• Anonym (Vart är mensen? Gravid?)

    Vad hände med min mens?

    Hej!

    Jag är en tjej på 27 år som är i ett fast förhållande med en kille som För tillfället sitter i fängelse. Vi har med andra ord ganska lite sex, ca en gång i veckan(Max 2). Vi har dessutom alltid avbrutet samlag där han kommer utanför mig och tar ?ut den? långt innan han kommer. Jag har aldrig tidigare varit gravid trots att jag slarvat med preventivmedel hela mitt liv så jag antar att jag även har svårt för att bli gravid. Vi planerar inte att bli gravida just nu men denna månad har inte min mens kommit som den borde. Jag hade BIM i fredags och sedan dess enbart bruna flytningar. Jag har testat negativt i förrgår. Har inte ätit preventivmedel på fyra år och min mens har alltid varit regelbunden vi hade sex 19 februari och möjligen kan jag ha haft ägglossning då men det har vi även haft förut när jag haft ägglossning. Vad tror ni? Är jag gravid trots negativt grav test?

    Jag har dessutom en mamma och en syster som hamnat i för tidigt klimakterium och min syster som är 31 år gammal har i dagsläget för få ägg för att kunna bli gravid enligt barnmorska, jag har faktiskt denna månad boka tid hos en fertilitetsklinik för att utvärdera om även jag har lite ägg då jag börjar gå upp i åldern. Så nu vet jag inte riktigt om jag hoppas på att jag är gravid (Eftersom jag gärna vill ha åtminstonde ett barn så är det inte helt ovälkommet) eller om jag ska vara orolig att mensen börjat bli oregelbunden? Har som sagt aldrig tidigare haft oregelbunden mens brukar vara cirka 30 dagar Max mellan mensen

  • Svar på tråden Vad hände med min mens?
  • Anonym (Vart är mensen? Gravid?)

    Ingen??? ????

  • Anonym (?)

    Hur gammal är du och varför vill du skaffa barn med någon som suttit i fängelse? Finns ju bättre och lämpligare val av pappa...

  • Anonym543

    du kan bli gravid trots att han inte kommer

    i dig. det kommer lite lite sperma under hela samlaget, inte vara när killen får utlösning.

    så hade ni inte kondom eller preventivmedel kan du vara gravid, trots att han kommit utanför.

    ta ett test och kolla

  • Anonym (Vart är mensen? Gravid?)
    Anonym (?) skrev 2019-03-13 11:37:18 följande:

    Läste lite snabbt, såg nu att du är 27


    Förstår ditt resonemang men han har inte tänkt fortsätta med ett kriminellt liv och är faktiskt en väldigt bra person. Men det var ju inte riktigt ämnet
  • Anonym (Vart är mensen? Gravid?)
    Anonym543 skrev 2019-03-13 11:39:06 följande:

    du kan bli gravid trots att han inte kommer

    i dig. det kommer lite lite sperma under hela samlaget, inte vara när killen får utlösning.

    så hade ni inte kondom eller preventivmedel kan du vara gravid, trots att han kommit utanför.

    ta ett test och kolla


    Jo jag vet, har ju testat negativt för tre dagar sen.

    I de Flesta trådar här på familjeliv där folk har liknande med att mensen uteblir så har det personerna nyligen slutat med preventivmedel. I mitt fall slutade jag för fyra år sedan så det känns ju inte som att det borde vara det.
Svar på tråden Vad hände med min mens?