• Äldre 16 Mar 02:31
    465 visningar
    9 svar
    -2 +1
    9
    465

    Feministiskt perspektiv påstår att kristofobi inte existerar

    Manifestet drar bland annat upp riktlinjer för vilka strategier som ska användas i arbetet. Bland dessa finns att ?använda våra fienders vapen och vända dem emot dem själva? (vilket bland annat inkluderar att försöka göra sig själv till offer för diskriminering och intolerans, genom att till exempel använda termer som ?kristofobi?). En annan strategi är att ?göra som våra motståndare och driva våra frågor i termer av rättigheter?.

    feministisktperspektiv.se/2018/06/26/religiosa-extremister-mobiliserar-att-inskranka-reproduktiva-rattigheter/

    Hur kommer det sig att ni vänsterfeminister nekar till något som faktiskt existerar. Kristna blir mördade för sin tro världen över. Men ändå så påstår ni att kristofobi inte finns.
  • Svar på tråden Feministiskt perspektiv påstår att kristofobi inte existerar
  • Kusine­n
    Äldre 16 Mar 06:41
    #1

    Nu skulle jag inte definiera mig som vänsterfeminist så jag är inte rätt person att svara i tråden. Men artikeln du länkar till är ett dåligt exempel på vad du hävdar i din ts. Artikeln förnekar inte att kristna grupper utsätts för förföljelse i olika delar av världen. Artikeln beskriver vilka metoder vissa rörelser använder för att tex inskränka mänskliga rättigheter inom Europa enligt en rapport av EPF. Personen som intervjuas och berättar om rapporten (altså de delar som du klipper ur sitt sammanhang i ts) är dessutom moderat, så kan heller knappast definieras som vänsterfeminist.

  • Äldre 16 Mar 06:58
    #2

    Nej dom har inte rätt.

  • Äldre 17 Mar 00:27
    #3
    Kusinen skrev 2019-03-16 06:41:47 följande:

    Nu skulle jag inte definiera mig som vänsterfeminist så jag är inte rätt person att svara i tråden. Men artikeln du länkar till är ett dåligt exempel på vad du hävdar i din ts. Artikeln förnekar inte att kristna grupper utsätts för förföljelse i olika delar av världen. Artikeln beskriver vilka metoder vissa rörelser använder för att tex inskränka mänskliga rättigheter inom Europa enligt en rapport av EPF. Personen som intervjuas och berättar om rapporten (altså de delar som du klipper ur sitt sammanhang i ts) är dessutom moderat, så kan heller knappast definieras som vänsterfeminist.


    liberaler och vänstern är samma idag, samma typ av politik.  artiklen är dessutom postad på en feministisk sida och  bevisar vilken sorts retorik det som finns bland feminister.

    hela den artiklen är ett försök att tona ner förtryck mot kristna världen över, när en kristen från egypten eller kina eller pakistan gråter ut om förtyck så kommer retoriken i artiklen användes mot dessa, vilket vänstern gjort sedan hedanäs redan, inget nytt under solen direkt.

    kan du faktiskt visa mig var vänstern tar avstånd från kristofobi? det enda man ser från vänstern och feminister är demonisering av kristna, de beskyller kristna minoriter såsom kopter, assyrier, armenier för att förtrycka muslimer i mellanöstern tex. vänstern framställer attacker mot kyrkor som ett svar på rasism och kolonisering.

    Du vet att vänstern ser kristendomen som en rasistisk homofobisk misogyn religion, det gör de inte med andra religioner.
  • Äldre 17 Mar 00:28
    #4
    -1
    Mackan1978 skrev 2019-03-16 06:58:16 följande:

    Nej dom har inte rätt.


    är du vänster?
  • Progre­ssiv
    Sun 7 Apr 2019 04:25
    #5

    Kristna är den mest religiöst förföljda gruppen i världen så låter märkligt att feminister skulle blunda för detta.

  • Sun 7 Apr 2019 04:42
    #6
    +2

    Har du ens läst artikeln? Den handlar nämligen INTE om det du tror att den handlar om.

    Ingen i artikeln säger att kristofobi inte existerar. Ingen antyder att kristna inte förföljs.

    Den handlar överhuvudtaget inte om det.

  • Tue 9 Apr 2019 19:00
    #7

    Kristofobi finns inte precis som islamofobi inte finns. Man ska kunna kritisera en ideologi utan att anklagas för att vara fobisk mot religionen.

  • Sun 21 Apr 2019 23:12
    #8
    Progressiv skrev 2019-04-07 04:25:07 följande:

    Kristna är den mest religiöst förföljda gruppen i världen så låter märkligt att feminister skulle blunda för detta.


    det gör dom. var pratar dom om kristofobi?

    nyligen dog 200 kristna i sri lanka av en terrorist
  • Sun 21 Apr 2019 23:14
    #9
    annabellelee skrev 2019-04-07 04:42:38 följande:

    Har du ens läst artikeln? Den handlar nämligen INTE om det du tror att den handlar om.

    Ingen i artikeln säger att kristofobi inte existerar. Ingen antyder att kristna inte förföljs.

    Den handlar överhuvudtaget inte om det.


    hon försöker prata ner kristofobi genom att påstå att höger extrema använder kristofobi  , vilket är falskt. vanliga kristna som är förtryckta i tex sri lanka kommer få höra att de är högerextrema bara för att de grinar om förtryck...

    idag dog 200 kristna i sri lanka, var pratar vänstern och feminister om detta? när attack sker mot judar och muslimer så pratar ni om islamofobi och antisemitism
Svar på tråden Feministiskt perspektiv påstår att kristofobi inte existerar