• dreendo

    Högt crp o dåliga vitala värden

    Hej!

    Är i v. 17 å har åkt på världens bihåleinflammation som inte vill ge med sig. Var hos läkaren i tisdags förra veckan och fick då ennatt kortisonnässpray. De tog inte ett enda prov.

    Jag återkom på torsdagen, kände mig ännu sämre å crp var då på 153. Fick penicillin och tog tre doser enl ordination på torsdagen. Mådde ännu sämre på kvällen o gjorde ont när jag andades, ringde 1177 å de så att jag var tvungen att åka in direkt till akuten. Gjorde så o crp var då 180, vilopuls 113, nåt tokigt på ekg:t och förhöjd temp (37.9) trots alvedon. De gjorde blododling och lyssnade på lungorna, sedan blev jag hemskickad o tillsagd att penicillinet kommer hjälpa även mot en ev lunginflammation. Tycker det känns lite nonchalant eftersom jag trots allt är gravid, ingen ens nämner barnet. Jag frågar såklart varje gång om medicinen, infektionen osv kan påverka bäbis. Men nej enl läkarna så nej. Tur det iaf.

    Nu mår jag liite bättre, men har fortfarande fruktansvärt ont i hela ansiktet som spridit sig till nacke o hals. Har dock ingen feber längre. Fortfarande ont när jag andas. Och orkar absolut ingenting. Ska jag vänta ännu längre med att söka läkare igen eller ska jag ringa imorgon igen? Med idag blir det totalt fyra dagar med penicillin av totalt sju.

Svar på tråden Högt crp o dåliga vitala värden