• Anonym543

    Tror ni det är på G?

    ej! är gravid i vecka 37, första barnet.

    för 3 dagar sen fick jag huvudvärk, var så varm i kroppen HELA dagen och svetten rann konstant (hade inte feber) och kände mig allmänt skakis och lite "trög" i hjärnan haha.

    Lät de vara för jag skulle endå in till BM dagen efter, så väl hos barnmorskan kände hon att bebisen var helt fixerad!!

    MEN när vi lyssnade på hjärtat slog det alldeles för fort, pulsen var för hög och låg nästan uppemot 190!! så hon ringde in till förlossningen så vi fick komma in och ligga med CTG ett tag, när pulsen var normal så fick vi ett ultraljud, men allt var perfekt, bebis var frisk, mina prover var perfekta, allt var helt OK och bebis beräknades väga 3012g. så vi fick åka hem igen och doktorn tyckte ingen uppföljning behövdes eftersom allt såg bra ut!

    Sen igår eller dem senaste 2-3 dagarna har jag haft mer ont i ryggen än någonsin under hela graviditen. Innan har det alltid blivit bättre av att jag legat ner men nu hjälper inte ens det. Har även idag känt lite smärta i nedre delen av ryggen vid svanskotan kan man säga, och har inte en enda gång känt de under graviditen. Också har jag lite obehagliga stickningar i magen, både långt ner i magen och uppe i magen och lite molvärk men skulle inte säga de e mycket eller att de gör mycket ont. kommer lite då o då, har bajsat 2 gånger idag men trots det så trycker det ner lire obehagligt mot anal öppningen. och bebis rörelser har varit annorlunda, samt bebis varit jätte lugn. (inte orolig då jag känt henne flera gånger) men väldigt lugna mjukis rörelser.

    tror ni förlosssningen är på G eller är detta normalt eftersom kroppen bara förbereder sig?

    ursäkta för långt inlägg hihi hoppas ni orkar läsa och svara! jag själv föddes iallafall i denna veckan och vägde 3800.

    kramisar

  • Svar på tråden Tror ni det är på G?
  • Anonym (Sluta starta trådar)

    Du har startat minst två trådar innan. Du behöver inte starta fler bara för att folk inte svarar. Puffa i en tidigare tråd om du vill att den ska hamna högre upp.

  • brallison

    Nu är jag inte barnmorska eller läkare, men med tanke på att jag hört flera historier där man knappt haft värkarna och sedan bara födde sitt barn, skulle jag rekommendera i alla fall ringa förlossningen och rådfråga med demFlört

  • Anonym543
    Anonym (Sluta starta trådar) skrev 2019-03-14 17:38:03 följande:

    Du har startat minst två trådar innan. Du behöver inte starta fler bara för att folk inte svarar. Puffa i en tidigare tråd om du vill att den ska hamna högre upp.


    vet tyvärr inte hur man puffar i en tidigare tråd?

    startar såklart en ny eftersom jag gärna vill ha svar! Hur stör det dig om jag gör 1 eller 5 trådar. såklart vill jag folk ska svara! och det hjälpte ju som tur va! :)
  • Anonym543
    brallison skrev 2019-03-14 17:39:31 följande:

    Nu är jag inte barnmorska eller läkare, men med tanke på att jag hört flera historier där man knappt haft värkarna och sedan bara födde sitt barn, skulle jag rekommendera i alla fall ringa förlossningen och rådfråga med dem


    okej! Avvaktar nog lite med att ringa till FL, iallafall tills något mer händer isåfall. Är mer bara nyfiken på vad andra tror!
  • Anonym (Sluta starta trådar)
    Anonym543 skrev 2019-03-14 17:49:30 följande:

    vet tyvärr inte hur man puffar i en tidigare tråd?

    startar såklart en ny eftersom jag gärna vill ha svar! Hur stör det dig om jag gör 1 eller 5 trådar. såklart vill jag folk ska svara! och det hjälpte ju som tur va! :)


    Att puffa en tråd = skriv ett inlägg i tråden så hamnar den högre upp.

    Folk blir bara irriterade över flera trådar om samma sak och det kan göra att de inte ens svarat dig.

    Som jag, jag hade kunnat svara vettigt, men nu irriterar du mig bara.
  • Anonym543
    Anonym (Sluta starta trådar) skrev 2019-03-14 18:00:14 följande:

    Att puffa en tråd = skriv ett inlägg i tråden så hamnar den högre upp.

    Folk blir bara irriterade över flera trådar om samma sak och det kan göra att de inte ens svarat dig.

    Som jag, jag hade kunnat svara vettigt, men nu irriterar du mig bara.


    jaha okej, visste inte att man kunde göra så. Ja det är kanske darför de inte blev några svar, men jag tror jag klarar mig igenom dagen endå.

    Det gör inget att du är irriterad, alla har vi våra problem.

    Du behöver inte kommentera mer, tack för tipset om att puffa :) de hjälper du till med bra just nu!!

    Tvivlar på ett vettigt svar från dig
  • Anonym (Sluta starta trådar)
    Anonym543 skrev 2019-03-14 18:04:24 följande:

    jaha okej, visste inte att man kunde göra så. Ja det är kanske darför de inte blev några svar, men jag tror jag klarar mig igenom dagen endå.

    Det gör inget att du är irriterad, alla har vi våra problem.

    Du behöver inte kommentera mer, tack för tipset om att puffa :) de hjälper du till med bra just nu!!

    Tvivlar på ett vettigt svar från dig


    Med tanke på att jag varit med om ett flertal förlossningar så hade jag utan tvekan kunnat ge dig ett vettigt svar.
  • Anonym543
    Anonym (Sluta starta trådar) skrev 2019-03-14 18:07:46 följande:

    Med tanke på att jag varit med om ett flertal förlossningar så hade jag utan tvekan kunnat ge dig ett vettigt svar.


    okej vad roligt för dig isåfall, men du behöver ju inte kommentera om du inte tänker göra det!
  • Mia86a

    Det låter som att kroppen och bebis förbereder sig inför förlossning. Sen kan det ta en dag eller flera veckor till innan det egentligen är dags och kommer igång på allvar, omöjligt att veta.

  • Anonym543
    Mia86a skrev 2019-03-14 18:31:30 följande:

    Det låter som att kroppen och bebis förbereder sig inför förlossning. Sen kan det ta en dag eller flera veckor till innan det egentligen är dags och kommer igång på allvar, omöjligt att veta.


    okej, tack! tror också att det är så
  • Anonym (K)

    Omöjligt att säga. Inget av det du beskriver behöver betyda att det är på gång. Helt vanliga krämpor som man har i slutet.

  • Anonym (Emma)

    Antingen närmar du dig latensfasen eller så är det några veckor kvar :) bara tiden kan utvisa men jag förstår att du undrar!

  • Hanky Panky
    Anonym543 skrev 2019-03-14 17:49:30 följande:
    vet tyvärr inte hur man puffar i en tidigare tråd?
    startar såklart en ny eftersom jag gärna vill ha svar! Hur stör det dig om jag gör 1 eller 5 trådar. såklart vill jag folk ska svara! och det hjälpte ju som tur va! :)
    Det är inte såklart. Dom flesta brukar väl kolla upp lite hur det funkar först.

    Men bra att du fick svar!
Svar på tråden Tror ni det är på G?