tatuerar sig?

    2. Har ni någon tatuering ni gjorde som minderåriga, eller känner ni någon som gjorde en under 18 års ålder?

    3. Jag vill gärna tatuera mig, inte något stort, utan väldigt litet. Har redan några motiv som jag vill tatuera, och jag vet vart jag vill tatuera. Tatueringarna är väldigt personliga så det ända som kommer kunna göra att jag ångrar mig i framtiden är om tatueraren gjorde ett dåligt jobb. 

    Tips på platser som tatuerar minderåriga med målsmans tillstånd?


    1) Ogenomtänkt och onödigt.

    2) Nej

    3) När du har bestämt dig för ett motiv så vänta ett år och om du fortfarande är övertygad om att det är "rätt" så kan du börja "shoppa" tatuerare.

    Då menar jag inte att bli gaddad, utan hitta en som du har förtroende för, och som kan sitt hantverk, som följer de riktlinjer som finns osv. Bygga upp lite av en "relation" så att du på din 18-årsdag kan sätta dig i stolen och få exakt det motiv du vill ha för resten av ditt liv av exakt rätt konstnär.
    (Dessutom visar du prov på mognad och seriositet som kanske till och med kan få målsman att godkänna en tatuering redan innan du blir myndig).
  • Anonym (U)

    Seriösa tatuerare som har talang tatuerar ingen under 18 år. Medan vissa studior har 16 årsgräns med föräldrarnas signatur. Men hursomhelst så har jag varit i din sits, jag vet att du är skit taggad på att tatuera dig och du är för tillfället helt säker på att du inte kommer ångra dig. Och så kanske det är. Visst kan resultatet bli fint direkt efteråt om du går till en oseriös tatuerare som är villig att tatuera en minderårig men risken är att tatueraren har använt billiga nålar/färg etc, använt helt fel teknik och gått för långt in i huden osv. Så mitt tips är att vänta tills du fyller 18, vill du fortfarande ha samma tatuering ska du göra det då. Är det något man ska vänta med och tänka igenom en extra gång så är det tatueringar.

  • Anonym (Ellie)
    Phoenix Scorpio skrev 2019-03-11 23:09:40 följande:

    Hej!

    1. Vad tycker ni om minderåriga (Under 18 år) tatuerar sig?

    2. Har ni någon tatuering ni gjorde som minderåriga, eller känner ni någon som gjorde en under 18 års ålder?

    3. Jag vill gärna tatuera mig, inte något stort, utan väldigt litet. Har redan några motiv som jag vill tatuera, och jag vet vart jag vill tatuera. Tatueringarna är väldigt personliga så det ända som kommer kunna göra att jag ångrar mig i framtiden är om tatueraren gjorde ett dåligt jobb. 

    Tips på platser som tatuerar minderåriga med målsmans tillstånd?


    1. det tycker jag inte att man ska

    2. Jag känner flera som har gjort tatueringar innan de blev arton, eftersom det inte är okej att tatuera minderåringa så är det bara oseriösa tatuerare som gör det så deras tatueringar är dåligt utförda och de ångrar dem idag. 

    Om du är säker på att du kan ha din tatuering i resten av ditt liv så borde du kunna vänta tills du blir 18 och göra det hos en seriös tatuerare också.
  • Anonym (Charlotte)

    Jag tycker inte att man ska tatuera sig när man är under 18. Tatueringar kan vara skitsnygga, men den ska sitta där resten av livet, och då tycker jag att det är bättre att vänta tills man åtminstone är myndig.

    Sen skulle jag vara tveksam till att gå till en tatuerare som är okej med att tatuera en minderårig. Känns betydligt bättre att vänta och vara fri att välja precis den tatuerare som man vill ha och kan göra jobbet rättvisa, istället för att nöja sig med den ende som tatuerar någon under 18.

  • Anonym (ds)

    Tatuerade mej själv när jag var 14, den är bortblekt idag, var väl nått bläck eller nått. Fast har kvar ett par från 15-16års åldern, inte särskild snygga egentligen men va fan det är minnen. Ångrar inget.

  • Anonym (Vänta)

    1. Inte jättesmart.


    2. Dom jag känner som tatuerade sig när dom var under 18 gjorde svinfula tatueringar hos kassa tatuerare, dom ångrar sig idag och tycker det är pinsamt. (Själv väntade jag tills jag var 23, är idag 29 och har fem rätt stora tatueringar, valde tatuerare med omsorg och tänkte noga igenom alla och har bara låtit folk som är jävligt duktiga plus som jag fått ett bra intryck av sätta nålen i min hud, är så glad för detta och ångrar ingen av mina tatueringar)

    3. Mitt tips: VÄNTA. Om jag tatuerade det jag tyckte var coolt när jag var typ 16 hade jag definitivt ångrat mig idag.

    Tips på platser som tatuerar minderåriga med målsmans tillstånd? Svar: Inga seriösa tatuerare tatuerar folk under 18. 

Svar på tråden Tatuering på minderåriga