• Glinda från Oz
    Äldre 21 Mar 08:03
    137 visningar
    2 svar
    2
    137

    Badrum som luktar avlopp- stopp i vattenlåset

    Jag fick totalstopp i min dusch, vattenlåset var igenkloggat så jag rensade och gjorde rent, tog isär allt och diskade, jag diskade där själva vattenlåset suttit och så långt in i röret jag kom med diskborsten. Efteråt vädrade jag och städade badrummet. Två dagar senare så luktar det fortfarande avlopp ända ut i angränsande rum. Vad ska jag göra? Det var stambyte för ett halvår sen om det spelar roll.

  • Svar på tråden Badrum som luktar avlopp- stopp i vattenlåset
  • Äldre 21 Mar 08:28
    #1

    När det hänt mig har det handlat om vattenlåset inte suttit fast ordentligt. Det räcker med att det är någon millimeter fel eller att skruvarna, om sådana finns, inte dragits åt för att det ska stinka. Prova att ta av vattenlåset och sätta fast det igen noggrannt.

  • Äldre 21 Mar 08:30
    #2

    Var det en insats som du tog bort ur brunnen och diskade? Jag gjorde själv rent min brunn och jag kände också en lukt som höll i sig en vecka, det var så även i köket. Jag bodde då i en ganska ny lägenhet där det var ett ordetligt drag/blåst i avloppen. Jag antar att när jag gjorde rent så blev packningen inte perfekt direkt men efter ett par veckor så gick lukten bort. Antar att packningen inte satt perfekt vid tillbakasättandet men att den på nåt sätt anpassade sig (svårt att förklara bättre).

Svar på tråden Badrum som luktar avlopp- stopp i vattenlåset