• mmmmn

    Småbarnsmamma som inte lyckas gå ner i vikt

    Jag behöver gå ner 30 kg och försöker gång på gång ändra min livsstil, men klarar det inte. Det är väl en blandning mellan sockersug och stresskänslighet. Jag skäms för min vikt. Jag är en småbarnsförälder och funderar om periodisk fasta skulle vara lättast att följa. 

    Jag undrar om det finns solskenshistorier där ni har lyckats ändra era vanor. Hur gör man för att ändra sig? Jag vill verkligen men är så van vid mina ovanor. Särskilt allt eller inget tänk har jag problem med. Jag var smal innan jag fick barnen.

  • Svar på tråden Småbarnsmamma som inte lyckas gå ner i vikt
  • Anonym (Tjock)

    En till här. När jag fick nog vägde jag 97 kilo mot mina 163 cm, då var det stopp. Innan dess hade jag känt att jag ville ner i vikt men nu tröttnade jag. Gick med i viktväktarnas coachteam och det har gått fantastiskt bra faktiskt, kan verkligen rekommendera det. Passade på när de hade 50% rabatt på 3 månader. Nu har jag gjort 1,5 månad och vågen går stadigt neråt.

  • RebeckaM

    Jag har testat en massa olika dieter. Men det var först när jag lärde mig mer om kostlära som det blev verklig ändring. Det är inte lika lockande att äta mer choklad då man inser vad den gör i kroppen.
    Jag har skrivit ihop en artikel här friskare.info/branna-fett-och-bli-smart-och-snygg/ om sådant som inspirerar mig.

    Det handlar ju om att ha en livsstil som gör att du håller en bra vikt. När du bara jagar efter att gå ner i vikt så blir det svårt att hålla detta i längden.
    Sedan så tror jag också att det är viktigt att hitta en metod som passar just dig. Du kanske kan köra periodisk fasta men inte totalt skippa det vita sockret och så vidare...


    Rebecka är en erfaren webbskribent - loyalwriter.se
Svar på tråden Småbarnsmamma som inte lyckas gå ner i vikt