• Äldre 13 Mar 19:01
    2403 visningar
    8 svar
    8
    2403

    Ska skriva kontrakt men får inte tag på banken.

    Hej!

    Ska skriva kontrakt på en lägenhet imorgon. Har lånelöfte via SBAB. De har som rutin att man ska ringa när man vunnit en budgivning för att stämma av. Jag var i kontakt med dem igår för att ändra en sak i mitt lånelöfte och sade att vi troligtvis kommer köpa en mycket billigare bostad än den vi har lånelöfte på.

    Nu har jag försökt nå dem sedan 15.00 då vi fick reda på att vi vann budgivningen, de har ett kösystem så att man kan bli uppringd och kötiden låg på 2 timmar. Nu 4 timmar senare har de fortfarande inte ringt och de stänger 19.00 enligt hemsidan.

    Jag kommer såklart försöka få tag på dem imorgon men vad händer om jag inte får tag i dem?! Begår jag ett brott om jag skriver på ändå? Den lägenheten vi ska köpa ligger på en miljon under vårt lånelöfte och avgiften är lägre.

    Tacksam för seriösa svar!

  • Svar på tråden Ska skriva kontrakt men får inte tag på banken.
  • Äldre 13 Mar 19:17
    #2

    Men jag förstår inte varför man ska dubbelkolla med banken om vi fått lånelöftet? Det fick vi nyligen dessutom. Blir nervös nu att de ska neka oss kontrakt :/


    katrinp skrev 2019-03-13 19:08:29 följande:

    När vi köpte vårt hus så var inte allt heller klart hos banken (också SBAB) men mäklaren skrev in det i kontraktet att det bara var giltigt om lånet gick igenom.


  • Äldre 13 Mar 20:06
    #5

    Nu ringde de tillbaka men nu är allt värre. De skulle ladda upp nytt låneansökan istället, vad händer? Ingen låneansökan är uppladdad och vårt lånelöfte är borta från sidan och jag har det inte nersparat.

  • Äldre 13 Mar 20:07
    #6

    Ångrar såååå att jag valde denna bank. Det är andra gången som de ska ladda upp något men inte gör det!

  • Äldre 16 Mar 23:51
    #8

    Allt gick bra till slut, kontrakt påskrivet :)

Svar på tråden Ska skriva kontrakt men får inte tag på banken.