• Anonym (Ts)

    Regler i förhållande

    Jag och min pojkvän har enligt andra en speciell relation, men som vi tycker funkar väldigt bra för oss, vi har ganska strikta regler för varandra. Vi bor isär och i olika städer.

    Några regler jag har är att jag inte får åka nånstans utan att berätta för honom vart, när och skicka bilder på Snapchat när jag kör, är framme och ska hem och kommit hem. Jag måste även skicka bild på vad jag har på mig så han kan se att jag respekterar hans önskemål att inte ha på mig tajta eller avslöjande tröjor när jag ska vara ute bland folk.

    Jag får inte ha manliga vänner, speciellt eftersom alla killar jag någonsin träffat eller varit vän med vill ligga med mig.

    Jag får inte festa, vilket är något jag inte heller känner att jag vill eller behöver.

    Hans regler är att

    Han måste berätta när han ska iväg nånstans, bilder osv är dock inget krav från min sida.

    Han får inte ha kvinnliga vänner.

    Han får inte kolla på porr, då jag anser det som otrohet vilket han inte vill ändå.

    Han får inte festa, men det vill han inte heller.

    Som sagt så funkar detta system väldigt bra för oss och vi är lyckliga, men jag vet att många tycker det är tabu att ha regler. Jag tänker att vi kan inte vara dem enda som har lagt tydliga regler i relationen? Dela gärna med er av era regler.

    Och det är onödigt att lägga kommentarer som att vi inte äger varandra osv, för jo, så länge vi är i ett förhållande med varandra så tillhör vi varandra och har rätt att ställa krav på varandra. Skulle någon av oss inte trivas med det hade det varit en annan sak.

  • Svar på tråden Regler i förhållande
  • Anonym (Ts)
    Anonym (PogiAnne) skrev 2019-03-15 21:03:57 följande:

    Får du gå till en manlig doktor och bli undersökt under kläderna? Med eller utan honom?

    För jag blir orolig om det är så att han hellre ser dig sjuk än låter dig gå till en manlig läkare (finns såna exempel inom hederskulturen).


    Jovisst, när det handlar om min hälsa spelar det ingen roll, däremot så vill jag inte bli undersökt av en man för jag tycker det känns obehagligt, och är inte bekväm med att ta av mig ens framför en kvinna, men hellre kvinna än man! Och han slipper nog helst att följa med på läkarbesök, är lite tråkigt o bara sitta o vänta ;) han skulle endast följa med om de va något jag bad han göra för jag inte vågar gå själv eller liknande.

    Samma sak med jobb, där spelar de inte heller någon större roll för allt är professionellt då, jag jobbar som personlig assistent åt en kille som bara är några år äldre än mig, detta har min kille inga som helst problem med utan uppmuntrar till det då det är ett väldigt givande jobb. :)

    Jobbade förut med hemtjänst också något han också uppmuntrade till.
  • Anonym (Annika)

    Jag tycker att det låter jättekonstigt! Många varningsklockor ringer!
    Att han ska godkänna dina kläder, att du inte får ha manliga vänner osv låter helt absurt! Likaså att han ska veta var du är varje minut.
    Ett förhållande ska bygga på respekt och tilltro - det visar inte han/ni!

    Ok att du har levt ett lite utsvävande liv förut, med mycket fest och otrohet, men det finns mellanting mellan det och det du har nu... Normala hänsyn/regler är att inte vara otrogen, inte dricka sig stupfull, berätta viktiga saker som händer i ens liv, osv.

    Några funderingar:
    Vet dina föräldrar och vänner om era regler?
    Är verkligen era bråk ditt fel? (pga din borderline) Tolkar andra det så också?
    Får du följa med på after work/firmafest/grillkväll med jobbet?
    Får du träna på gym/motionssimma?
    Får du kolla igenom hans mobil (webbhistorik, sms osv) så att du kan se att han följer era regler? (utan förvarning) Hur reagerar han på den begäran?
    Har ni träffat varandras släkt och de varandra? Vad tycker de om ert förhållande?
    Vad har ni för framtidsplaner? Hur ska era barn uppfostras?Spelar det roll vilket kön de har?
    Om din bästis ska fira sin jämna födelsedag med en krogkväll eller en kryssning, för hela tjejgänget, hur gör du då?

  • Anonym (Ts)
    nihka skrev 2019-03-16 12:11:34 följande:

    Låter helt jävla sjukt, speciellt det där med fotodokumentation av klädsel. Nog har jag förståelse, och särskilt med tanke på din sjukdom, för att du kan känna dig trygg med regler så du "vet vad som gäller", men det är man ju även i ett fängelse. Det låter som du lever i ett fängelse eller har har fotboja minst.

    Jag utgår från att ni båda är unga eftersom ni båda bor med era föräldrar och jag ser blinkande röda varningslampor överallt. Faktiskt så tjuter det även i syrener. Ett kontrollerande beteende blir ju inte mindre av att man går vidare i ett förhållande utan VÄXER. Om ni skaffar barn kommer regelverket att utökas för dig, men vara detsamma för honom är min kvalificerade gissning. Era döttrar kommer också att omfattas av regler som skiljer sig åt från reglerna för pojkar. Du anser att du har gått med på ert regelverk frivilligt, men hur skulle du känna om det var dina föräldrars regelverk som du inte kunde "säga upp". Så era "frivilliga" regler kommer bli obligatoriska för era barn - eller tror du att de kommer få välja själva?

    Ömsesidig respekt är inte ett ömsesidigt kontrollerande utan bygger på tillit. Och varför man väljer att gömma sin kropp går bortom mitt förstånd. Med era regler kan ju han komma i badshorts på stranden men du måste vara fullt påklädd. Vi bor ju faktiskt i Sverige och inte Saudiarabien. Passa på och njut av friheten vi har här.

    Jag tror du misstar kontrollbehov för omtanke. Farligt!


    Vi är väl ganska unga, båda i 20-25 års åldern, vi letar lägenhet förbrilt.

    Ja alltså jag kommer inte låta mina döttrar bete sig så som jag gjorde i 15-17 års åldern, supa, ligga runt osv. Det gynnar ingen och speciellt inte dem. Och varför skulle jag låta mina döttrar gå runt och visa upp sina kroppar? För att pedofiler ska kolla på dem eller? Nej de valet kan dem göra isåfall när dem blivit 18 och flyttat hemifrån.

    Då har jag en motfråga till dig, varför skulle man vilja visa upp sin kropp för allt och alla? Varför vill man att alla ska kolla på ens kropp? Är det för uppmärksamhet eller vad?

    För det är något jag absolut inte förstår, jag döljer gärna mina bröst och konturerna av min överkropp i lite lösare eller tjockare tröjor, då jag inte vill ha den sortens uppmärksamhet från någon förutom min kille, har aldrig varit den som vill visa upp allt jag äger och har, och har aldrig behövt göra det heller för att få killar att ställa sig på en rad. Det räcker med att vara sig själv, och dem som gillar dig som du är kommer att komma till dig, och dem som inte gör det och bara vill ha en för ens kropp kan gå nån annanstans. Men visar man upp allt man har så kommer man aldrig veta vilket de är killarna är ute efter, men kan ge dig en spoiler, dem vill endast ligga för allt dem ser är någon som är villig att ligga. :)
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Annika) skrev 2019-03-16 14:43:24 följande:

    Jag tycker att det låter jättekonstigt! Många varningsklockor ringer!

    Att han ska godkänna dina kläder, att du inte får ha manliga vänner osv låter helt absurt! Likaså att han ska veta var du är varje minut.

    Ett förhållande ska bygga på respekt och tilltro - det visar inte han/ni!

    Ok att du har levt ett lite utsvävande liv förut, med mycket fest och otrohet, men det finns mellanting mellan det och det du har nu... Normala hänsyn/regler är att inte vara otrogen, inte dricka sig stupfull, berätta viktiga saker som händer i ens liv, osv.

    Några funderingar:

    Vet dina föräldrar och vänner om era regler?

    Är verkligen era bråk ditt fel? (pga din borderline) Tolkar andra det så också?

    Får du följa med på after work/firmafest/grillkväll med jobbet?

    Får du träna på gym/motionssimma?

    Får du kolla igenom hans mobil (webbhistorik, sms osv) så att du kan se att han följer era regler? (utan förvarning) Hur reagerar han på den begäran?

    Har ni träffat varandras släkt och de varandra? Vad tycker de om ert förhållande?

    Vad har ni för framtidsplaner? Hur ska era barn uppfostras?Spelar det roll vilket kön de har?

    Om din bästis ska fira sin jämna födelsedag med en krogkväll eller en kryssning, för hela tjejgänget, hur gör du då?


    Nej, men det är bara för jag inte pratar med mina föräldrar om något som har med mitt privatliv att göra, för dem har inte med det o göra precis som jag inte har med deras förhållande och göra.

    Ja, dem flesta gångerna är det de, andra gånger så har han en dålig dag, ingen är perfekt liksom.

    Vi har inget sånt, men är inte heller särskilt bekväm med människor jag inte känner så bra, och som assistent träffar vi knappt dem andra assistenterna förutom på möten eller när man byter av varandra.

    Absolut, om jag hade velat det, men det är samma sak där, jag är inte bekväm i badkläder med andra människor, jag känner mig naken. Och jag är inte heller bekväm i att gymma i ett gym då det känns som jag inte passar in, känner mig uttittad och mest i vägen typ.

    Inget jag skulle vilja göra, hans mobil är hans privata precis som min är min privata, men vi får använda varandras mobiler om vi skulle vilja det helt utan problem ja. :)

    Han har träffat min familj och jag hans, och våra föräldrar har även umgåtts en del tillsammans, funkar jättebra.

    Om barnen har jag skrivit längre upp, de kommer vara ganska strikta regler då vi inte vill att dem ska göra samma misstag som vi gjort, och ja, strikta regler för pojkarna också att inte vara ute på nätterna och liknande också liksom tjejerna, reglerna ska vara lika för både kille och tjej.

    Följer helt enkelt inte med, något dem förstår för dem vet att jag inte vill eller får gå till nattklubb, något dem har full förståelse för då dem sett hur killarna samlas runt mig när jag är på såna ställen, blir liksom inte lämnad ifred. Men mina vänner festar knappt själva, och det största dem skulle vilja ha är en vinkväll, och då kommer jag givetvis och umgås, men dricker inte då detta är något jag även självmant valt att avstå från för mår inte bra utav alkohol.
  • Pierott
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:50:20 följande:

    Vi är väl ganska unga, båda i 20-25 års åldern, vi letar lägenhet förbrilt.

    Ja alltså jag kommer inte låta mina döttrar bete sig så som jag gjorde i 15-17 års åldern, supa, ligga runt osv. Det gynnar ingen och speciellt inte dem. Och varför skulle jag låta mina döttrar gå runt och visa upp sina kroppar? För att pedofiler ska kolla på dem eller? Nej de valet kan dem göra isåfall när dem blivit 18 och flyttat hemifrån.

    Då har jag en motfråga till dig, varför skulle man vilja visa upp sin kropp för allt och alla? Varför vill man att alla ska kolla på ens kropp? Är det för uppmärksamhet eller vad?

    För det är något jag absolut inte förstår, jag döljer gärna mina bröst och konturerna av min överkropp i lite lösare eller tjockare tröjor, då jag inte vill ha den sortens uppmärksamhet från någon förutom min kille, har aldrig varit den som vill visa upp allt jag äger och har, och har aldrig behövt göra det heller för att få killar att ställa sig på en rad. Det räcker med att vara sig själv, och dem som gillar dig som du är kommer att komma till dig, och dem som inte gör det och bara vill ha en för ens kropp kan gå nån annanstans. Men visar man upp allt man har så kommer man aldrig veta vilket de är killarna är ute efter, men kan ge dig en spoiler, dem vill endast ligga för allt dem ser är någon som är villig att ligga. :)


    Du låter oerhört naiv och manipulerad. Jag går dagligen runt i linnen som (ve o fasa) visar konturerna av mina bröst! MEN endå kan män föra helt vanliga diskussioner med mig, då ska tilläggas att mina bröst är väl tilltagna. Att gå runt o tro att alla män vill ligga med dig kommer skapa problem för dig under hela ditt liv. Och sen får du tillåta mig skratta, skulle jag se ut som nån som är villig att ligga för jag går klädd hur jag vill? Ohmy...

    Sen är ju jag ungefär ett dec äldre än dig så jag har väl lärt mig mer om livet än du någonsin kommer göra sålänge du lever i denna "fullständigt normala relation".
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:50:20 följande:

    Vi är väl ganska unga, båda i 20-25 års åldern, vi letar lägenhet förbrilt.

    Ja alltså jag kommer inte låta mina döttrar bete sig så som jag gjorde i 15-17 års åldern, supa, ligga runt osv. Det gynnar ingen och speciellt inte dem. Och varför skulle jag låta mina döttrar gå runt och visa upp sina kroppar? För att pedofiler ska kolla på dem eller? Nej de valet kan dem göra isåfall när dem blivit 18 och flyttat hemifrån.

    Då har jag en motfråga till dig, varför skulle man vilja visa upp sin kropp för allt och alla? Varför vill man att alla ska kolla på ens kropp? Är det för uppmärksamhet eller vad?

    För det är något jag absolut inte förstår, jag döljer gärna mina bröst och konturerna av min överkropp i lite lösare eller tjockare tröjor, då jag inte vill ha den sortens uppmärksamhet från någon förutom min kille, har aldrig varit den som vill visa upp allt jag äger och har, och har aldrig behövt göra det heller för att få killar att ställa sig på en rad. Det räcker med att vara sig själv, och dem som gillar dig som du är kommer att komma till dig, och dem som inte gör det och bara vill ha en för ens kropp kan gå nån annanstans. Men visar man upp allt man har så kommer man aldrig veta vilket de är killarna är ute efter, men kan ge dig en spoiler, dem vill endast ligga för allt dem ser är någon som är villig att ligga. :)


    Men om du får söner går det alltså bra att de super och ligger runt?
  • Anonym (Under His Eye)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:50:20 följande:
    Då har jag en motfråga till dig, varför skulle man vilja visa upp sin kropp för allt och alla? Varför vill man att alla ska kolla på ens kropp? Är det för uppmärksamhet eller vad?

    För det är något jag absolut inte förstår, jag döljer gärna mina bröst och konturerna av min överkropp i lite lösare eller tjockare tröjor, då jag inte vill ha den sortens uppmärksamhet från någon förutom min kille, har aldrig varit den som vill visa upp allt jag äger och har, och har aldrig behövt göra det heller för att få killar att ställa sig på en rad. Det räcker med att vara sig själv, och dem som gillar dig som du är kommer att komma till dig, och dem som inte gör det och bara vill ha en för ens kropp kan gå nån annanstans. Men visar man upp allt man har så kommer man aldrig veta vilket de är killarna är ute efter, men kan ge dig en spoiler, dem vill endast ligga för allt dem ser är någon som är villig att ligga. :)
    Vi andra väljer klädsel efter humör, väder, dagsform, tillfälle osv. Inte efter regler som vår partner ställer upp och kräver fotodokumentation av.

    Ibland har jag jättetajta kläder. Ibland jättelösa. Oftast något mitt emellan. Varför ska man förresten känna sig tvungen att dölja sig för män? Varför ska man anpassa sig efter dem? Det är väl min rätt att ha precis vilka kläder jag vill?

    Jag väljer alltid kläder efter hur det känns på morgonen. Inte efter vad random män eventuellt ska tycka om min klädstil.

    Vill män stirra får de väl göra det. Oftast gör de inte det, för de flesta är väluppfostrade, och så jäkla intressant är man ju inte heller. Hälften av alla som springer runt där ute har tuttar och former. Normala män har inga problem att hantera det.

    Orka ta hänsyn till de få som inte kan hantera det..!
  • Anonym (tja)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:24:10 följande:
    Absolut, jag har heller aldrig påstått att alla behöver ha det såhär, syftet med tråden va att hitta dem som har det likadant eller vill ha fasta regler eller liknande. Och säger absolut inte emot dig i nåt du säger, jag behöver detta för att inte tappa mig själv, att vårt Förhållande är som det är hjälper mig väldigt mycket med att kontrollera min borderline, har aldrig mått så bra och tagit hand om mig själv så bra som jag gör tillsammans med min kille.

    Ok, jag förstår. Du trivs med dessa regler för att du har de problem du har. Fine. Men dra inte in era barn i detta! Självklart ska inte era barn får göra som de vill. Yngre tonåringar ska inte supa eller vara ute och ränna om nätterna, oavsett kön. Men deras sexliv kan ni inte lägga er i (när de är äldre), inte heller hur de klär sig. Ni bor i Sverige antar jag? Inte i en hederskultur.
  • Anonym (tja)
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:50:20 följande:
    Vi är väl ganska unga, båda i 20-25 års åldern, vi letar lägenhet förbrilt. Ja alltså jag kommer inte låta mina döttrar bete sig så som jag gjorde i 15-17 års åldern, supa, ligga runt osv. Det gynnar ingen och speciellt inte dem. Och varför skulle jag låta mina döttrar gå runt och visa upp sina kroppar? För att pedofiler ska kolla på dem eller? Nej de valet kan dem göra isåfall när dem blivit 18 och flyttat hemifrån. Då har jag en motfråga till dig, varför skulle man vilja visa upp sin kropp för allt och alla? Varför vill man att alla ska kolla på ens kropp? Är det för uppmärksamhet eller vad? För det är något jag absolut inte förstår, jag döljer gärna mina bröst och konturerna av min överkropp i lite lösare eller tjockare tröjor, då jag inte vill ha den sortens uppmärksamhet från någon förutom min kille, har aldrig varit den som vill visa upp allt jag äger och har, och har aldrig behövt göra det heller för att få killar att ställa sig på en rad. Det räcker med att vara sig själv, och dem som gillar dig som du är kommer att komma till dig, och dem som inte gör det och bara vill ha en för ens kropp kan gå nån annanstans. Men visar man upp allt man har så kommer man aldrig veta vilket de är killarna är ute efter, men kan ge dig en spoiler, dem vill endast ligga för allt dem ser är någon som är villig att ligga. :)

    Kvinnor ska inte behöva gå i lösa eller bylsiga kläder för att bli respekterade. Som sagt, de flesta män kan hantera "lättklädda" kvinnor. Kan de inte detta, är det männen det är fel på, inte kvinnorna. Har du inte bikini eller baddräkt på stranden heller? Det är bara i primitiva samhällen som männen försöker låsa in kvinnorna eller tvinga på dem tält. Sen är inte all klädsel lämplig överallt. Jag går inte till jobbet i bikini. Men den verkliga självrespekten ligger i att kunna klä sig som man vill. Mitt värde sitter inte i min kropp.
  • nihka
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-16 14:50:20 följande:
    Vi är väl ganska unga, båda i 20-25 års åldern, vi letar lägenhet förbrilt.

    Ja alltså jag kommer inte låta mina döttrar bete sig så som jag gjorde i 15-17 års åldern, supa, ligga runt osv. Det gynnar ingen och speciellt inte dem. Och varför skulle jag låta mina döttrar gå runt och visa upp sina kroppar? För att pedofiler ska kolla på dem eller? Nej de valet kan dem göra isåfall när dem blivit 18 och flyttat hemifrån.

    Då har jag en motfråga till dig, varför skulle man vilja visa upp sin kropp för allt och alla? Varför vill man att alla ska kolla på ens kropp? Är det för uppmärksamhet eller vad?

    För det är något jag absolut inte förstår, jag döljer gärna mina bröst och konturerna av min överkropp i lite lösare eller tjockare tröjor, då jag inte vill ha den sortens uppmärksamhet från någon förutom min kille, har aldrig varit den som vill visa upp allt jag äger och har, och har aldrig behövt göra det heller för att få killar att ställa sig på en rad. Det räcker med att vara sig själv, och dem som gillar dig som du är kommer att komma till dig, och dem som inte gör det och bara vill ha en för ens kropp kan gå nån annanstans. Men visar man upp allt man har så kommer man aldrig veta vilket de är killarna är ute efter, men kan ge dig en spoiler, dem vill endast ligga för allt dem ser är någon som är villig att ligga. :)
    Du tycker alltså att dina föräldrar gjorde fel som inte tvingade dig att dölja din kropp. Men det passar bra att bo med dessa moraliskt lägre stående människor som inte håller din nuvarande "höga standard", för jag antar att din mamma inte håller på med det här tramset du håller på med utan går ut utan att rapportera till din pappa hur hon är klädd.

    Du tänker helt fel. Det handlar inte om att "visa upp". Det var kanske där du gick fel och orsaken till att du bara fick sexuell uppmärksamhet - att du just visade upp dig. Så gör personer med svag jagkänsla. Det handlar istället om att bara vara och inte sexualisera allt hela tiden. En person med stark jagkänsla har en positiv självbild som inte hänger på klädseln. Du verkar ha rejäla hang ups om sex och sexualitet. Du behöver inte straffa dig själv för att du knullade runt i 15 till 17-årsåldern. Du kan inte ändra att du gjorde så genom att ta i med prydheten så du spränger dig senare i livet. 

    Hahahaha! Du ger mig en spoiler - en unge som bor hemma med mamma och pappa.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Regler i förhållande