• Anonym (Rosit­aSweet­a)
    Äldre 14 Mar 01:53
    183 visningar
    0 svar
    0
    183

    Vad var era första tecken?

    Jag känner mig lite fjantig att skriva om detta men jag vill bara få någon slags lugn. Jag har träffat en kille ett tag nu och jag känner mig rätt dum nu för att vi har kört avbrutet sex metoden ett tag nu (andledningar finns varför). Jag har inte ännu hittat något preventivmedel som passar mig för jag mår dåligt av dom ( minskad sexlust, depprimerad..). Killen och jag har försökt med kondom väldigt många gånger så vi har gett upp. Killen påstod att avbrutet sex var säkert eftersom han har ingen försats och jag trodde honom så att det var bara att tuta och köra. Jag fick veta det nydligen att alla killar får en försats och det är det som gör avbrutet sex osäkert.

    Jag känner mig orolig och nästan paranoid för att vara med barn, känner mig också lurad och dum för att tro på min kille. Jag har haft väldigt mycket huggningar i nedre delen av magen som varar bara i några sekunder och dom kommer varje dag. Vet någon andledningen till dessa? Jag har redan haft min ägglossning (12 dagar sen) och mensen ska jag ha på söndag. Jag ömmar också i brösten. Vet någon dom vanligaste första gravteckena är? Vad hade ni för första tecken? Något känns konstigt men jag vill inte stressa upp mig för jag är kanske bara paranoid. Jag vill inte ta något graviditetstest nu direkt eftersom jag har vart gravid tidigare och då har jag inte inte plusat för än i vecka 8. Jag vet i alla fall att jag ska prova med kopparspiral för det är det ändå jag har inte testat ännu.

    Jag är tacksam för alla svar jag får på dom 3 frågorna.

Svar på tråden Vad var era första tecken?