• Anonym (Osäkr­ajag)
    Äldre 13 Mar 15:24
    511 visningar
    5 svar
    5
    511

    Oskyddat sex

    Hejsan!

    Om jag har sex med 2 killar och vi håller oss bara till varandra, vi alla är friska, kan vi ändå ge varandra könssjukdomar då? Har sex regelbundet med en kille sen ett par månader tillbaka och har träffat en ny (alla vet om varandra) men som jag inte har vågat haft oskyddat sex med än just pga smittorisken. Så vad säger ni, kan vi få könssjukdomar vid oskyddat sex när alla är friska?

  • Svar på tråden Oskyddat sex
  • Xzx
    Äldre 13 Mar 15:45
    #1

    Om alla är friska och ingen ligger med någon annan så är det bara köra på!


    Könssjukdomar är inget som uppstår av sig självt - endast via smitta.

  • Anonym (Y)
    Äldre 13 Mar 17:43
    #2

    Precis som ovanstående säger så kan inte könssjukdomar uppstå av sig självt: www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/frageladan/konssjukdomar/ovriga-fragor-om-konssjukdomar/uppstar-konssjukdomar-av-sig-sjalv/

    Jag antar att du kör med kondom för tillfället så det kan du skippa om du vill, men för säkerhetensskull bör du ta annat preventivmedel isåfall om du inte redan gör det.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 13 Mar 18:02
    #3

    Man kan aldrig vara säker på att nån annan har sex med flera än dom säger

  • Anonym (Osäkr­ajag) Trådstartaren
    Äldre 13 Mar 22:23
    #4

    Tack så mkt för svaren, blev osäker men nu vet jag ? Jag är skyddad då jag inte vill ha barn. Nej, visst kan man inte vara säker men jag träffar inte vem som helst, dessa killar kan jag lita på, de är vuxna och ärliga.

  • älskam­igmuch­o
    Äldre 16 Mar 14:03
    #5

    Om det bara är ni tre så är det såklart ingen fara. Jag har slarvat så många gånger o låtit folk ta mig utan skydd. Testar mig alltid var tredje månad o har trots över 10 år o många olika klarat mig. En sjuksköterska sa att om killen sprutar utanför fitta/anal är risken mycket mindre. Såklart man ska ha skydd med främlingar men det är svårt att få nån stenhård man som verkligen vill ha sex utan att gå med på kondom. O man vill själv o låter honom...

Svar på tråden Oskyddat sex