• Anonym (Störd)

    Hatar kondomrullen

    Finns det fler än jag som ogillar känslan när killen har kondom?

    Jag vet att man ska ha kondom osv men jag kan inte njuta för jag stör mig så mycket på när man känner kanten. Överdrivet jag eller finns det fler?

  • Svar på tråden Hatar kondomrullen
  • Anonym (M36)

    Känner kanten? En kodis ska man rulla ända upp till roten. Tror knappast du "känner kanten" då. 

  • Anonym (Störd)
    Anonym (M36) skrev 2019-03-19 23:04:43 följande:

    Känner kanten? En kodis ska man rulla ända upp till roten. Tror knappast du "känner kanten" då. 


    Kanske är känslig vad vet jag. Men även om man rullar ut den är det ju som en liten rulle kvar på kanten . Det e den jag menar
  • Anonym (M36)
    Anonym (Störd) skrev 2019-03-19 23:07:01 följande:
    Kanske är känslig vad vet jag. Men även om man rullar ut den är det ju som en liten rulle kvar på kanten . Det e den jag menar
    Ja, då är du sjukt känslig. Var menar du att du känner den? Om du rullar den fullt ut är kanten minimal och på ett ställe som knappt kommer i kontakt med någon känslig del. Be dina killar köpa kodisar i rätt storlek istället. Många tycker att det är läckert att gå in och köpa XL trots att de har normala kukar, då blir ju "rullkanten" såklart större. Har man 14 cm ska man köpa kodis anpassat till det. 
  • Anonym (Störd)
    Anonym (M36) skrev 2019-03-19 23:35:52 följande:
    Ja, då är du sjukt känslig. Var menar du att du känner den? Om du rullar den fullt ut är kanten minimal och på ett ställe som knappt kommer i kontakt med någon känslig del. Be dina killar köpa kodisar i rätt storlek istället. Många tycker att det är läckert att gå in och köpa XL trots att de har normala kukar, då blir ju "rullkanten" såklart större. Har man 14 cm ska man köpa kodis anpassat till det. 
    Skulle inte säga sjukt känslig men visst lite kanske. jag känner när den åker in så klart o det gör jag fast den är fullt utrullad. o det vet jag för jag har både sett när han tar på den och jag har tagit å den själv. 
  • Anonym (Joppe)

    Prova extra tunna kondomer. Den rullen blir lite mindre plus att man måste ju rulla ut hela rullen även om kondomen är lite för lång. Gummit får bli som dragspel en bit isåfall.

  • Anonym (Störd)
    Anonym (Joppe) skrev 2019-03-23 09:22:58 följande:

    Prova extra tunna kondomer. Den rullen blir lite mindre plus att man måste ju rulla ut hela rullen även om kondomen är lite för lång. Gummit får bli som dragspel en bit isåfall.


    Ja kanske ska prova tunnare då. Rulla ut hela gör vi men den tar slut några cm innan roten så det e därför jag känner den.
  • älskamigmucho

    Jag vet ju att man ska ha kondom speciellt om man är med många olika partners. Men det är inte jättesexigt att han ska dra på en kondom mitt i allt... jag älskar också att få satsen på olika ställen i o på mig o den får man ju inte heller då. Tycker också att man känner kondomen

  • Anonym (Då går det bra)

    Om ni är gifta kan ni ju testa er och sedan ha samlag utan kondom men med annan barnbegränsnings-metod.

  • Anonym (.....)
    Anonym (Då går det bra) skrev 2019-04-09 16:04:53 följande:

    Om ni är gifta kan ni ju testa er och sedan ha samlag utan kondom men med annan barnbegränsnings-metod.


    Ditt råd passar även särbo, sambo eller andra kk liknande relationer också.
  • Anonym (M36)
    Anonym (Störd) skrev 2019-03-23 23:24:15 följande:
    Ja kanske ska prova tunnare då. Rulla ut hela gör vi men den tar slut några cm innan roten så det e därför jag känner den.
    Köp kondomer i rätt storlek. Om du rullar ut en hel kondom i större size och ändå känner "kanten" kan du ta mer kuk på längden än någon annan.
  • Anonym (Störd)
    Anonym (M36) skrev 2019-04-09 16:14:57 följande:

    Köp kondomer i rätt storlek. Om du rullar ut en hel kondom i större size och ändå känner "kanten" kan du ta mer kuk på längden än någon annan.


    O gud vad trist du e det är helt vanliga kondomer och jag är inte nån jävla slappfitta. Jag stör mig på kanten för den känns jobbig. Det är inte unikt utan har hänt med de allra flesta utom de som är väldigt små. Skillnaden nu är att det känns varje gång
  • Anonym (M36)

    Det var du som skrev att det fanns ett par cm kvar på skaftet efter att ni rullat ut max. Det finns kondomer som är 23 cm på längden som man sedan dessutom drar ut. Om du känner rullen på dem kan du ta mer kuk på längden än någon annan. Ett medicinskt underverk.

  • Anonym (Störd)
    Anonym (M36) skrev 2019-04-11 10:08:42 följande:

    Det var du som skrev att det fanns ett par cm kvar på skaftet efter att ni rullat ut max. Det finns kondomer som är 23 cm på längden som man sedan dessutom drar ut. Om du känner rullen på dem kan du ta mer kuk på längden än någon annan. Ett medicinskt underverk.


    Jaja jag är ingen kukexpert. Men nån 23 cm kondom har jag aldrig sett. Dom vi har är 185 mm långa står det men jag uppfattar dem inte som så långa när han har satt på den. Jag vet det eftersom jag får ont i livmodertappen av att stoppa in nåt över 17 cm. Jag har själv rullat på den på killen och om man försöker dra ner den så åker den tillbaka igen. Kan bero på att han är tjock vad vet jag.
  • Anonym (M36)
    Anonym (Störd) skrev 2019-04-11 23:07:03 följande:
    Jaja jag är ingen kukexpert. Men nån 23 cm kondom har jag aldrig sett. Dom vi har är 185 mm långa står det men jag uppfattar dem inte som så långa när han har satt på den. Jag vet det eftersom jag får ont i livmodertappen av att stoppa in nåt över 17 cm. Jag har själv rullat på den på killen och om man försöker dra ner den så åker den tillbaka igen. Kan bero på att han är tjock vad vet jag.
    Det finns kondomer anpassade för alla längder och tjocklekar. 
    En kondom som är 18,5 cm stretchar lite till. Om du inte kan ta mer än 17 cm skulle du mao inte känna av någon kant om den var korrekt pårullad. Om den åker upp på skaftet är det för stor omkrets på kondomen för hans kuk verkar mest troligt. Jag har aldrig varit med om det. 
    Upprepar att ni bör köpa kondomer anpassade för hans kuk. Det bör alla.
    Alltför många killar köper XL för att det känns ballt(eller inte genant) eller små rackare för att ge intrycket av att kuken är större än den är. 
  • Anonym (Kvinna35)

    Jag känner ofta av kondomen och jag håller med dig att kan vara irriterande. Tydligen är jag då extra känslig om de flesta andra här inte verkar tycka det är ett problem. I mitt fall är det flera olika saker som kan orsaka det. Till exempel fel storlek, slarvig satt på, vissa märken får jag illa av och det att jag inte kan ha sex med kondom utan glidmedel. Vet inte vad det är med en kondom men efter typ två minuter är jag igen torr och behöver mera glidmedel. 

    Trots det använder jag förstås komdom för jag är inte i ett par förhållande och jag har olika parners. Förtår dock vad TS menar med att de verkligen förstöra stämmningen och kännas obehagliga.

Svar på tråden Hatar kondomrullen