• TopG
    Äldre 18 Mar 12:34
    4521 visningar
    7 svar
    7
    4521

    Nickar med huvudet?

    När mini (på 8 mån) var ca 2,5-3 mån gjordes ett EEG som visade normalt o UA efter vi såg att han gjorde nå konstiga ryckningar med armar o ben men sen försvann det. Sen i fredags ca så har han börjat med att nicka med huvudet.

    Har sett det några ggr men inte tänkt så mkt mer men nu kan jag inte sluta fundera på vad det kan va?

    Han nickar det lite framåt sen ingenting mer. Inga ryckningar med armar eller ben eller nått annat, dom känns inte som att han gör det med flit o dom kan komma nångång då o då.

    Inväntar samtal från vc men någon som vart med om nå liknande?

  • Svar på tråden Nickar med huvudet?
  • TopG
    Äldre 18 Mar 17:54
    #3

    Tack. Åh. Kan inte släppa det ändå.

    Känns inte som han är medveten om det heller, att det bara händer liksom. Men han blir inte ledsen eller frånvarande , ingenting mer än att huvet nickar till.. Hur gamla va dina barn då?


    louisa83 skrev 2019-03-18 16:32:15 följande:

    Mina pojkar gjorde också så. Det såg jättekonstigt ut. Frågade vår barnläkare (bor utomlands) och han sa att det är vanligt hos små barn. De kan hålla på med allt möjligt konstigt. Efter en tid slutade de göra det. När jag sökte på internet stod det samma sak. Inget att oroa sig över


  • TopG
    Äldre 18 Mar 17:57
    #4

    Tack. Bra länk, förstår hennes oro fullt ut. Åh.

    Läste lite om tics men det känns som det mest drabbar äldre barn?

    Pratade med en läkare idag o beskrev hur han gjorde osv. Hon svarade också tics. Eftersom han inte gör något annat med kroppen när det händer. Hon nämnde också EP men trodde mer åt tics.


    Babymama skrev 2019-03-18 17:20:07 följande:

    Googla tics hos barn. Vanja Wikström skrev ett jättebra inlägg om det för ett tag sen efter att ha varit jätteorolig för sin son som började rycka konstigt. Verkar väldigt vanligt!

    Här är länken till det hon skrev om sin son:

    vanja.metromode.se/2017/09/28/den-kanske-varsta-veckan-i-mitt-liv/

    Mina barn har aldrig ryckt men de har haft många andra tics. Äldsta dottern harklade sig bl.a minst sex gånger i minuten ett tag.


  • TopG
    Sat 21 Dec 2019 18:02
    #7

    [quote=80073847][quote-nick]erlaerla skrev 2019-12-02 19:03:15 följande:[/quote-nick]Hur går det för er? Har en dotter som gör precis samma och har gjort det i någon månad. Hon är 10mån strax. Vi har precis gjort eeg och väntar på svar. Har ni kommit fram till vad det kan vara? Har det gått över? Min tjej gjorde detta även för några månader sedan, typ när hon var 7-8mån men det var bara någon vecka sen gick det över... Men nu är det tillbaka värre än innan.[/

    Hej har ni fått svar på ert eeg??

    Här har det gått över o läkaren kunde inte svara på vad det var heller. Alla prover , eeg var normala o det gick sen över efter en tid. Jag hoppas ni fått svar o hjälp om det behövts! Kram

Svar på tråden Nickar med huvudet?