• NME9319

    Könssjukdom eller gravid?

    Hej!

    Jag hade dejtat en underbar man i några månader och förra söndagen 3.3 hade vi samlag för första gången tillsammans,det var för mig första gången. Vi båda glömde kondomen i början så han var inne i mig i några sekunder men sen använde vi kondomen tillslut. Kan man känna när spermier är inne i slidan?

    Dagen efter fick jag min mens,ont i höger sidan av magen i 2 dagar efter samlag. Nu har det gått 9 dagar sedan samlaget. Min mens är fortfarande kvar. Jag har haft ont i nedre magen sedan lördags. Illamående på morgon och kvällarna men inte så att jag behöver kräkas.

    Trodde det var mensvärk i början men det är en konstig värk,kroppen känns konstig och jag blir lätt irriterad på allt. Han som jag dejtade skrev dagen efter att han ville inte träffas mera utan orsak.

    Är det en könssjukdom jag kan ha eller har jag blivit gravid??

  • Svar på tråden Könssjukdom eller gravid?
  • Anonym (idioter)
    Anonym (Logik) skrev 2019-03-12 12:59:20 följande:

    Hur ska vi veta? Gå och TESTA DIG.


    Ja, det är rent otroligt att vissa tror att ett allmänt forum kan ge en medicinsk diagnos...
  • CitronTulo

    Tråkigt att du blev utnyttjad första gången du hade sex! Rynkar på näsan

    Man kan inte känna spermierna, det är de alldeles för små för!

    Så nära inpå samlaget är det svårt att veta om man blivit gravid, en ev. könssjukdom har troligen inte heller visat sig ännu!

    Eftersom du oroar dig så tycker jag att du ska testa dig, både vad gäller graviditet och könssjukdomar.
    Om du är ung så tror jag att du kan göra det gratis på ungdomsmottagningen? Man kan även beställa hemmatest (gratis) för vanliga könssjukdomar om man loggar in på 1177.

  • cleoeme
    NME9319 skrev 2019-03-12 12:56:39 följande:

    Hej!

    Jag hade dejtat en underbar man i några månader och förra söndagen 3.3 hade vi samlag för första gången tillsammans,det var för mig första gången. Vi båda glömde kondomen i början så han var inne i mig i några sekunder men sen använde vi kondomen tillslut. Kan man känna när spermier är inne i slidan?

    Dagen efter fick jag min mens,ont i höger sidan av magen i 2 dagar efter samlag. Nu har det gått 9 dagar sedan samlaget. Min mens är fortfarande kvar. Jag har haft ont i nedre magen sedan lördags. Illamående på morgon och kvällarna men inte så att jag behöver kräkas.

    Trodde det var mensvärk i början men det är en konstig värk,kroppen känns konstig och jag blir lätt irriterad på allt. Han som jag dejtade skrev dagen efter att han ville inte träffas mera utan orsak.

    Är det en könssjukdom jag kan ha eller har jag blivit gravid??


    Du kan omöjligt känna att du är gravid nu om du skulle vara det. Isåfall hade du vart gravid i cirka 2-3 veckor bara. Könssjukdom tror jag inte heller. Tror du är orolig bara och känner efter alldeles för mycket. Om du oroar dig så kan du gå och testa dig hos gynekolog.
  • NME9319

    Kanske det är mensen som bara bråkar. Men när kan man testa sig för könssjukdomar/gravtest då?

  • Anonym (.)

    Gå till gynekolog o kolla upp dig om du är orolig, jag tycker nästan de låter lite som endometrios, men ska inte leka att jag är en självutnämnd expert. Gå till läkaren så får du svar, men könsjukdom tror jag absolut inte på att det är.

Svar på tråden Könssjukdom eller gravid?