Inlägg från: Anonym (Valet & Kvalet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Valet & Kvalet)

    Välja mellan två män

    Jag tror att du bör starkt tänka på vem du skulle ha bästa möjliga framtid med. Du säger att Kille 1 är flyttbar medan Kille 2 måste vänta på att barnen flyttar hemifrån, vilket eventuellt kan vara ett hinder. Samtidigt verkar Kille 2 mer "seriös" medan Kille 1 på många sätt låter mer som en rolig och spännande fling, tror du att du realistiskt skulle ha en tryggare framtid med Kille 2? Men vidare verkar du mer dragen till Kille 1, kanske det är ni som har bäst kemi med varandra, och det där med pengarna som du säger om Kille 2 kanske skulle bli ett problem efter ett tag. Dessutom, om du skulle stadga dig med Kille 2 så skulle hans barn bli en del av ditt liv så det är något att ta i beaktande. Vet du om Kille 1 vill ha barn eller inte?

    Det är svårt för en utomstående att analysera situationen eftersom man inte har alla detaljer, men för mig låter det som att Kille 1 är den som gör dig glad och Kille 2 är det trygga alternativet. Om du kan se en riktig framtid med Kille 1, om du tror att ni är kompatibla vad gäller livsstil och livsmål mm, samt om du tror att lyckan kommer bli varaktig och att det inte bara är kul såhär i början för att det är nytt och spännande, då tror jag att Kille 1 är bäst. Men risken finns såklart att det är sådär härligt bara i början och att ni kanske har fantastisk kemi men att det rent praktiskt inte blir hållbart i längden och att det där roliga dör ut efter ett par år när verkligheten slår till, och i så fall är Kille 2 bättre. Du känner dem bättre än någon här i forumet, så jag föreslår att du tänker igenom det hela långsiktigt och avgör vem du har bäst framtid med! Samt att du helst gör detta så snart som möjligt för att inte ta upp för mycket av deras tid och ge dem falska förhoppningar. Gör ditt val, och bryt med den du valt bort (ge honom gärna en vänlig förklaring om att du verkligen tycker om honom men att du ser dig själv ha en framtid med den andre). Stressa inte fram ett dåligt val såklart, men dra inte ut på det längre än nödvändigt.

Svar på tråden Välja mellan två män